Υψηλό είναι Το κόστος που καλούνται να πληρώσουν όσοι επιθυμούν να ταξιδεύσουν από και προς τη Σαμοθράκη τονίζει ο βουλευτής Έβρου των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μαρίνος Ουζουνίδης. Ο κ. Ουζουνίδης τονίζει ότι η κατάσταση που χαρακτηρίζει την ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει το νησί της Σαμοθράκης με την πρωτεύουσα του Έβρου, την Αλεξανδρούπολη, φαντάζει οικονομικά δυσβάστακτη για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού αφού τα υψηλά ναύλα των δρομολογίων (κυρίως σε περίπτωση ανάγκης μεταφοράς Ι.Χ.) σε συνδυασμό με την έλλειψη τακτικής συγκοινωνίας καθιστούν δύσκολη την εξυπηρέτηση των κατοίκων. Επίσης, το πρόβλημα εντείνεται όσον αφορά τους κατοίκους του νησιού που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και θα πρέπει να επισκέπτονται αρκετά συχνά το Π.Γ.Ν. Έβρου στην Αλεξανδρούπολη.

Ο βουλευτής κατέθεσε ερώτηση του υπουργούς ναυτιλίας και Αιγαίου και Οικονομικών. Στην ερώτηση αναφέρεται:

Με την έναρξη της χειμερινής περιόδου, καθώς και την συντηρούμενη οικονομική ύφεση της χώρας μας φαντάζει οικονομικά δυσβάστακτη για τους μόνιμους κατοίκους του ακριτικού νησιού της Σαμοθράκης η συνέχιση της παρούσας κατάστασης που χαρακτηρίζει την ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει το νησί με την πρωτεύουσα του Ν. Έβρου, Αλεξανδρούπολη. Το υψηλό κόστος των ναύλων, σε συνδυασμό με την έλλειψη τακτικής συγκοινωνίας (κάποιες ημέρες λειτουργεί μόνο ένα δρομολόγιο) καθιστούν δύσκολη την εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές για ένα κανονικό εισιτήριο κυμαίνονται στα 14.50 ευρώ χωρίς Ι.Χ., και επιπλέον 58,00 ευρώ για τη μεταφορά Ι.Χ. έως 4.25 μ. Στο σύνολο του ένα εισιτήριο μπορεί να ανέλθει στα 72,50 ευρώ ένα ποσό υπερβολικό για τα οικονομικά δεδομένα του μέσου Έλληνα πολίτη. Για επιδοτούμενα δρομολόγια οι τιμές είναι πιο λογικές: 9.60 ευρώ το εισιτήριο χωρίς Ι.Χ. και επιπλέον 40.80 για την μεταφορά του Ι.Χ. Παρόλα αυτά τα ναύλα παραμένουν υψηλά σε περίπτωση ανάγκης μεταφοράς Ι.Χ., ενώ ο αριθμός των επιδοτούμενων δρομολογίων δεν είναι αρκετός. Συγκεκριμένα, την καλοκαιρινή περίοδο κανένα δρομολόγιο δεν είναι επιδοτούμενο, ενώ από την περίοδο 02/09/2013- 31/10/2013 τα επιδοτούμενα δρομολόγια δεν είναι καθημερινά. Τέλος, εκπτωτικά εισιτήρια προβλέπονται για περιορισμένες κατηγορίες πολιτών, ενώ ειδικότερα για Α.Μ.Ε.Α απαιτείται ποσοστό αναπηρίας 80%, το οποίο κρίνεται υπερβολικά υψηλό από τους κατοίκους.
Σκεπτόμενος ειδικότερα, έπειτα από πολλές επισκέψεις μου στο νησί, τα προβλήματα ευπαθών και ευαίσθητων κοινωνικά πολιτών, όπως για παράδειγμα ανθρώπων οι οποίοι χρήζουν συστηματικής ιατρικής περίθαλψης για την πραγματοποίηση αιμοκαθάρσεων ή χημειοθεραπειών (έως και 2 φορές την εβδομάδα), νιώθω υποχρεωμένος να προσπαθήσω ώστε να αποκατασταθεί η κοινωνική δικαιοσύνη απέναντι τους. Σκεφτείτε απλώς ότι οι άνθρωποι αυτοί αναγκάζονται να μετακινούνται στην Αλεξανδρούπολη για να επισκεφτούν το Π.Γ.Ν. Έβρου στην Αλεξανδρούπολη, ώστε να εξυπηρετήσουν ζωτικές τους ανάγκες, καθώς το κέντρο υγείας Σαμοθράκης βρίσκετε στο έλεος της μοίρας του.

• Σε μία επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή τα ναύλα θα έπρεπε να διατηρηθούν σε λογικά επίπεδα τιμών και όχι να αγγίζουν τιμές των 60-75 ευρώ.
• Επιπλέον, θα ήταν συνετό όλα τα δρομολόγια, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους να εμπίπτουν στο τιμολογιακό καθεστώς των επιδοτούμενων δρομολογίων, έτσι ώστε και κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την ενίσχυση του τουρισμού στο νησί της Σαμοθράκης.
• Τέλος, τα εκπτωτικά εισιτήρια είναι λογικό να ισχύουν και για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση στην Αλεξανδρούπολη για την ικανοποίηση αναγκών και υποχρεώσεών τους. Τουλάχιστον, τα εκπτωτικά εισιτήρια θα έπρεπε να ισχύουν για τους κατοίκους της Σαμοθράκης που αντιμετωπίζουν σοβαρά και χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία χρήζουν πολύ συχνής ιατρικής φροντίδας και περίθαλψης.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με την εταιρία SAOS Ferries, η οποία έχει αναλάβει την πραγματοποίηση και διαχείριση των δρομολογίων, έτσι ώστε να πραγματοποιηθούν γενικές μειώσεις στις τιμές των ναύλων;
2. Σκέπτεστε να ζητήσετε από την εταιρία την καθιέρωση μόνο επιδοτούμενων δρομολογίων για όλη τη διάρκεια του έτους;
3. Σκοπεύετε να εντάξετε τους μόνιμους κατοίκους του νησιού, ή τουλάχιστον τις προαναφερθείσες ευπαθείς ομάδες σε ένα ευνοϊκότερο εκπτωτικό καθεστώς;
Αθήνα , 13/10/2013
Ο ερωτών Βουλευτής
Μαρίνος ΟΥΖΟΥΝΙΔΗΣ