Την ενίσχυση του αστυνομικού τμήματος των Κήπων ζητούν οι αστυνομικοί
Πολύ μεγάλη είναι η αύξηση των επισκεπτών από την Τουρκία στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η κίνηση στο τελωνείο των Κήπων. Τούρκοι, οι οποίοι επισκέπτονται τον Έβρο για τουρισμό ή αναψυχή λίγων ωρών, αλλά και πολίτες οι οποίοι ταξιδεύουν προς πρώην δημοκρατίες της Σοβιετικής Ένωσης, έχουν αλλάξει τα δεδομένα στο συνοριακό σημείο. Παράλληλα, αλλάζουν και τα συστήματα ελέγχου τα οποία απαιτούν προσωπικό και εκπαίδευση. Η ένωση αστυνομικών υπαλλήλων Αλεξανδρούπολης, παραθέτει στοιχεία για την κίνηση εμπορευμάτων και ατόμων από το τελωνείο των Κήπων, τα οποία δείχνουν την αλλαγή στους απόλυτους αριθμούς. Με επιστολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΛΑΣ η ένωση, ζητάει να γίνει αύξηση του προσωπικού και κυρίως να επιτραπεί σε 20 αστυνομικούς, οι οποίοι βρίσκονται σε άλλες υπηρεσίες σ’ όλη τη χώρα, να μετακινηθούν και να υπηρετήσουν στους Κήπους με δικά τους μάλιστα έξοδα μετακίνησης.
Τα τελευταία χρόνια για διάφορους λόγους παρατηρείται ραγδαία αύξηση της διέλευσης πολιτών από και προς την γείτονα χώρα Τουρκία από το συνοριακό σημείο διέλευσης του Α.Τ. Κήπων, ενώ η οργανική δύναμη του παραπάνω Τμήματος παραμένει σε επίπεδα προ εικοσαετίας.
Συνοπτικά θα σας αναφέρουμε τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την άνευ προηγουμένου αύξηση της κίνησης. Σας παραθέτουμε επίσης σχετικό πίνακα στον οποίο αποτυπώνονται οι αφιξοαναχωρήσεις των τελευταίων ετών και από τον οποίο βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η κατάσταση πλέον στο Α.Τ. Κήπων έχει ξεπεράσει τις δυνατότητες τους προσωπικού που υπηρετεί εκεί.
ΑΦΙΞΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΤΩΝ | ||||
ΕΙΣΟΔΟΣ | ||||
ΕΤΟΣ | ΦΟΡΤΗΓΑ | ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ | Ι.Χ. | ΕΠΙΒΑΤΕΣ |
2003 | 46.558 | 5.108 | 147.199 | 454.932 |
2012 | 64.369 | 8.648 | 138.405 | 846.689 |
2013 | 64.563 | 9.328 | 157.930 | 899.572 |
2014 | 53.871 | 10.165 | 188.466 | 955.882 |
ΕΞΟΔΟΣ | ||||
ΕΤΟΣ | ΦΟΡΤΗΓΑ | ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ | Ι.Χ. | ΕΠΙΒΑΤΕΣ |
2003 | 41.749 | 4.952 | 110.998 | 510.365 |
2012 | 66.477 | 8.846 | 156.348 | 862.281 |
2013 | 72.924 | 9.473 | 171.346 | 916.248 |
2014 | 72.439 | 10.155 | 192.881 | 1.000.239 |
ΑΦΙΞΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 2014 | ||||
ΕΙΣΟΔΟΣ | ||||
ΜΗΝΑΣ | ΦΟΡΤΗΓΑ | ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ | Ι.Χ. | ΕΠΙΒΑΤΕΣ |
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | 3.991 | 635 | 8.376 | 40.000 |
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | 5.047 | 601 | 6.861 | 42.603 |
ΜΑΡΤΙΟΣ | 5.444 | 910 | 9.741 | 62.156 |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ | 4.694 | 905 | 10.730 | 67.952 |
ΜΑΪΟΣ | 5.177 | 1.027 | 11.408 | 71.910 |
ΙΟΥΝΙΟΣ | 4.680 | 977 | 13.256 | 66.870 |
ΙΟΥΛΙΟΣ | 3.214 | 881 | 18.443 | 87.497 |
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ | 2.919 | 978 | 49.765 | 221.303 |
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | 4.064 | 853 | 23.960 | 108.133 |
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | 4.609 | 976 | 15.624 | 79.331 |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | 5.600 | 778 | 9.916 | 54.016 |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | 4.432 | 644 | 10.386 | 54.111 |
ΕΞΟΔΟΣ | ||||
ΜΗΝΑΣ | ΦΟΡΤΗΓΑ | ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ | Ι.Χ. | ΕΠΙΒΑΤΕΣ |
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | 4.782 | 622 | 8.698 | 40.000 |
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | 6.688 | 641 | 8.367 | 48.115 |
ΜΑΡΤΙΟΣ | 6.458 | 902 | 11.680 | 66.051 |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ | 5.652 | 892 | 12.196 | 70.873 |
ΜΑΪΟΣ | 5.959 | 1.045 | 13.590 | 78.392 |
ΙΟΥΝΙΟΣ | 5.769 | 918 | 15.200 | 72.652 |
ΙΟΥΛΙΟΣ | 5.751 | 878 | 42.214 | 194.512 |
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ | 5.277 | 987 | 32.015 | 154.011 |
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | 6.313 | 870 | 14.345 | 80.199 |
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | 6.471 | 973 | 13.325 | 79.386 |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | 7.011 | 768 | 10.116 | 56.315 |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | 6.308 | 659 | 11.135 | 59.733 |
Βασικοί λόγοι που μας οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση είναι:
1) Οι αλλαγές στο καθεστώς της υποχρεωτικής κατοχής Προξενικής Θεώρησης Εισόδου (VISA), η οποία δεν απαιτείται πλέον από την χώρα μας , σχεδόν για όλους τους πολίτες των Βαλκανικών Χωρών , οι οποίοι διατηρούν εμπορικές, θρησκευτικές και τουριστικές σχέσεις με τη γείτονα Χώρα Τουρκία.
2) Η μη υποχρέωση κατοχής Προξενικής Θεώρησης Εισόδου (VISA) για τους Τούρκους πολίτες, κατόχους SPECIAL διαβατηρίων (των γνωστών και ως πράσινα διαβατήρια).Με τα παραπάνω διαβατήρια είναι εφοδιασμένοι σχεδόν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, γιατροί, δικηγόροι, κ.τ.λ. καθώς και τα μέλη των οικογενειών αυτών.
3) Η αλλαγή στην κουλτούρα και στον τρόπο σκέψης όλων των Τούρκων υπηκόων γενικά, οι οποίοι επιδιώκουν με κάθε ευκαιρία να επισκεφτούν τη Χώρα μας και ιδικά τις κοντινές σε αυτούς πόλεις ακόμα και για ημερήσιες εκδρομές.
4) Το παραπάνω σημείο παραμένει η βασική πύλη εισόδου και εξόδου για όλους τους Τούρκους μετανάστες της κεντρικής Ευρώπης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
5) Η παράνομη μετανάστευση από τις Ασιατικές Χώρες προς την Ευρώπη, η οποία εξακολουθεί να υφίσταται σε μεγάλο βαθμό, απαιτεί την ύπαρξη εκτεταμένων και λεπτομερών ελέγχων των προσώπων και των οχημάτων που εισέρχονται στο ελληνικό έδαφος, όπως ακριβώς προβλέπουν οι Ευρωπαϊκές Συνθήκες και η Ελληνική Νομοθεσία, από ικανό αριθμό αστυνομικών.
6) Εκτός από πύλη εισόδου παραμένει και πύλη εξόδου προς τις Χώρες της Ασίας αλλά και χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, Γεωργία, Αρμενία, κ.τ.λ. για όλους όσους εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες σε όλη την Ευρώπη.
7) Ενδεικτικά σας ενημερώνουμε ότι μόνο στο διάστημα από 01-01-2015 έως και σήμερα από την συγκεκριμένη υπηρεσία έχουν σχηματισθεί 16 δικογραφίες για παράνομες δραστηριότητες, όπως , πλαστά έγραφα, διακίνηση παράνομων μεταναστών, διακίνηση ναρκωτικών, κλεμμένα οχήματα , κ.τ.λ.
Επειδή για όλους τους παραπάνω λόγους κρίνουμε ότι είναι αναγκαία η ενίσχυση της παραπάνω υπηρεσίας.
Επειδή οι Τούρκοι ταξιδιώτες αποτελούν τους μοναδικούς ουσιαστικά τουρίστες στην περιοχή μας και τα οικονομικά οφέλη για όλη την κοινωνία είναι κάτι περισσότερο από εμφανή.
Επειδή από τον Οκτώβριο του 2014 , ο έλεγχος απαιτεί την αυτοπρόσωπη παρουσία του ελεγχόμενου έξω από το θάλαμο ελέγχου για δακτυλικά αποτυπώματα, για τους κατόχους Π.Θ.Ε. (VISAS) οι οποίοι αποτελούν το 40% των διερχομένων, με αποτέλεσμα να υπάρχει χρονική καθυστέρηση.
Επειδή από 30 Μαρτίου 2015 θα τεθεί σε εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα ελέγχου βιομετρικών στοιχείων ¨ eulisa¨ και το οποίο απαιτεί να χρησιμοποιείται ένας αστυνομικός, ανά βάρδια, ως χειριστής. Ο παραπάνω έλεγχος δεν θα έχει κανένα όφελος ως προς την μείωση της αναμονής των ταξιδιωτών αφού γίνεται μόνο για την αξιολόγηση των μηχανημάτων.
Επειδή οι αστυνομικοί που θα μετακινηθούν εκεί θα πρέπει να γνωρίζουν το αντικείμενο του διαβατηριακού ελέγχου για να μπορέσουν να προσφέρουν.
Επειδή ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να εκπαιδευτεί ένας αστυνομικός και να μπορέσει να δουλέψει σε διαβατηριακό έλεγχο είναι ένας μήνας.
Επειδή τα προηγούμενα χρόνια παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της τοπικής φυσικής ηγεσίας, δεν κατέστη δυνατή η ουσιαστική ενίσχυση αυτής της υπηρεσίας, αφού η έλλειψη δύναμης είναι το μεγάλο πρόβλημα της Διεύθυνσης Αστυνομίας της Αλεξανδρούπολης.
Παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα σε έκδοση σχετικής διαταγής με την οποία θα αναζητηθούν από όλη την χώρα 20 τουλάχιστον επιθυμούντες αστυνομικοί για να μετακινηθούν στο Α.Τ. Κήπων με δικά τους έξοδα. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με ότι συμβαίνει με τα αεροδρόμια στις τουριστικές περιοχές κατά τους θερινούς μήνες. Με την προϋπόθεση βέβαια , ότι αυτοί θα βρίσκονται εκεί το αργότερο μέχρι την 15 Μαΐου ώστε να υπάρχει επαρκείς χρόνο για την εκπαίδευση τους στο διαβατηριακό έλεγχο.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
ΤΣΙΑΚΙΡΗΣ Δημήτριος
Ο Γενικός Γραμματέας
ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ Γεώργιος