ΠΡΟΣ: κ. Γ. Τελλίδη, Πρόεδρο Περ/κού Συμβουλίου
κ. Α. Γιαννακίδη Περιφερειάρχη Ανατ. Μακ. & Θράκης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: κ. Γ. Παυλίδη επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης Περ/κού Συμβουλίου
κ. Δ. Χαρίτου Περ/κό Σύμβουλο Επικεφαλή της παράταξης «ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
κ. Kατερίνα Γεροστεργίου Περ/κό Σύμβουλο Επικεφαλή της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη»

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ «ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ , ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΜΑΚΡΗΣ, ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΘΕΡΜΩΝ, ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣΑΣ»

Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, αλλά και των άλλων στρατηγικής σημασίας δημόσιων υποδομών και επιχειρήσεων της χώρας (αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ορυκτός πλούτος, κ.ά.) στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους, αποτελεί προτεραιότητα της αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, της ΕΕ και του κεφαλαίου, με σαρωτικές αλλαγές και οδυνηρές συνέπειες για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Η συγκυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, επιταχύνει τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) και της Αλεξανδρούπολης («ΟΛΑ ΑΕ» – με προίκα το αλιευτικό καταφύγιο Μάκρης, το λιμάνι Καμαριώτισσας και το καταφύγιο Θέρμων στο νησί της Σαμοθράκης), προκαλώντας την παρέμβαση της ΕΕ στη άγρια διαμάχη που διεξάγεται μεταξύ των ευρωπαϊκών – κινεζικών – αμερικανικών μονοπωλίων για τον έλεγχο του φιλέτου των λιμενικών υποδομών της χώρας, για τη μεταφορά Ενέργειας, εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, επιβατών της κρουαζιέρας και χύδην φορτίου.
Η δημαγωγική αντιπαράθεση της κυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου για το αν η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών γίνει με απευθείας πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού των μετοχών των λιμενικών υποδομών στους επιχειρηματικούς ομίλους που θα συμμετέχουν στους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς ή της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων, αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία για τους εργαζόμενους του κλάδου, αλλά και γενικότερα για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Η αλήθεια είναι ότι οι συνέπειες θα είναι μεγάλες και μόνιμες και για τους εργαζόμενους στα λιμάνια αλλά και συνολικά για τα λαϊκά στρώματα, ιδίως των νησιών και των παράκτιων περιοχών.
Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια θα φέρει απολύσεις, γκρέμισμα των μισθολογικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων. Οι επιχειρηματίες που θα πάρουν τα λιμάνια, όπως η «Cosco» στον Πειραιά, θα επιβάλουν με ατομικές συμβάσεις δουλειά 2 – 3 ημερών τη βδομάδα, με μισθούς πείνας, χωρίς ωράριο.
Θα φέρουν νέες αυξήσεις στα πανάκριβα ήδη εισιτήρια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και για τους επιβάτες και για τα μεταφερόμενα προϊόντα καθώς οι εφοπλιστές θα μετακυλίουν κάθε αύξηση των λιμενικών τελών. Αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί το κόστος ζωής στα νησιά καθώς και το κόστος παραγωγής για μικρούς αγρότες, βιοτέχνες, εμπόρους και επαγγελματίες, ενώ θα γίνει πανάκριβος ο τουρισμός για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Η ενίσχυση των υποδομών του πολυτελούς τουρισμού ούτε ανάπτυξη είναι ούτε όφελος για το λαό θα υπάρξει. Αντίθετα, ανοίγει το δρόμο για να παραδοθούν στα μεγάλα συμφέροντα παραλίες και δημόσια γη.
Βαρύ κόστος θα πληρώσουν οι αλιείς καθώς τα ψαροκάικα θα αντιμετωπίζονται ως προς τα λιμενικά τέλη όπως τα τουριστικά γιοτ.
Εντελώς ανεξέλεγκτη θα γίνει η εισαγωγή προϊόντων κι αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους ακόμα και για τη δημόσια υγεία.
Σοβαρές θα είναι και οι επιπτώσεις για το περιβάλλον, αφού η κεφαλαιοκρατική μονοπωλιακή ασυδοσία θα γιγαντωθεί.
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καλεί το Περιφερειακό Συμβούλιο:
Nα καταδικάσει την απόφαση της συγκυβέρνησης για το ξεπούλημα των Λιμανιών της Περιοχής μας.
Καμιά ιδιωτικοποίηση Λιμανιού και Μαρίνας.
Να ακυρωθούν με αγωνιστικές πρωτοβουλίες στην πράξη οι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί.

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
ΤΡΕΛΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ