Ο Ιούλιος, κατ εξοχήν μήνας της θάλασσας, επεφύλασσε για την Αλεξανδρούπολη ευχάριστες «θαλασσινές» ειδήσεις – εκπλήξεις …

14 – 17 Ιουλίου 2011, διοργανώθηκε  με επιτυχία  για  τρίτη συνεχή χρόνια ο Διεθνής  Ιστιοπλοϊκός αγώνας   από το Ναυταθλητικό Όμιλο Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με τον Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου και  την άδεια της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας.

Στον αγώνα συμμετείχαν σκάφη των κατηγοριών Optimist, Laser 4.7 & Laser Radial από Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία και Ελλάδα.

20  Ιουλίου 2011, μετά την ολοκλήρωση των νομικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών και τις επίπονες προσπάθειες των ανθρώπων  του ΟΛΑ ΑΕ, άρχισαν να φεύγουν από το λιμάνι, με πρώτο το «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», τα παροπλισμένα πλοία. 

20  Ιουλίου 2011. Η διοίκησή του ΟΛΑ ΑΕ, όπως αποκάλυψε από «παράθυρο» τοπικού καναλιού, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρ. Σκεύας, προσανατολίζεται στη δημιουργία μαρίνας ( λιμενίσκου μικρών σκαφών) στο υπάρχον λιμάνι  με τοποθέτηση πλωτών προβλητών . Ο ΟΛΑ ΑΕ επίσης  διαθέτει αρχιτεκτονικά σχέδια για δημιουργία επιβατικού σταθμού. Για να ξεπεραστεί ο «σκόπελος» της απουσίας χρηματοδότησης για τον επιβατικό σταθμό, κατά τον κ. Σκεύα θα αξιοποιηθεί η δυνατότητα διαγωνισμού με σύμβαση μακρόχρονης παραχώρησης.

Δεν μπορεί κανείς παρά να επικροτήσει τόσο το ΝΟΑ όσο και τον ΟΛΑ AE, για τις  δράσεις τους .

***

Οι δράσεις αυτές φέρνουν στο νου μου αλλά  και στην επικαιρότητα το θέμα των εγκαταστάσεων  των  Ναυταθλητικών Σωματείων της πόλης μας τα οποία  έχουν και τμήματα ιστιοπλοΐας.

Στην Ελλάδα, από το 1951, που ιδρύθηκε η Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία, οι μετρημένοι τότε στα δάκτυλα Ιστιοπλοϊκοί Όμιλοι,  έχουν αυξηθεί και σήμερα ξεπερνούν τους εκατό (100 ). Σήμερα στην Αλεξανδρούπολη υπάρχουν δυο, ο ΝΟΑ (1964) και ο ΟΦΘΑ (1989).

    Οι  Ιστιοπλοϊκοί Όμιλοι, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, δραστηριοποιούνται σε εγκαταστάσεις εκτός εμπορικών λιμανιών. Συνήθως δε, σε ιδιόκτητες ναυταθλητικες εγκαταστάσεις, μαρίνες και ορμίσκους.

Η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης παραμένει μοναδική. Ίσως πριν από χρόνια να υπήρχε δικαιολογία . Σήμερα όχι. Η απόσταση από τις εγκαταστάσεις του ΝΟΑ μέχρι την είσοδο του λιμένα,  απόσταση την οποία διανύουν υποχρεωτικά τα ιστιοπλοϊκά σκάφη για να «ανοιχτούν»  για προπονήσεις ή αγώνες, ενώ ήταν μόλις το 1/3 του ναυτικού μιλίου (600 μ.), τώρα με την κατασκευή του νέου λιμανιού ξεπερνά το μίλι (2.000 μ.).

Συνεπώς, το υπάρχον πρόβλημα, σε συνδυασμό  με την μελλοντική πλήρη  λειτουργία του λιμανιού, θα γίνει τεράστιο με ότι αυτό συνεπάγεται στον τομέα «ασφάλεια ναυσιπλοΐας ».

Ο υπογράφων, για πρώτη φορά, προ δεκαετίας, εγγράφως και επίσημα, είχε θίξει το πρόβλημα.

Οι αρμόδιοι φορείς έχουν το λόγο.

Αλεξανδρούπολη     Ιούλιος  2011

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  Νικόλαος

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Πρόεδρος Ένωσης Πολιτών ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΡΑΚΗΣ