Της Κικής Ηπειρώτου

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη στατικότητα της οδού Παπαναστασίου», δήλωσε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, με αφορμή την επικείμενη μεταφορά της, τις πρώτες μέρες του Νοέμβρη, από την οδό Καραολή και Δημητρίου, στο πρώην ρέμα Βανικιώτη. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, υπάρχουν μελέτες και γνωματεύσεις, οι οποίες είναι σαφείς ως προς την ασφάλεια του δρόμου, κάνοντας λόγο για μικροπολιτικά και ατομικά συμφέρονται που επιδιώκουν όσοι αντιδρούν. Σύμφωνα με τον κ. Λαμπάκη, η κατασκευή του δρόμου υπαγορεύθηκε από τη νόμιμη μελέτη του, σύμφωνα με τη νομοθεσία των δημοσίων έργων και με νόμιμη επίβλεψη. Όπως ανέφερε, η στατικότητα, βάσει μελέτης, επιτρέπει 60 τόνους συν 30, στις δύο λωρίδες, και συνολικά, φορτηγά 90 τόνων.
«Στον ανόητο αντίλογο, πόσα δηλαδή χωράει η Παπαναστασίου, η απάντηση είναι απλοϊκή: Είναι όσα δύναται στη ροή της κίνησης επί του δρόμου, το ένα πίσω από το άλλο. Και αυτά αναφέρονται μέσα στη στατική μελέτη κι ανά πάσα στιγμή όποιος αμφισβητεί αυτή την στατικότητα μπορεί να έρθει να τη δει. Το όριο των 5 τόνων αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη και την επικινδυνότητα που υφίσταται στην κυκλοφορία, η οποία ρυθμίζεται με σηματοδότηση του ΚΟΚ περιορισμούς ταχύτητας, όγκου και φορτίων, που υπαγορεύονται από γεγονότα και ύπαρξη στοιχείων, όπως επικινδυνότητα δρόμου, διασταυρώσεων, ύπαρξη σχολείων αλλά και μαθητών. Αυτά έλαβαν υπόψη τους οι ειδικοί και έβαλαν όριο 5 τόνων που αφορά την κυκλοφοριακή επικινδυνότητα, και όχι την στατικότητα. Η στατική μελέτη προσδιορίζει 60+30 = 90 τόνους συνολικά. Σε ροή κομβόι, το ένα πίσω από το άλλο.
Όταν κάποιος προσπαθεί να ερμηνεύσει μία χαραγή κάποιων πόντων επί της ασφάλτου, στην Παπαναστασίου και ψελλίζει δήθεν περί επικινδυνότητας, είτε δεν έχει την κατάρτιση του επιστήμονα, είτε προσπαθεί να εξυπηρετήσει αλλότρια συμφέροντα, κι όχι τα δημοτικά. Γιατί η χαραγή αυτή που δείχνουν κάποια ΜΜΕ έχει να κάνει με την άσφαλτο, κι όχι με την στατικότητα του δρόμου».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο έγγραφο-βεβαίωση που έχει εκδοθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου, όπου, σύμφωνα με τον δήμαρχο, πιστοποιείται η στατικότητα της Παπαναστασίου. Στη μελέτη ειδικός αναφέρει:
«Τονίζουμε ότι η υφιστάμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη φορτωτική ικανότητα του καταστρώματος της οδού κι είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα και έννοιες. Η φορτωτική ικανότητα καταστρώματος της Παπαναστασίου ορίζεται αποκλειστικά και μόνο από τη στατική μελέτη. Επομένως, μετά τα παραπάνω, στο κατάστρωμα της εν λόγω οδού δύνανται να κυκλοφορήσουν οχήματα 60 τόνων και παραπλεύρως αυτού άλλο ένα όχημα 30 τόνων, σε μορφή πακέτου, σε όλο το μήκος, το ένα πίσω από το άλλο. Ο περιορισμένος αριθμός που αναφέρεται στην προσφυγή παραγωγών της λαϊκής, είναι μη ορθός, δεδομένου ότι τα οχήματα μέχρι 90 τόνων δύνανται να σταθμεύουν ή να κινούνται σε συνεχή ροή απεριόριστα επί της οδού Παπαναστασίου».
Όπως ανέφερε ο κ. Λαμπάκης, «η έκδοση αυτής της βεβαίωσης κλείνει τα στόματα όλων όσων τόλμησαν και ψέλλισαν τα περί επικινδυνότητας. Επίσης, η απόρριψη από την αποκεντρωμένη περιφέρεια όλων των αιτιάσεων της προσφυγής, πιστοποιεί όλα τα παραπάνω. Έτσι, στατική μελέτη, βεβαίωση τεχνικών υπηρεσιών και απορριπτική απόφαση αποκεντρωμένης, κλείνουν οριστικά το θέμα κι οποιαδήποτε μνεία στο μέλλον δεν έχει βιωσιμότητα, δημιουργώντας την αίσθηση ότι ο ασχολούμενος με όλα αυτά χαρακτηρίζεται ως κομπογιαννίτης. Υπάρχουν ελάχιστες μονάδες στη λαϊκή αγορά, που προσπαθούν να κατευθύνουν τα πράγματα, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους…. αυτή η πόλη έχει δημοτικό συμβούλιο και δήμαρχο και δεν πρόκειται να ανεχθώ την ποδοπάτηση και την απειλή ‘κάτσε φρόνιμα δήμαρχε, γιατί έρχονται εκλογές’… Στην αντιπολιτευτική μικροπολιτική, παρατηρώ ότι δεν υπάρχει πολιτική λεβεντιά, όταν άλλα ψηφίζεις στις επιτροπές και άλλα αναγκάζεσαι να ψηφίσεις στο δημοτικό συμβούλιο, μπροστά στην πίεση 30 ανθρώπων, που κραυγάζουν με ύβρεις, βλέποντας το δικό τους μόνο συμφέρον».

Τα οφέλη της μεταφοράς
Ο κ. Λαμπάκης αναφέρθηκε σε ορισμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη μεταφορά της λαϊκής στην οδό Παπαναστασίου. Μεταξύ αυτών, όπως τόνισε, το γεγονός ότι πλέον, σύμφωνα με τους χάρτες της πόλης, η λαϊκή αγορά θα βρίσκεται στο κέντρο του πολεοδομικού συγκροτήματος, εξασφαλίζοντας ίσες αποστάσεις για όλους. Παράλληλα, σε σύγκριση με την Καραολή υπάρχει 35% περισσότερος χώρος για παραγωγούς και προϊόντα στην Παπαναστασίου.
Σε ό,τι αφορά στην πρόσβαση, στην περίπτωση της Καραολή υπάρχουν 5 δρόμοι από την πλευρά της Λεωφόρου Δημοκρατίας μόνο, ενώ στην Παπαναστασίου 10 δρόμοι από τη μία και 8 από την άλλη.
Παράλληλα, σε συνεννόηση με το αστικό ΚΤΕΛ, κάθε Πέμπτη, επισκέπτες της λαϊκής από οικισμούς και Σαμοθράκη, θα μπορούν να πηγαίνουν στη λαϊκή, με αστικό που θα αναχωρεί κάθε μισή ώρα από την Πλατεία Ελευθερίας, δωρεάν.
Εφ. «Η Γνώμη»