Νέα παράταση έλαβε το σήριαλ της χωροθέτησης του ΚΤΕΛ Έβρου και της απομάκρυνσής του από το κέντρο της Αλεξανδρούπολης. Ως γνωστόν η πρόταση τη διοίκησής του για μεταφοράς σε έκταση στο δρόμο προς Χιλή πλησίον του Lidl, βρίσκει την πλήρη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ αντιδράσεις προκάλεσε και η θετική στην πρόταση του ΚΤΕΛ εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής της Περιφέρειας. Τελικά την περασμένη Πέμπτη, για δεύτερη φορά ανεβλήθη από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ η σχετική συζήτηση για το θέμα της δημιουργίας Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων με υπαίθριο σταθμό Αυτοκινήτων Μεγάλου Μεγέθους των ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης. Μετά από αντιπαραθέσεις και προτάσεις, συμφωνήθηκε το θέμα να συζητηθεί την ερχόμενη Πέμπτη 3 Ιανουαρίου στην Αλεξανδρούπολη στη διάρκεια συνάντησης που θα πραγματοποιήσουν ο Δήμαρχος Ευάγγελος Λαμπάκης και η αντιπεριφερειάρχης Εβρου Γεωργία Νικολάου με την Διοίκηση του ΚΤΕΛ, προκειμένου να υπάρξει μια αποδεκτή λύση. Να υπενθυμίσουμε ότι σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο κ .Λαμπάκης, πρότεινε τη λειτουργία του ΚΤΕΛ Έβρου στην τελευταία αποθήκη του ΟΣΕ στο λιμάνι απέναντι από τον επιβατικό σταθμό των τρένων.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Βήματος» για την αναβολή συζήτησης του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο δήμος Αλεξανδρούπολης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία αλλά και την νομολογία του ΣτΕ η χρήση γης μιας περιοχής καθορίζεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Οι κατευθύνσεις που δίνει είναι δεσμευτικές, και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία σταθμού στα ανατολικά της πόλης, και όχι στα δυτικά, όπως προβλέπεται από την τρέχουσα περιβαλλοντική μελέτη του ΚΤΕΛ.
Η συγκεκριμένη χωροθέτηση έχει γίνει ώστε να δημιουργηθεί ένα «κόμβος» μεταφορών στα ανατολικά της πόλης, όπου θα βρίσκονται το Αεροδρόμιο, ο σιδηροδρομικός σταθμός και τα ΚΤΕΛ. Έτσι για να γίνει αλλαγή της χωροθέτησης του ΚΤΕΛ σε άλλο σημείο της πόλης, θεωρούν πως θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Αλεξανδρούπολης, ώστε να ξανασχεδιαστεί η πόλη καθώς χρήσεις τέτοιου είδους αποτελούν μεγάλη αστική παρέμβαση.
Επιπλέον εκτιμάται ότι η κατασκευή του σταθμού των υπεραστικών λεωφορείων δυτικά της πόλης, μακριά από τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, δεν συνάδει με τον στρατηγικό σχεδιασμό της Αλεξανδρούπολης, δεν εξυπηρετεί το κυκλοφοριακό της και αγνοεί την εξυπηρέτηση των επιβατών του ΚΤΕΛ που θα θελήσουν να συνεχίσουν το ταξίδι με το αστικό, το πλοίο, το τραίνο ή το αεροπλάνο ή και αντιστρόφως.

Τι περιλαμβάνει
ο σχεδιαζόμενος
Σταθμός
Σύμφωνα με τη περιβαλλοντική μελέτη που κατατέθηκε από το ΚΤΕΛ, ο νέος σταθμός εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση θα εξυπηρετεί περίπου 320.000 επιβάτες, και περιλαμβάνει το κεντρικό κτίριο του σταθμού αποτελούμενο από ισόγειο και όροφο, το χώρο στάθμευσης και ελιγμών και 5 αποβάθρες υπεραστικών λεωφορείων.
Στο ισόγειο του κτιρίου θα υπάρχει αναψυκτήριο, καταστήματα, αποθήκη αποσκευών, γραφείο δεμάτων, εκδοτήριο, γραφείο υπεύθυνου λειτουργίας, γραφείο πληροφοριών, WC ανδρών, γυναικών και ΑΜΕΑ, χώρος αναμονής επιβατών και ανεμοφράκτης εισόδου.
Στον όροφο θα υπάρχουν γραφεία, αίθουσα συνεδριάσεων, χώρος ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, μηχανοστάσιο ανελκυστήρα, αποθήκη και WC. Στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου θα δημιουργηθούν 3 διακριτοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας 201 θέσεων.
Εφ. «Η Γνώμη»