Το καθάρισαν γι” αυτό έλαμψε κι έγινε «χρυσό»
Ο δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης και επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΣΑ Παύλος Μιχαηλίδης, έλυσε το μυστήριο με το πως έγινε «χρυσότο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη.
Το μνημείο καθαρίστηκε και το χρώμα που προκλήθηκε μετά τον καθαρισμό προκάλεσε εύλογες απορίες, αλλά και παράπονα.
Το θέμα αναλύει ο κ. Μιχαηλίδης, ο οποίος καλεί τη δημοτική αρχή να γνωστοποιήσει αν ο καθαρισμός έγινε με την προβλεπόμενη μέθοδο.
Διαβάστε τη έγραψε ο Παύλος Μιχαηλίδης στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.
Επειδή υπάρχει εύλογη απορία για το τι μεσολάβησε στην αλλαγή της εικόνας του ορειχάλκινου-μπρούτζινου μνημείου του Χατζή-αντώνη και της Δόμνας Βισβίζη και αν πρόκειται για αποτέλεσμα συντήρησης (με την κατάλληλη επιστημονική μεθοδολογία και επίβλεψη) ή αυθαίρετης παρέμβασης, απομένει να μάθουμε το τι πραγματικά συνέβη από τους υπεύθυνους της Δημοτικής αρχής.
[Σε κάθε περίπτωση για τη συντήρηση και αποκατάσταση των κάθε είδους γλυπτών έργων τέχνης, είναι απαραίτητη η υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία σε αντίστοιχα έργα και επομένως απαιτείται, γνώση και αποδεδειγμένη εμπειρία σε έργα συντήρησης έργων τέχνης και μνημείων από μάρμαρο, λίθο και μέταλλο, καθώς και γνώση και χρήση κατάλληλων και πιστοποιημένων υλικών, υψηλής τεχνολογίας.
Το έργο συντήρησης και αποκατάστασης πρέπει να εκτελείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028 (ΦΕΚ 153/Α/2002) «Για την Προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής κληρονομιάς», του Ν. 2557/1997 «Θεσμοί, μέτρα και δράσεις πολιτιστικής ανάπτυξης» (ΦΕΚ 271Α/24-12-1997) άρθρο 9, παρ. 6, τις διατάξεις του ΠΔ 99/1992 (ΦΕΚ 46/Α/92) «Μελέτη και εκτέλεση αρχαιολογικών εν γένει έργων», άρθρο 8, παρ. γ και τις διατάξεις του Π.Δ. 171/87, άρθρο 9, παρ. 2 .
Ο εργολήπτης θα πρέπει να διαθέτει κατάλληλο εργαστήριο για τη συντήρηση έργων τέχνης.
Το προσωπικό που θα εκτελέσει τις εργασίες απαιτείται να έχει αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία σε αντίστοιχα έργα και επομένως είναι απαραίτητο να αποτελείται από Συντηρητές Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, ΠΕ και ΤΕ απόφοιτους αντίστοιχης ειδικότητας ανωτάτης ή ανωτέρας σχολής, με άδεια του Ν. 2557/1997 (ΦΕΚ 271 Α’) και ειδικότητες λίθου και μετάλλου, μαρμαρογλύπτες ,και εξειδικευμένη ομάδα Μηχανικών (Αρχιτέκτονες –Μηχανικούς, Χημικούς- Μηχανικούς, Ηλεκτρολόγους – Μηχανικούς κ.λ.π.) με αποδεδειγμένη εμπειρία σε έργα αποκατάστασης συντήρησης έργων τέχνης και μνημείων γ) μηχανικός..
Το προσωπικό που θα εργαστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου θα πρέπει να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στην απόδοση και αποκατάσταση των μορφολογικών λεπτομερειών των γλυπτών έργων, με εξειδίκευση στη λήψη εκμαγείων. Οι συντηρητές να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε έργα συντήρησης έργων τέχνης και μνημείων από μάρμαρο, λίθο και μέταλλο. Οι μηχανικοί, να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία και εξειδίκευση σε έργα αποκατάστασης και συντήρησης έργων τέχνης και μνημείων.
Η εμπειρία για τους συντηρητές, γλύπτες, μαρμαρογλύπτες, μηχανικούς, βεβαιώνεται από επικυρωμένα αντίγραφα τίτλου σπουδών, καθώς και συνημμένα βιογραφικά σημειώματα, όπου θα αποδεικνύεται η πενταετής και πλέον εμπειρία σε αντίστοιχα έργα. Ειδικά, για τους συντηρητές βεβαιώνεται από επικυρωμένα αντίγραφα τίτλου σπουδών, άδεια σύμφωνα με το τις διατάξεις της παρ. 6, άρθρ. 9 του Ν. 2557/1997 (ΦΕΚ 271 Α’).]