«Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός»
Με αυτά τα λόγια ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), μιλώντας στη zougla.gr, επαναφέρει το μείζον θέμα των ανεπαρκών ελέγχων στα σύνορα της χώρας και τονίζει την αδιαφορία της Πολιτείας, η οποία χάνει τουλάχιστον 60 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από φόρους.
Ο κ. Κενανίδης αποκαλύπτει ότι στα Τελωνεία των Κήπων Έβρου, της Κακαβιάς και των Ευζώνων ισχύουν «ειδικοί νόμοι». Παράλληλα, κάνει λόγο για «ξέφραγο αμπέλι» και περίεργες κινήσεις εκ μέρους των τελωνειακών υπαλλήλων, αφήνοντας σαφείς αιχμές για λαθρεμπορία καυσίμων, προτού καταλαγιάσει ο ντόρος για το κύκλωμα που ξεσκεπάστηκε από το ΣΔΟΕ και δρούσε στο Τελωνείο της Ορεστιάδας Έβρου.
Μηδενικοί έλεγχοι στα τουρκικά φορτηγά
Σε περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ κατ’ έτος υπολογίζει τις απώλειες του ελληνικού Δημοσίου από την έλλειψη ελέγχων στα τουρκικά φορτηγά στο Τελωνείο των Κήπων Έβρου η Ομοσπονδία.
Όπως καταγγέλλει στη zougla.gr ο κ. Κενανίδης, επτά μέλη της διοίκησης της ΟΦΑΕ έπαιξαν τον ρόλο κατασκόπων και έπειτα από πολλές ημέρες παρακολουθήσεων στα σύνορα ήρθαν αντιμέτωποι με… εκπλήξεις!
«Σύμφωνα με τους νόμους που ισχύουν, κάθε φορτηγό που διέρχεται από το τελωνείο θα πρέπει να φέρει έως 200 λίτρα με καύσιμα. Αυτό όμως ισχύει μόνο στα χαρτιά, αφού η πρακτική άλλα δείχνει. Σε ελέγχους που πραγματοποίησαν συνεργεία της ΟΦΑΕ διαπίστωσαν ότι σχεδόν το σύνολο των τουρκικών φορτηγών που περνούν από το Τελωνείο των Κήπων με κατεύθυνση την Ελλάδα, έχουν τουλάχιστον 1.300 λίτρα πετρέλαιο περίπου το καθένα και όχι 250 λίτρα που πρέπει. Να σημειωθεί ότι από την Τουρκία εφοδιάζονται με πετρέλαιο προς 0,50 € το λίτρο, ενώ στην Ελλάδα κοστίζει πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο σήμερα» δηλώνει.
«Όταν η ΟΦΑΕ επεσήμανε το ζήτημα στους αρμοδίους στο τελωνείο, έλαβε την «αποστομωτική» απάντηση ότι «όλα γίνονται καλώς». Και βέβαια προκαλεί εντύπωση η προκλητική αυτή χαλαρότητα και η άρνηση των Αρχών να εφαρμόσουν τον νόμο» προσθέτει.
Όπως υπογραμμίζουν οι αυτοκινητιστές, κάθε χρόνο διασχίζουν το Τελωνείο των Κήπων περίπου 55.000 τουρκικά φορτηγά. Πολλές καταγγελίες τους αφορούσαν σε διακίνηση λαθραίου πετρελαίου και εφοδιασμό πρατηρίων στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Επίσης τα πρατήρια των ΚΑΕ στα σύνορα συνεχίζουν να δίνουν αφορολόγητο πετρέλαιο μόνο σε φορτηγά τρίτων χωρών, όχι σε ελληνικά. Ποιος επωφελείται; Η ΟΦΑΕ έχει κατ’ επανάληψη ενημερώσει τις αρμόδιες Αρχές για την κατάσταση αυτή, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Η ΟΦΑΕ θα ζητήσει τις επόμενες ημέρες και πάλι συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να θέσει εκ νέου το ζήτημα, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο αυτό, που, εκτός από την τεράστια απώλεια εσόδων που σημαίνει για το ελληνικό Δημόσιο, πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό.