Τι πιστεύουν για το θέμα, οι δημοτικές παρατάξεις – «Διαφορετική» απάντηση δημάρχου.

Το thraki Νεα, θέλοντας να ανοίξει ο διάλογος για τη δημιουργία ουσιαστικού ποδηλατόδρομου, ποδηλατόδρομου, ο οποίος θα χαραχθεί εκεί που υπάρχει ανάγκη κι όχι εκεί που δεν υπάρχουν ποδηλάτες, ζήτησε από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων να καταθέσουν την άποψή τους.
Η ερώτηση που απάντησαν οι επικεφαλής:
«Ποια είναι η θέση σας για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην Ορεστιάδα κι αν αυτός πρέπει να περνάει από τους κεντρικούς δρόμους Κωνσταντινουπόλεως και Βασ. Κωνσταντίνου».

Λευτέρης Χαμαλίδης, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αρχή»
Η Νέα Ορεστιάδα είναι μια πόλη που λόγω των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών της, έχει όλες τις προύποθέσεις για τους πολίτες της ώστε να περπατάνε και να κάνουν ποδήλατο.
Αυτό βέβαια προϋποθέτει ασφαλείς και άνετους πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους.
Έχουμε προτείνει εδώ και μερικά χρόνια, πολύ πριν την δημοπράτηση της πλατείας, ότι είναι απαραίτητη μια συγκοινωνιακή μελέτη για την πόλη μας.
Αυτό δεν έγινε.
Νομίζω ότι είναι λίγο αυθαίρετο να επιλέξουμε τους δρόμους όπου θα μπορούσαν να διαμορφωθούν ποδηλατόδρομοι.
Η δική μου πρόταση, η οποία βασίζεται στην πολεοδομία της πόλης μας, είναι η κατασκευή ενός κεντρικού περιπατητικού και ποδηλατικού δρόμου παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή, με κάθετες εισόδους προς το εμπορικό κέντρο.
Είναι σημαντικό όμως όλα αυτά να διαμορφωθούν μέσα από μια συγκοινωνιακή μελέτη, διότι είναι βέβαιο ότι θα πρέπει να επανακαθοριστεί σε κάποια σημεία η κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης.

Βασίλης Μαυρίδης, επικεφαλής της παράταξης «Ορεστιάδα στην πρώτη γραμμή»
Έχω τοποθετηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι ως δημοτική παράταξη είμαστε υπέρ της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων (πραγματικών κι όχι απλά χαράξεων κίτρινων λωρίδων σε μέρη που επιλέχθηκαν κατά το παρελθόν με υποκειμενικά κριτήρια). Για τους δρόμους που πρέπει και μπορεί να περνάει ένας ποδηλατόδρομος, είναι ωφέλιμο να ζητήσουμε την επιστημονική συνδρομή συγκοινωνιολόγων και να «εκμεταλλευτούμε» την πλούσια εμπειρία, τα βιώματα, και τις γνώσεις των μελών του ποδηλατικού αθλητικού ομίλου Ορεστιάδας «Ρήσσος».
Χρειάζεται μια συνολική μελέτη που θα περιλαμβάνει έναν σχεδιασμό για το κυκλοφοριακό, τις θέσεις στάθμευσης και τον ποδηλατόδρομο.

Σταμάτης Γκατζίδης, επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση»
Η Ορεστιάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις να είναι μια πόλη πολύ φιλική για πεζούς και τροχοφόρα. Άλλωστε κληρονομήσαμε από τη γενιά της προσφυγιάς ένα θαυμάσιο ρυμοτομικό σχέδιο , που σε πολλές περιπτώσεις παραβιάστηκε κατάφορα δυστυχώς και με την ανοχή των δημοτικών αρχών
Σήμερα είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ορεστιάδας συνεχώς οξύνεται . Από τη μια η ραγδαία αύξηση των αυτοκινήτων και από την άλλη η ανυπαρξία πολιτικής αντιμετώπισης του προβλήματος από τις δημοτικές αρχές των τελευταίων δεκαετιών έχουν σαν αποτέλεσμα τον καθημερινό κυκλοφοριακό «πανικό » στο κέντρο της πόλης με τα γνωστά «τριπλοπαρκαρίσματα ».
Τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος δεν πρέπει να την αντιμετωπίσουμε αποσπασματικά αλλά με ένα σύνολο μέτρων , ολοκληρωμένα και άμεσα . Σ’ αυτή τη δέσμη των μέτρων ασφαλώς και το ποδήλατο πρέπει να διευκολυνθεί να έχει τη δική του αναβαθμισμένη θέση. Είμαστε θετικοί να ξεκινήσει άμεσα η σύνταξη μελέτης από αξιόπιστο επιστημονικό ή άλλο φορέα, κοστολογημένη, γιατί στους δύσκολους καιρούς που περνάμε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις προτεραιότητες των έργων που βάζουμε )
Πάντως είναι η ώρα να ανοίξει η συζήτηση για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη μας, με στόχο πάντα μια Ορεστιάδα φιλική σε πεζούς και τροχοφόρα.
Πολύ σύντομα η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Ορεστιάδας θα ανακοινώσει δέσμη προτάσεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος για μια Ορεστιάδα φιλική σε πεζούς και τροχοφόρα.

Ο δήμαρχος Ορεστιάδας, ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία του thraki Νεα μαζί του, είπε ότι την απάντησή του την έχει δώσει, καθώς κυκλοφορεί με ποδήλατο.