Για παραχώρηση έκτασης στο ΤΑΙΠΕΔ καταγγέλλει ο Γιάννης Λασκαράκης το δήμαρχο Αλεξανδρούπολης
Τη μείωση του πλάτους του δρόμου ο οποίος εφάπτεται με το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής καταγγέλλει ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Λασκαράκης. Με την απόφαση αυτή, υποστηρίζει ο κ.Λασκαράκης παραχωρείται μεγαλύτερη έκταση στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει ήδη στην κατοχή του την έκταση του πάρκου.
ΝΕΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΛΑΜΠΑΚΗ
Χαρίζονται στο ΤΑΙΠΕΔ εκτάσεις και κτίσματα αξίας 600.000 ευρώ
Με την ψήφο μόνο 13 δημοτικών συμβούλων
Οι αυθαιρεσίες του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης σε βάρος της Αλεξανδρούπολης, συνεχίζονται απτόητα. Ο κύριος Λαμπάκης για ανεξήγητους λόγους, έβαλε στο μάτι τους ελεύθερους χώρους της πόλης και βάλθηκε να τους χαρίσει…
Έτσι μετά τον χώρο των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ, έρχεται μια άλλη τροποποίηση, η οποία χαρίζει ζωτικό χώρο της πόλης στο ΤΑΙΠΕΔ.
Χωρίς να υπάρχει κανείς πολεοδομικός λόγος και παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων του οικοδομικού τετραγώνου που βρίσκεται ανατολικά του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής, αποφασίστεκε να μειωθεί το πλάτος του δρόμου που περικλείει το οικοδομικό τετράγωνο και ιδιαίτερα του δρόμου που οδηγεί προς τη θάλασσα, δίπλα στο ζαχαροπλαστείο «Μέλισσα».
Έτσι το πλάτος αυτού του δρόμου μειώθηκε από 10 μέτρα σε μόλις 4, χαρίζοντας στην ουσία ζώνη πλάτους έξι μέτρων και μήκους 90, έκτασης 540 μ2, στο πάρκο κυκλοφορικής αγωγής το οποίο προσφάτως παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και την έκταση άλλων 160 μ2 λόγω της μείωσης κατά δυο μέτρα του δρόμου στην νότια πλευρά του οικοδομικού τετραγώνου, τότε ο ελεύθερος χώρος του δήμου μειώνεται κατά 700 μ2, αξίας 500.000 ευρώ περίπου, υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ!!!
Η απόφαση πάρθηκε τη Δευτέρα στο «κουτσουρεμένο» δημοτικό συμβούλιο με οριακή πλειοψηφία δέκα τριών ψήφων, έναντι εννιά αρνητικών και μιας λευκής ψήφου. Να σημειωθεί ότι από τους δέκα που δεν ψήφισαν την τροποποίηση οι τέσσερις ανήκουν στην παράταξη του κ. Λαμπάκη (μαζί με τον ανεξάρτητο κ. Κοζάρη) κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στη θητεία αυτής της δημοτικής αρχής.
Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχει θέμα ουσιαστικής συμφωνίας του δημοτικού συμβουλίου με την απόφαση αυτή, δεδομένου ότι μόλις 23 από τους 41 δημοτικούς συμβούλους ήταν παρόντες και από αυτούς μόνο 13 συμφώνησαν με την τροποποίηση. Δεν υπάρχει δηλαδή ούτε μια αξιοπρεπής σχετική πλειοψηφία που να εκπροσωπεί το συμφέρον των δημοτών, μια και οι 13 θετικοί ψήφοι αντιστοιχούν μόλις στο 31% των δημοτικών συμβούλων.
Είναι παρανοϊκό να μειώνεται το πλάτος του δρόμου σε μια εποχή που αναζητούνται ελεύθεροι χώροι και ιδιαίτερα σε δρόμους που οδηγούν προς τη θάλασσα. Αντίθετα θα πρέπει να ανοίξει περισσότερο ο δρόμος προς τη θάλασσα, διατηρώντας το πλάτος της οδού Κουταβού, σε βάρος του πάρκου κυκλοφορικής αγωγής, το οποίο ανήκει πλέον στο ΤΑΙΠΕΔ και σε κάποια χρονική στιγμή θα δοθεί σε ιδιώτες για αξιοποίηση, χωρίς να γνωρίζουμε ποιο σχεδιασμό θα εφαρμόσει στο χώρο αυτό.
Με την διαπλάτυνση αυτή διασώζονται και οι παλιές λεύκες που υπάρχουν, μια και ο δρόμος θα μετατραπεί σε πεζόδρομο- πρασιά.
Στο επιχείρημα ότι θα πρέπει αν γκρεμισθούν το αναψυκτήριο και οι τουαλέτες που ρυμοτομούνται με το ισχύον σχέδιο, υπάρχει η απάντηση ότι η αξία της γης που χάνεται είναι μεγαλύτερη, χώρια που και αυτά τα κτίσματα, αξίας 100.000 περίπου, αν και τα κατασκεύασε ο Δήμος, περιέρχονται με την τροποποίηση στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ.
Με τα επιχειρήματα αυτά συμφώνησε και η παράταξη του κ. Δευτεραίου, αλλά και οι παρόντες σύμβουλοι της υπόλοιπης Αντιπολίτευσης.
Οι θιγόμενοι από την μείωση των δρόμων ιδιοκτήτες τόνισαν ότι έδωσαν μέρος της ιδιοκτησίας τους, χωρίς αποζημίωση, για να δημιουργηθούν οι δρόμοι και τώρα το πλάτος των δρόμων περιορίζεται μόνο στη δική τους εισφορά γης, κάτι που είναι αντίθετο με την έννοια της αναλογικής αυτοαποζημίωσης που εφαρμόστηκε. Γι’ αυτό εξετάζουν την προσφυγή τους στο Συνήγορο του Πολίτη, στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στη Δικαιοσύνη.
Έκκληση για αντίδραση
Η συμπαράσταση των φορέων των μηχανικών, του ΤΕΕ, του συλλόγου Αρχιτεκτόνων, αλλά και των οικολογικών οργανώσεων και των δημοτικών παρατάξεων, των υποψήφιων δημάρχων και των απλών πολιτών, είναι απαραίτητη για να μην περάσει και αυτή η πολεοδομική αυθαιρεσία που είναι αντίθετη με το σχεδιασμό και το μέλλον της Αλεξανδρούπολης.