Οι εξαγγελίες της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ από την Αλεξανδρούπολη
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Αλεξανδρούπολη ολοκληρώνοντας την επίσκεψη στους νομούς Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.
Στην Συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε:
« Ολοκληρώθηκε διήμερη και έντονη περιοδεία της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Σκοπός μας είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Υπογραμμίζουμε αυτό τον στόχο, διότι η Ελλάδα σήμερα αγωνίζεται να κρατήσει ανοιχτές τις κοινωνικές υποδομές, ενώ αγωνίζεται να ξεφύγει από την ύφεση. Δεν είναι μία κατ’ εξαίρεση περιοδεία. Είναι μία περιοδεία που ανταποκρίνεται στην αρχή μας ότι δεν είμαστε καρφωμένοι στις καρέκλες, αλλά είμαστε εκεί που είναι τα προβλήματα. Πήγαμε στην Κρήτη, στα Δωδεκάνησα, στο Ιόνιο, στο Άγιον Όρος, ήλθαμε στην Θράκη και θα πάμε σε όλη την Ελλάδα. Κοιτάμε τι γίνεται με τους δασκάλους και τους καθηγητές, τι κάνουν τα στελέχη μας :διευθυντές , σχολικοί σύμβουλοι, περιφερειακοί διευθυντές, πώς γενικώς είμαστε λίγες ημέρες πριν τα παιδιά διαβούν την πόρτα του σχολείου. Κοιτάμε αν τα βιβλία είναι στα σχολεία. Βλέπουμε ότι είναι στα σχολεία.
Φέτος είναι η τελευταία χρονιά που μπορούμε με αναπληρωτές να καλύψουμε τα κενά μας. Τα κενά μας από την ερχόμενη χρονιά θα πρέπει να τα καλύπτουμε με οργανικές θέσεις με την διαφανή διαδικασία του ΑΣΕΠ. Προσπαθούμε να πείσουμε την Ευρωπαϊκή επιτροπή να βγούμε από τον κανόνα ένα προς δέκα και αν το πετύχουμε να προκηρύξουμε για τον Ιανουάριο θέσεις για 10.000 εκπαιδευτικούς. Αν το καταφέρουμε θα λύσουμε πολλά προβλήματα. Μας λένε να μην αδικήσουμε και ξεχάσουμε τους ανθρώπους που περιμένουν χρόνια σε ένα πίνακα. Δεν θα τους ξεχάσουμε. Ακούμε τα αιτήματά τους, τα ακούμε όλα. Η γραμμή μας είναι η γραμμή του διαλόγου και της κατανόησης εξηγώντας επίμονα ότι δεν έχουμε χρήματα για να κάνουμε ό,τι χρειαζόμαστε. Έχουμε την Τετάρτη το σχέδιο νόμου στη Βουλή που ξεκλειδώνουμε τους πίνακες. Από εδώ και εμπρός πρέπει να θεωρείται στα δεδομένα ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε όπως προβλεπόταν διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι εξαγγελία.
Ολοκληρώθηκαν και σήμερα μάλιστα, τα θέματα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών στους πέντε νομούς. Τα κενά είναι πολύ λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα. Τα κενά που έχουμε θα τα καλύψουμε με αναπλήρωση. Είναι απόλυτα διαχωρίσιμη η κατάσταση. Στις 5 Σεπτεμβρίου είναι η πρώτη φάση αναπλήρωσης των κενών. Τα μειονοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα. Έχουμε ένα προγραμματισμό για την βελτίωση των κτιριακών υποδομών. Είδα στον Εχίνο τις ανάγκες για το νηπιαγωγείο και το Ιεροσπουδαστήριο και έχουμε την διαβεβαίωση του Διευθύνοντα Συμβούλου του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης κ. Μανούρη για να γίνουν οι παρεμβάσεις.
Θα οργανώσουμε διημερίδα με θέμα τη καινοτομία και τη νεανική επιχειρηματικότητα σε δύο μήνες από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης.
Από τις 11 Σεπτεμβρίου οι ιεροδιδάσκαλοι θα είναι στα σχολεία. Την Τετάρτη ψηφίζεται στη Βουλή οι ρυθμίσεις για να κλείσει το θέμα. Η διάταξη αυτή ψηφίζεται από έξι από τα επτά κόμματα της Βουλής.
60 αναπληρωτές ΕΠΑΘΙΤΕΣ θα προσληφθούν για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία.
Προχωράμε στις διαδικασίες για την εξομοίωση των ΕΠΑΘΙΤΩΝ με τους αποφοίτους των παιδαγωγικών ακαδημιών σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Δεν είναι σχεδιασμός, δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση που θα υλοποιηθεί τώρα.
Θα λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στη Μάνταινα από τον Οκτώβριο. »
Σε ότι αφορά τα προγράμματα της ΓΓΕΤ ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε: «Προοπτική είναι να γεφυρώσουμε το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων με τη βιομηχανία και τον επιχειρηματικό κόσμο. Προς τη κατεύθυνση αυτή θα αναπτυχθούν δράσεις οι οποίες θα συμβάλλουν στην ανάδειξη των δυνατοτήτων και προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων και στην αντιμετώπισή τους από τους ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς οργανισμούς. Ένα μεγάλο μέρος αυτών θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της στρατηγικής της έξυπνης εξειδίκευσης.
Σε ερώτηση για τις μουσουλμανικές σπουδές ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε: « Είδαμε τους Βουλευτές των κομμάτων, είδαμε και ζητήματα θρησκευμάτων. Το πρωί με τους Μουφτήδες, χθες με τους Μητροπολίτες και συζητήσαμε πολλά θέματα μεταξύ αυτών και την εισαγωγική κατεύθυνση μουσουλμανικών σπουδών στη θεολογική σχολή στο ΑΠΘ ».
Σε ερώτηση για την αξιολόγηση ο Υπουργός δήλωσε: « Ακόμα και η αξιολόγηση που είναι δυσχερής διαδικασία στο ΥΠΑΙΘ προχωρά χωρίς πολλά προβλήματα. Είμαστε σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικά όργανα. Νιώθουν και αυτοί ότι η ηγεσία σκέφτεται γι’ αυτούς. Πασχίζει μαζί τους, άλλα από αυτά που λένε μπορεί να τα καλύψει, άλλα όχι. Η στάση τους είναι εποικοδομητική. Μπορεί η κριτική τους και ο λόγος τους να είναι μερικές φορές σκληρός, αλλά δεν ξεχνάμε ότι είναι κακοπληρωμένοι και πολλές φορές υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους. Εμείς κατανοούμε το λόγο τους, αλλά τους θέλουμε συνομιλητές. Η δική μου πρόβλεψη είναι ότι μέσα από διαδικασίες διαλόγου ακόμα και με συγκρούσεις τα σχολεία δεν θα θιγούν. Η αντιπαράθεσή μας δεν θα οδηγήσει σε πρακτικές που θα παραμερίσουν τα παιδιά. Έτσι έδειξε η συνάντηση που είχαμε χθες με τις τοπικές ΕΛΜΕ και τους τοπικούς εκπρόσωπους της ΔΟΕ. Δεν φοβόμαστε τη κριτική. Πιστεύουμε ότι είμαστε στο ίδιο μετερίζι ».
Σε ερώτηση για την επετηρίδα, δήλωσε: «Δεν θα υπάρξει επετηρίδα. Εμείς είμαστε οπαδοί του ΑΣΕΠ. Δεν θα πετάξουμε στον καιάδα τους παλαιούς επιτυχόντες. Έχουμε 33 νηπιαγωγούς που περιμένουν από το 2009. Και είναι σε αναμονή για διορισμό. Είμαστε σε συνεργασία με τον κ. Μητσοκάκη και το Υπουργείο στην διαπραγμάτευση που θα κάνει για την ανατροπή του ένα προς δέκα Εμείς θα τον στηρίξουμε με επιχειρήματα. Είμαστε σε απόλυτη συνεργασία».
Σε ερώτηση για την ειδική αγωγή ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε : «Καταθέτουμε για την ειδική αγωγή το σχέδιο νόμου. Καταθέσαμε τροπολογία σύμφωνα ε την οποία ένα ποσοστό 5% θα προηγείται στις αναπληρώσεις και θα εφαρμοστεί από το 2015. . Είμαστε σε άμεση επαφή με υπηρεσία και με συνδικαλιστικούς φορείς για να ικανοποιήσουμε».
Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ Γεώργιος Καλαντζής απαντώντας σε ερώτηση για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία , την επαναλειτουργία της ΕΠΑΘ και τα βιβλία της διδασκαλίας του Ιερού Κορανίου στα δημόσια σχολεία τόνισε:« Σε ότι αφορά τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έχουν κατατεθεί ερωτήσεις και έχουν δοθεί απαντήσεις. Δεν τίθεται ζήτημα λειτουργίας τους. Επίσης, δεν υπάρχει ζήτημα επαναλειτουργίας της ΕΠΑΘ. Το ΥΠΑΙΘ εξετάζει ώστε να βρεθεί καλύτερη λύση για το πώς θα μορφώνονται οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων . Δεν έχουν τυπωθεί βιβλία για την διδασκαλία του Ιερού Κορανίου στα δημόσια σχολεία, αλλά το Υπουργείο βρίσκεται στο τελικό στάδιο για να προκηρύξει σχετικό πρόγραμμα. Είναι αυτονόητο ότι η διδασκαλία γίνεται στην ελληνική γλώσσα. »
Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος απαντώντας στην ερώτηση για την ίδρυση μουσικού σχολείου και πρότυπου σχολείου απάντησε:« Σε ένα μήνα προχωράμε στην ίδρυση μουσικού σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Απομένει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και προχωράμε στην ίδρυση για το επόμενο διδακτικό έτος. Είναι αίτημα πάνω από 15 ετών για την Αλεξανδρούπολη. Από την επόμενη χρονιά θα έχει ο δήμος και μουσικό σχολείο και πρότυπο σχολείο. »
Tέλος, ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος έκανε ειδική αναφορά στο σχολείο του Δροσερού, στη συνοικία των Ρομά στην Ξάνθη:« Στο Δροσερό μας έγινε πρόταση να δούμε την ίδρυση Μουσικού δημοτικού σχολείου. Θα το δούμε αυτό στην Αθήνα. Τα Μουσικά σχολεία είναι τα καλύτερα σχολεία όπως τα πειραματικά και μερικά δημόσια σχολεία όπως είναι το 3ο Λύκειο Ξάνθης. Τα Μουσικά σχολεία είναι στο σύνολο 48. Και είναι όλα διαμάντια. Όσο τα επεκτείνουμε, τόσο επεκτείνουμε την καλή πλευρά της εκπαίδευσης. Σε όλα τα χρόνια σε αυτά το σχολεία είχαμε 0% περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Λέμε ολόψυχα « Ναι» σε αυτή την εκπαιδευτική πολιτική».