Aντιπροσωπεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Έβρου συναντήθηκε με την Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Έβρου Γεωργία Νικολάου, για το θέμα του οδικού δικτύου της Π.Ε. Έβρου και ειδικά για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ολοκλήρωση της κατασκευής των τμημάτων του κάθετου άξονα Μάνδρας – Διδ/χου και Μάνδρας – Αρδανίου. Στη συνάντηση η Ν.Ε. Έβρου κατέθεσε υπόμνημα με τις θέσεις του ΚΚΕ γι αυτά τα ζητήματα.
Το υπόμνημα που κατέθεσε το ΚΚΕ στην αντιπεριφερειάρχη.

Διπλά και τριπλά πληρώνει ο λαός ως φορολογούμενος και ως χρήστης την παράδοση σε μονοπωλιακούς ομίλους την κατασκευή και λειτουργία των δημόσιων έργων υποδομής και των υπηρεσιών του Δημοσίου και της Τοπικής Διοίκησης. Ο προγραμματισμός και η ιεράρχηση κατασκευής των έργων διαμορφώνονται με γνώμονα τις άμεσες ανάγκες κερδοφορίας της κάθε ιδιωτικής επιχείρησης και όχι το συμφέρον του λαού και του τόπου.
Βέβαια είναι γνωστό ότι η σημερινή συγκυβέρνηση της Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κινείται με επιταχυνόμενους ρυθμούς στον αντιλαϊκό δρόμο που χάραξαν η προηγούμενες κυβερνήσεις για την παράδοση των δημοσίων έργων και όχι μόνο στο μεγάλο κεφάλαιο.
Η μέχρι σήμερα εμπειρία μας διδάσκει ότι το εκάστοτε διαμορφούμενο νομοθετικό πλαίσιο και ο βαθμός εφαρμογής του, το ύψος και ο τρόπος κρατικής χρηματοδότησης των έργων, καθώς και τα συστήματα ανάθεσης και διανομής των έργων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τη σημερινή συγκυβέρνηση (Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), στοχεύουν στην ισχυροποίηση μίας χούφτας μονοπωλιακών ομίλων και στη συμπίεση της τιμής της εργατικής δύναμης στον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτές είναι οι πραγματικές αιτίες της παθολογίας των δημοσιών έργων.
Παθολογία που εκφράζεται:
Με την κοροϊδία του λαού του Έβρου εδώ και 20 χρόνια από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις με την εγκληματική καθυστέρηση στην κατασκευή του κάθετου άξονα Μάνδρας – Διδυμοτείχου (όπως και το νότιο τμήμα του άξονα) που το έργο θα σημειώσει ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση καθώς η ανάδοχος εταιρεία (ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.) βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης – εκκαθάρισης.
Ο συγκεκριμένος απαράδεκτος δρόμος είναι 30 περίπου χιλιομέτρων, γεμάτος φονικές παγίδες, όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται εκατοντάδες οδηγοί, ενώ έχουν γίνει εκατοντάδες ατυχήματα με δεκάδες νεκρούς και έχουν προκληθεί μεγάλες υλικές ζημιές χιλιάδων ευρώ.
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στο γερασμένο και κατειλημμένο επαρχιακό οδικό δίκτυο που είναι γεμάτο φονικές παγίδες (Ελιάς – Κομάρων που τέθηκε εκτός λειτουργίας, Βάλτου – Μικρής Δοξαπάρας, Σιταριάς – Μάνης, Κομάρων – Πενταλόφου κλπ).
Τις ψευδεπίγραφες μελέτες.
Τις δραματικές υπερβάσεις.
Τις εικονικές επιβλέψεις.
Τις άθλιες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας. Πρόσφατα είχαμε δύο θανατηφόρα ατυχήματα στην κατασκευή του κάθετου άξονα Κομοτηνής – Σύνορα Βουλγαρίας και ένα στον κάθετο άξονα του Έβρου.
Τη χαμηλή ποιότητα των έργων.
Την μείωση των πόρων για τις δημόσιες επενδύσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Την απόρριψη έργων που έχουν επείγοντα χαρακτήρα για το λαό και τον τόπο από την Ε.Ε. ως μη επιλέξιμα.
Τα βασικά ερωτήματα που τίθενται για όλα τα Δημόσια έργα είναι: «Δημόσιο έργο: Εμπόρευμα ή κοινωνικό αγαθό». «Δημόσιο έργο από ποιόν και για ποιόν».
Είναι φανερό ότι ο δρόμος που έχει επιλέξει και ο κ. Περειφερειάρχης με την ουσιαστική συμφωνία και των άλλων παρατάξεων έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα λαϊκά συμφέροντα.
Η ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συνολική και ενιαία θεώρηση όλων των φάσεων του συστήματος παραγωγής των έργων με γνώμονα το σύνολο των λαϊκών αναγκών, για φθηνά και ποιοτικά δημόσια έργα που δε θα αποτελούν εμπορεύματα, για την ασφάλεια των χρηστών, των κατοίκων και των εργαζομένων στα έργα, την προστασία του περιβάλλοντος, τη δραστική μείωση της λαϊκής επιβάρυνσης.
Έργα που οι πόροι θα προέρχονται από τα προγράμματα των Δημοσίων Επενδύσεων.
Είναι επιτακτική ανάγκη να παρθούν όλα τα μέτρα ώστε με ταχείς ρυθμούς να προχωρήσει η κατασκευή του κάθετου άξονα.
Επίσης να ξεκινήσουν παρεμβάσεις για να διορθωθούν τα τραγικά κατασκευαστικά λάθη που έγιναν ως τώρα, όπως η έλλειψη ανισόπεδων κόμβων σε Σουφλί και Ορεστιάδα, τα οποία αποτελούν φονικά σημεία καθώς και η κατασκευή παράπλευρων δρόμων για τα αγροτικά μηχανήματα και η άμεση χωρίς καθυστερήσεις επισκευή του κατεστραμμένου επαρχιακού δικτύου.
Η ικανοποίηση αυτών των αναγκών προϋποθέτει μια άλλη πολιτική στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας και λαϊκής οικονομίας με τη δημιουργία ενιαίου φορέα που θα κατέχει τα μέσα παραγωγής, θα κατανέμει σχεδιασμένα την κρατική χρηματοδότηση και το εργατικό δυναμικό και θα καλύπτει το σύνολο των φάσεων των δημοσίων έργων, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της λαϊκής οικονομίας.
Ο φορέας αυτός θα αναλάβει την ιεραρχημένη κατασκευή μεγάλων έργων στρατηγικής σημασίας, την εκπόνηση κανονισμών και προδιαγραφών, την εκπόνηση ολοκληρωμένων και επικαιροποιημένων μελετών με τη διασφάλιση της αναγκαίας υποδομής για την υλοποίησή τους, την ουσιαστική επίβλεψη των έργων, την περιφερειακή ανάπτυξη, την ερευνητική δραστηριότητα για τη διάγνωση νέων αναγκών, την αλληλοστήριξη με αντίστοιχους κρατικούς φορείς της μεταποιητικής βιομηχανίας παραγωγής οικοδομικών υλικών. Στο πλαίσιό του μπορεί να αναπτυχθεί και συνεταιριστική δραστηριότητα σε επιμέρους τομείς, π.χ., στις επισκευές και στη συντήρηση των έργων.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΒΡΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ