Απάντηση στα δημόσια ερωτήματα των πολιτών για την πλατεία Ορεστιάδας δίνει ο δήμαρχος Ορεστιάδας με ανάρτησή στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.
Ο κ. δήμαρχος εξηγεί γιατί υπάρχει ο δρόμος, πόσα δέντρα φυτεύτηκαν και τι θα κάνει με το κεντρικό συντριβάνι, τα νερά του οποίου ξεφεύγουν εκτός βάσης.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι αρκετά. Θα θέσουμε όμως τρία, τα οποία θεωρούμε πολύ σημαντικά.
Ο κ. δήμαρχος αναφέρει ότι «ήδη έχουμε υποδείξει στον εργολήπτη-κατασκευαστή και άμεσα θα τοποθετηθεί η σχάρα απορροής που προμηθευτήκαμε, ώστε να φεύγει από εκεί η μικρή ποσότητα νερών που δεν προλαβαίνει να τραβήξει η υφιστάμενη εγκατάσταση».
Απ’ ότι καταλαβαίνουμε θα πληρώσουν οι δημότες για να διορθωθεί το πρόβλημα ή μάλλον πλήρωσαν ήδη οι δημότες, καθώς αγοράστηκε η σχάρα.
Γιατί παρέλαβαν την πλατεία, με τα νερά να τρέχουν;
Και δεν είναι μικρή η ποσότητα όπως αναφέρει ο δήμαρχος. Η φωτογραφία άλλωστε είναι χαρακτηριστική.

Εκτός, αν δεν είναι λάθος που τα νερά φεύγουν εκτός σιντριβανιού και προβλέπονταν στη μελέτη. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, ζητάμε προκαταβολικά και δημόσια συγγνώμη.

Ο κ. δήμαρχος αναφέρει ότι φυτεύτηκαν 74 δέντρα και 750 θάμνοι και η εικόνα της πλατείας θα φανεί όταν θα μεγαλώσουν. Μα γιατί δεν τα φύτευσαν νωρίτερα στα σημεία που μπορούσαν για να γίνει πιο γρήγορα πράσινη η πλατεία;
Η αγορά τους έγινε από επιχειρήσεις που έχουν έδρα στο δήμο Ορεστιάδας;
(Η απάντηση ο εργολάβος αγοράζει και προσλαμβάνει όποιους και από όπου θέλει, είναι σωστή, αλλά δεν καλύπτει πιστεύουμε τους επαγγελματίες και τους ανέργους της περιοχής).

Πέρα των άλλων όμως, ο δήμαρχος και καλά κάνει αντιμετωπίζει το βρέξιμο των μικρών παιδιών με χιούμορ.

Η άποψη – εξηγήσεις του δημάρχου Ορεστιάδας για τη νέα πλατεία.
Τις τελευταίες μέρες ενημερώνομαι για τα σχόλια που αναφέρονται στη νέα πλατεία Ορεστιάδας και θα ήθελα να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα:

1)Για τη διέλευση αυτοκινήτων.
Στο ρυμοτομικό σχέδιο η Πανταζίδη και η Ευριπίδη είναι οδοί κίνησης οχημάτων και στην κυκλοφοριακή μελέτη είναι χαρακτηρισμένοι ως οδοί ήπιας κυκλοφορία. Επίσης, κάποιες ώρες της ημέρας αυτοί οι δρόμοι θα είναι εντελώς κλειστοί για τα οχήματα.
Επιπροσθέτως υπερυψώθηκε το οδόστρωμα και δόθηκε η ίδια μορφή με την υπόλοιπη πλατεία, ως ενιαίο σύνολο. Διαχωρίστηκε ο δρόμος με τα κολωνάκια και ορίσαμε όριο ταχύτητας τα 10 χλμ/ώρα ούτως ώστε τα οχήματα και οι οδηγοί να μπορούν να αποφύγουν οποιαδήποτε απότομη εμφάνιση πεζού και κυρίως παιδιών. Παρά ταύτα, αποφασίσαμε πλέον να κατασκευάσουμε και «σαμαράκια», ώστε να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη διέλευση των οχημάτων. Είναι κάτι που συνηθίζεται σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, εκεί όπου η κυκλοφοριακή αγωγή και η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας γίνονται κατανοητοί και σεβαστοί από μικρούς και μεγάλους, οδηγούς και πεζούς.

2)Για το πράσινο στην πλατεία.
Το πράσινο στην πλατεία μας απασχόλησε πολύ και ελήφθη σοβαρά υπόψη στη μελέτη. Συνολικά φυτεύτηκαν 74 δέντρα και 750 θάμνοι. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος, η τελική εικόνα της πλατείας θα είναι εντελώς διαφορετική όσον αφορά το πράσινο και θα αποτελεί όαση δροσιάς στο κέντρο της πόλης.

3)Για τα νερά στο σιντριβάνι.
Ήδη έχουμε υποδείξει στον εργολήπτη-κατασκευαστή και άμεσα θα τοποθετηθεί η σχάρα απορροής που προμηθευτήκαμε, ώστε να φεύγει από εκεί η μικρή ποσότητα νερών που δεν προλαβαίνει να τραβήξει η υφιστάμενη εγκατάσταση.

4)Για τα παιδάκια που «βρέχονται» στο σιντριβάνι.
Είναι αλήθεια ότι μερικά παιδάκια πλατσουρίζουν στο σιντριβάνι ενώ οι γονείς τους βρίσκονται κοντά. Σ` αυτό το θέμα δυστυχώς δεν έχω κάποια απάντηση. Δηλώνω «ένοχος», σηκώνω τα χέρια ψηλά και παραδίνομαι. 🙂

Αγαπητοί συνδημότες, η νέα πλατεία μας θα γίνει χώρος συνάθροισης και διακίνησης ιδεών. Θα γίνει χώρος έκφρασης της νέας και ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δημιουργίας της νεολαίας. Θα γίνει χώρος έκφρασης διαμαρτυρίας κοινωνικών ομάδων, αλλά και γιορτής για συλλογικές επιτυχίες. Ευελπιστούμε η πλατεία μας να παίξει το ρόλο της αρχαιοελληνικής Αγοράς και να δώσει νέα ώθηση στην κοινή προσπάθεια για ενότητα και δημιουργία.