Επιθέσεις καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί της Β ΕΛΜΕ
Προσωπικούς χαρακτηρισμούς κατά καθηγητών από γονείς καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Β ΕΛΜΕ Έβρου. Το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών, δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα περιστατικά, αφήνει όμως να εννοηθεί ότι ασκήθηκαν ισχυρές πιέσεις σε καθηγητές. Μάλιστα η ΕΛΜΕ αναφέρει ότι υπάρχουν πιέσεις που είναι στα όρια του νόμου. Οι πιέσεις έχουν να κάνουν με την υψηλότερη βαθμολογία που απαιτούν γονείς να μπει στα παιδιά τους.
Σίγουρο είναι ότι η ανακοίνωση της Β ΕΛΜΕ, ανακοίνωση που για πρώτη φορά έχει τέτοιο τόνο θα προκαλέσει συζητήσεις και πολλά ερωτηματικά, καθώς δεν περιγράφονται σαφή περιστατικά, προφανώς γιατί οι καθηγητές θέλουν να προστατεύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία από λεπτομέρειες που ίσως δυναμιτίσουν καταστάσεις.
Η αξιολόγηση του μαθητή είναι βασικό μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας. Έχει σκοπό να προσδιορίσει το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα των αντίστοιχων μαθημάτων και λειτουργεί περισσότερο ως μέσο ανατροφοδότησης της μαθησιακής πορείας του μαθητή και λιγότερο ως μέσο ελέγχου επίτευξης στόχων ή σύγκρισής του με τους υπόλοιπους μαθητές. Η αξιολόγηση του μαθητή είναι ευρύτερη διαδικασία από τη βαθμολόγηση και περιλαμβάνει ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Η βαθμολογία του μαθητή είναι η ποσοτική απεικόνιση της αξιολόγησης βάσει κριτηρίων που καθορίζονται ξεχωριστά σε κάθε μάθημα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθήματος.
Δυστυχώς, είναι κοινή πεποίθηση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι το ισχύον σύστημα αξιολόγησης δεν αντανακλά την πραγματική εικόνα του μαθητή. Το σχολείο αποτελεί τον πρώτο χώρο κοινωνικοποίησης για τα παιδιά. Η πίεση, το άγχος αλλά και οι ψυχαναγκασμοί για την καλή βαθμολογία σαφώς επηρεάζουν το χτίσιμο της προσωπικότητας του παιδιού, που πλέον μαθαίνει να λειτουργεί όχι με γνώμονα το δικό του ένστικτο και τις επιθυμίες του, αλλά με γνώμονα τις «επιταγές» και τις κρίσεις των μεγάλων.
Αυτό έχει ως συνέπεια ότι από το δημοτικό έως και το λύκειο οι μαθητές έχουν συνδέσει την πρόοδό τους με τον καλό βαθμό, που καταλήγει αυτοσκοπός, στερώντας τους τη διάθεση να μάθουν, να χαρούν την εκπαιδευτική διαδικασία, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Αποτέλεσμα της στάσης αυτής είναι η παπαγαλία, το άγχος, η πίεση αλλά και τα έξοδα των γονιών, που πολλές φορές επιθυμούν μέσα από τη «βαθμολογική» πρόοδο των παιδιών τους να… δικαιώσουν τα δικά τους όνειρα. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι και οι γονείς πιέζουν τα παιδιά για όλο και καλύτερους βαθμούς.
Δυστυχώς, οι πιέσεις αυτές στρέφονται και στους εκπαιδευτικούς, ιδίως τις περιόδους που δίνονται οι έλεγχοι προόδου, χωρίς καν πολλοί γονείς να έχουν συζητήσει με τους συναδέλφους, στις περισσότερες περιπτώσεις, για τη πρόοδο των παιδιών τους.
Θεωρούμε απαράδεκτες τις πιέσεις αυτές πολύ περισσότερο δε, όταν γίνονται με προσωπικούς χαρακτηρισμούς κατά των εκπαιδευτικών, που εμπίπτουν στα όρια του ποινικού δικαίου.
Δηλώνουμε ότι θα συμπαρασταθούμε στους εκπαιδευτικούς αυτούς σε κάθε νόμιμη αντίδρασή τους και καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους ενσυνείδητα και με βάση την κείμενη νομοθεσία (Προεδρικά Διατάγματα: 48/2012 που τροποποίησε τα αντίστοιχα Π.Δ. 60/2006, Π.Δ.86/01, Π.Δ.26/02 και Π.Δ.80/03 για τα Λύκεια και Π.∆. 47/2012, Π.∆. 409/1994 για τα Γυμνάσια).
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Γιαννάτου Κική Χασκής Βασίλης