Το ενδεχόμενο, οι επιβάτες να ταξιδέψουν τον Ιούλιο και με το «Ίλιον» στη Σαμοθράκη όλο και απομακρύνεται, καθώς η πρωτοβουλία των ιδιωτών (με την άτυπη στήριξη του δήμου της Σαμοθράκης) φαίνεται «να σκοντάφτει», τη στιγμή που βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Και έτσι, ενώ είχαν δημιουργηθεί προσδοκίες πως η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη θα ενισχυθεί με το «Ίλιον», ανεξάρτητα από την κοινή πρωτοβουλία των δυο Δήμων για αγορά πλοίου, τώρα φαίνεται πως μάλλον χάνεται για άλλη μια φορά το καλοκαίρι. Το ενδιαφέρον επαγγελματιών και ιδιωτών ατονεί, την ίδια ώρα που οι απαιτήσεις οι οικονομικές τρέχουν, και μάλλον δύσκολα μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες για τη συνολική χρηματοδότηση του εγχειρήματος, που προέβλεπε την ενίσχυση της γραμμής με την ενοικίαση του συγκεκριμένου πλοίου.
«Την Τετάρτη πηγαίνουμε στην Αθήνα προκειμένου να δούμε την πορεία του θέματος. Μέχρι αυτή τη στιγμή το κόστος για την ενοικίαση έχει ξεπεράσει τις 200.000 ευρώ ενώ φαίνεται πως υπάρχει απροθυμία και για τη χρηματοδότηση. Οι προθεσμίες μας πιέζουν, αφού ήδη το καράβι έπρεπε να είναι εδώ. Παλεύουμε για να έρθει το «Ίλιον» αλλά όλα δειχθούν πως μάλλον το καλοκαίρι χάνεται, και δυστυχώς, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει η προσπάθεια να ναυαγήσει» τονίζει μιλώντας στη «Γνώμη» το μέλος της τριμελούς επιτροπής που συγκροτήθηκε κ. Παναγιώτης Παππάς, ενώ για την αίτηση που πρέπει να γίνει στο υπουργείο έως την 14η Ιουλίου τονίζει «H αίτηση στο υπουργείο θα γίνει μόνο εάν είμαστε σίγουροι πως το πλοίο είναι έτοιμο και μπορεί να δρομολογηθεί» καταλήγει

Στον αέρα ο σχεδιασμός δρομολογίων για όλο το Βόρειο Αιγαίο
«Στον αέρα» είναι ο σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων του καλοκαιριού για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, καθώς δεν έχει συνεδριάσει έως τώρα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προκειμένου να ξεκαθαριστεί ποιες γραμμές θα ενισχυθούν με πλοία και ποια θα είναι τα δρομολόγια των πλοίων, ώστε να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες πότε μπορούν να ταξιδέψουν και πώς.
Ο λόγος που καθυστερεί η συνεδρίαση του ΣΑΣ είναι πως μέχρι σήμερα δεν έχουν εκχωρηθεί οι αρμοδιότητες στο νέο αναπληρωτή υπουργό Χάρη Παμπούκη, ο οποίος και θα είναι ο αρμόδιος για θέματα ναυτιλιακής πολιτικής. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά πάσα πιθανότητα η νέα συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουλίου. Όμως, στην περίπτωση αυτή, θα έχει τιναχθεί «στον αέρα» τόσο ο προγραμματισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών όσο και ο προγραμματισμός των επισκεπτών.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να πραγματοποιηθεί και μια σύσκεψη για τα ακτοπλοϊκά ζητήματα, στην οποία θα πάρουν μέρος ο αναπληρωτής υπουργός Χάρης Παμπούκης και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου, Δημήτρης Χαλκιώτης.

Τι προβλέπεται διαδικαστικά για το «Ίλιον»
Η παραπάνω διαμορφωμένη κατάσταση σημαίνει ότι αν μέχρι 14-7-2011, οι εκπρόσωποι του «Ίλιον », δεν προλάβουν να καταθέσουν αίτηση για τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης χάνεται το καλοκαίρι του 2011.Επιπροσθέτως, το ερώτημα που μπαίνει, είναι μετά από πόσο καιρό θα συνεδριάσει και πάλι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αν λάβει υπόψη του ότι για το 2011 συνεδρίασε μέχρι τώρα μόνο δυο φορές Φεβρουάριο και Μάιο
Τέλος, σημειώνεται πως για να δρομολογηθεί ένα πλοίο απαιτείται η υποβολή αίτησης στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου συνοδευόμενη με 10 τουλάχιστον δικαιολογητικά (εγγυητική επιστολή, βεβαίωση on line έκδοσης εισιτηρίων, ασφαλιστική κάλυψη κλπ) και 3 πίνακες με τα στοιχεία του πλοίου, τα ετήσια δρομολόγια και τους ναύλους. Η αίτηση με τα δικαιολογητικά διαβιβάζεται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το όποιο και αποφασίζει. Δεδομένου πως μέχρι την Δευτέρα 11-7-20011 δεν είχε κατατεθεί σχετική αίτηση αντιλαμβάνεται κανείς τις πιθανότητες που υπάρχουν για τη δρομολόγηση του πλοίου.Ιωάννα Παρασχάκη
Εφ. «Η Γνώμη»