Τις πρώτες εξαγωγές μηδικής στην Τουρκία κόβει η γραφειοκρατία
Έξι φορτηγά περιμένουν στο τελωνείο των Κήπων Έβρου να φορτώσουν ελληνικό σανό μηδικής προκειμένου να το διαθέσουν για τρίτη φορά φέτος στην τουρκική αγορά, αλλά «κολλήσανε» στην ελληνική γραφειοκρατία. Σύμφωνα με όσα είπε ένας από τους παραγωγούς των Φερών στο Agronews, κάθε βδομάδα έχουν συμφωνήσει με τουρκική εταιρεία να φορτώνουν περίπου έξι φορτηγά μηδική, ενώ από τη νέα καλλιεργητική περίοδο έχουν σκοπό να επεκτείνουν τη συμφωνία και να πουλήσουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες.
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας… σκάλωσε η εξαγωγή ελληνικού σανού στην γειτονική Τουρκία.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει ξαναγίνει εξαγωγή σανού στην Τουρκία κι έτσι οι ελληνικές αρχές δεν εγκρίνουν το «τυπικό» του πράγματος: Ένα χαρτί που θα αναγράφει επάνω τις ποσότητες και το όνομα του παραγωγού που το πουλάει και του εμπόρου που το αγοράζει.
Οι παραγωγοί ήρθαν σε επαφή με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και την πρώτη φορά τους είπαν ότι το θέμα θα διευθετηθεί από την τοπική διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας, όπως και έγινε για τα δύο πρώτα φορτία: «Φύγανε» με συνοδευτικά έγγραφα στα τουρκικά και τα αγγλικά, αφού οι παραγωγοί είχαν φροντίσει να συμφωνήσουν και με τις τουρκικές αρχές.
Τώρα, όμως, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν αναγνωρίζει την πράξη, γιατί δε διαθέτει τέτοιο έγγραφο στα ελληνικά, αφού δεν έχει προβλεφθεί ότι θα γίνει ποτέ εξαγωγή σανού στην Τουρκία!! Μετά το τηλεφώνημα στο Agronews από τον παραγωγό, επικοινωνήσαμε με ανώτερο στέλεχος του υπουργείου, το οποίο επιβεβαίωσε το συμβάν και μας είπε ότι από σήμερα το πρωί θα αναζητηθεί η πιο άμεση και η πιο απλή λύση, έτσι ώστε να συνεχιστούν κανονικά οι εξαγωγές και να μη χάσουν τη συμφωνία οι Εβρίτες καλλιεργητές.
Αυτό που τονίζει, επίσης, ο παραγωγός από τις Φέρες είναι ότι η συμφωνία έχει γίνει απευθείας μεταξύ καλλιεργητών και της εταιρείας, η οποί αδιαθέτει δύο πολύ μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες στην ανατολική Θράκη. Και μάλιστα, η τιμή που δίνει τοις μετρητοίς είναι 23 λεπτά το κιλό σε σανό, με την προοπτική να ανανεωθεί η συνεργασία για τη νέα σοδειά που ξεκινά από τον Μάιο. Να σημειωθεί ότι τα έξοδα εκτελωνισμού βαρύνουν τους Έλληνες παραγωγούς (ανά φορτηγό) και τα μεταφορικά την τουρκική εταιρεία.