Την ελπίδα ότι εντός του 2015 θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων της «Κ2 Smart Jets» εξέφρασε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ανδρέας Καροτσιέρης, μιλώντας σε εκδήλωση για την κρουαζιέρα, που διοργάνωσαν ο δήμος και η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Εταιρεία (ΜΑΘ).Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι η εταιρεία “έχει εγκριθεί να αδειοδοτήσει” 16 υδατοδρόμια συνολικά στη χώρα, μέσω της θυγατρικής της «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
Μάλιστα, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Καροτσιέρης επισήμανε ότι το 10ετές επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας, προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, προβλέπει συνολικά 48 συνδέσεις με 19 υδροπλάνα.
Στη λίστα των “16”, όμως, δεν περιλαμβάνεται η Θεσσαλονίκη, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει -ή πρόκειται να το πράξει- τις διαδικασίες για την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε κοντινές στην πόλη περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο: από το βήμα της εκδήλωσης, ο κ.Καροτσιέρης ανακοίνωσε ότι υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με διαχειριστή υδατοδρομίων/υδροπλάνων στην Τουρκία.

Υδατοδρόμια σε Βεγορίτιδα, Κερκίνη, Κατερίνη, Χαλκιδική, Αλεξανδρούπολη

Σε ό,τι αφορά ειδικά την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, ο κ.Καροτσιέρης επισήμανε ότι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μελλοντικά περίπου 15 υδατοδρόμια, τα οποία θα «άνοιγαν» 15-20 θέσεις εργασίας έκαστο.
Η εταιρεία έχει ήδη λάβει το πράσινο φως για να προχωρήσει στην αδειοδότηση υδατοδρομίου στη λίμνη Βεγορίτιδα, ενώ περιμένει αντίστοιχες εγκρίσεις, ώστε να δρομολογήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες σε Κατερίνη, Κασσάνδρα και Πόρτο Καρράς (Χαλκιδική), αλλά και στην Αλεξανδρούπολη.
Ενδιαφέρον υπάρχει και για τη λίμνη Κερκίνη. Παράλληλα, προτείνει αντίστοιχη αδειοδότηση και για τον Αγιον Ορος, ενώ σε επόμενη φάση θα κινήσει τις διαδικασίες και για Καβάλα, Καστοριά, Βόλο, Σκιάθο, Σκύρο, Σκόπελο και άλλες περιοχές.

Η φετινή σεζόν έχει χαθεί

Ο κ.Καροτσιέρης υποστήριξε ότι η εταιρεία θα ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τις πτήσεις υδροπλάνων φέτος το καλοκαίρι, αλλά δυστυχώς «η σεζόν έχει χαθεί», καθώς ακόμη δεν υπάρχει «ούτε ένα εγκεκριμένο υδατοδρόμιο στην Ελλάδα». Κι αυτό, παρότι το κόστος μιας τέτοιας επένδυσης δεν ξεπερνά τα 50.000-80.000 ευρώ.
«Θα φέρουμε τα υδροπλάνα, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν και τα απαιτούμενα σημεία προσέγγισής τους», σημείωσε ο κ.Καροτσιέρης, ενώ ειδικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι ένα τέτοιο σημείο θα μπορούσε να είναι η νέα παραλία της.
Πρόσθεσε ότι, μέχρι πρότινος, στη χώρα δεν υπήρχε καν νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδροπλάνων, κάτι που λύθηκε τον περσινό Απρίλιο (Ν.4146/2013).

Μαλδίβες, Βανκούβερ, Ελλάδα

Ο ίδιος σύγκρινε την περίπτωση της Ελλάδας με εκείνη των νήσων Μαλδίβες. Όπως είπε, οι Μαλδίβες αριθμούν 1190 νησιά (220 κατοικημένα), έναντι 1400 (227 κατοικημένων) για την Ελλάδα. ‘Εχουν ακτογραμμή 650 χιλιομέτρων, έναντι 13.700 χλμ για την Ελλάδα και μόλις δύο κεντρικά αεροδρόμια, έναντι 39 στην Ελλάδα. Ωστόσο, στις νήσους επιχειρούν επιτυχώς 64 υδροπλάνα, έναντι …μηδέν στην Ελλάδα.
Παράλληλα, στο Βανκούβερ του Καναδά, γίνονται ετησίως 40.000 κινήσεις υδροπλάνων, έναντι 150.000 στο αεροδρόμιο των Αθηνών. Επί 30 χρόνια λειτουργίας του υδατοδρομίου δεν έχει σημειωθεί ούτε ένα ατύχημα.
agelioforos