Δήλωση Λασκαράκη για το ΚΤΕΛ
«Να μελετήσουμε μια μόνιμη και πολεοδομικά ορθή λύση για τους τερματικούς σταθμούς»
Δήλωση έκανε για το θέμα της δημιουργίας νέου σταθμού ΚΤΕΛ στην Αλεξανδρούπολη ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Λασκαράκης.
«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι όταν δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός, επικρατεί ο πειραματισμός και το ράβε ξήλωνε. Είμαστε η μοναδική πόλη στην Ευρώπη, όπου ο Δήμαρχός της αποφασίζει ερήμην των πολεοδόμων, τη χωροθέτηση σημαντικών λειτουργιών της πόλης.
Χωρίς να ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Λαμπάκης «ανακοίνωσε» την μετατροπή σε σταθμό λεωφορείων, της τελευταίας αποθήκης του ΟΣΕ στο μικρό λιμάνι, η οποία πριν λίγους μήνες μελετήθηκε για πολιτιστικό κέντρο, ώστε να ενταχθεί στο Jessica. Ξοδεύτηκαν μάλιστα και 160.000 ευρώ για τις σχετικές μελέτες όλου του χώρου.
Πρέπει εδώ να πούμε ότι η χωροθέτηση αυτή δεν είναι καινούργια. Είχε μελετηθεί πριν από 25 χρόνια, με άλλες πληθυσμιακές και κυκλοφοριακές συνθήκες και εντάχθηκε στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του 1989. Στη συνέχεια με την αναθεώρηση του 1999, η θέση του ΚΤΕΛ μεταφέρθηκε ανατολικά του μύλου Μασούρα, απέναντι από το ΚΕΓΕ.
Επειδή όμως δεν τροποποιήθηκε και το ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής των αποθηκών, ισχύει και σήμερα η χρήση γης για λειτουργία του ΚΤΕΛ σε εκείνο το χώρο. Εξ άλλου αυτό το είχαμε επισημάνει όταν είχαμε εντοπίσει τα προβλήματα με την ανεπάρκεια του συντελεστή δόμησης για την ανάπλαση των αποθηκών. Τότε δεν μας έδωσαν σημασία…
Βέβαια το θετικό αυτής της θέσης είναι αυτό που δεν κουράστηκα να επισημαίνω με επιμονή, ότι δηλαδή θα πρέπει το ΚΤΕΛ να βρίσκεται κοντά στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, και μάλιστα με τη δυνατότητα δημιουργίας ενός σύνθετου τερματικού σταθμού.
Υπάρχουν όμως σοβαρά μειονεκτήματα, όπως η ιδιοκτησία που ανήκει στον ΟΣΕ, η μεγάλη κυκλοφορία που θα δημιουργεί συμφορήσεις, όπως και στη οδό Βενιζέλου, η δυσκολία διεξόδου προς τις εθνικές οδούς, η έλλειψη πάρκινγκ και η ανεπάρκεια του συγκεκριμένου χώρου για την στέγαση ενός σταθμού λεωφορείων , σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τις σημερινές ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση είναι μια προσωρινή λύση, μια και η εξέλιξη της πόλης και οι ανάγκες του ΚΤΕΛ θα απαιτήσουν σύντομα νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις.
Η δική μας πρόταση, όπως την έχουμε αναλύσει πολλές φορές είναι ο χώρος νοτίως των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ, Υπάρχει άνετη πρόσβαση προς το εθνικό δίκτυο και προς το αεροδρόμιο, ενώ θα εξυπηρετεί και τη δημοτική και λαϊκή αγορά που θα δημιουργηθεί εκεί. Η ιδιοκτησία που ανήκει στον ΟΣΕ, θα μπορέσει να αποκτηθεί από το ΚΤΕΛ, είτε με εξαγορά, είτε με ανταλλαγή , ενώ θα συνδυασθεί και με την κατασκευή εκεί και του επιβατικού σταθμού του ΟΣΕ, ο οποίος ήδη είναι απαραίτητος. Στην περίπτωση αυτή θα αξιοποιηθεί και ο χώρος των σιδηροδρομικών γραμμών μέχρι τον σημερινό επιβατικό σταθμό, που θα καταργηθούν.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναμένουμε τα συμπεράσματα της κυκλοφορικής μελέτης, η οποία προκηρύχθηκε ήδη, για μόνιμη, λειτουργική και πολεοδομικά αποδεκτή λύση».