Οι δρόμοι των μεγάλων καθυστερήσεων
Της Κικής Ηπειρώτου
Σημαντικοί όδικοι άξονες στον Έβρο που εφόσον κατασκευαστούν με τις ανάλογες προδιαγραφές μπορούν να είναι ασφαλείς και εύχρηστοι καθυστερούν εδώ και χρόνια. Από τη μία πλευρά, στο βόρειο τμήμα του νομού, ο γνωστός και πολύπαθος δρόμος που συνδέει τη Μάνδρα με τους Ψαθάδες, κατά μήκος του οποίου, έχουν χαθεί πολλές ζωές τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη, ο δρόμος που συνδέει τον οικισμό του Λουτρού με αυτόν του Απαλού, στο νότιο Έβρο, ένα επίσης μεγάλο έργο, που σιγά-σιγά έχει αρχίσει να κινείται, μετά από γραφειοκρατικά και όχι μόνο κωλύματα. Στην πρώτη περίπτωση, του δρόμου Μάνδρα-Ψαθάδες, μετά από διάφορα προβλήματα με την πρώτη εργολαβία που είχε αναλάβει το έργο και τελικά την ανάληψή του από άλλη, οι εργασίες ξεκίνησαν την άνοιξη. Πρόκειται για δίκτυο 14 χιλιομέτρων που ανήκει στον κάθετο άξονα Αρδανίου-Ορμενίου, με σημεία – καρμανιόλα, κάτι που άλλωστε μαρτυρούν τα περίπου 100 ατυχήματα που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια και που έχουν οδηγήσει τους κατοίκους της περιοχής σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, με μοναδικό αίτημα την κατασκευή ενός ασφαλούς δρόμου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, προτεραιότητα δίνεται στο επιμέρους τμήμα Ψαθάδες- νότιος κόμβος Διδυμοτείχου, στο οποίο έχουν σημειωθεί πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και στο οποίο υπάρχει κατασκευαστική ετοιμότητα καθώς έχει ολοκληρωθεί η, απαραίτητη, μεταφορά της σιδηροδρομικής γραμμής. Για τον συγκεκριμένο κόμβο, οι εκτιμήσεις τον περασμένο Απρίλιο, έκαναν λόγο ότι θα είναι έτοιμος σε 3 μήνες, δηλαδή αρχές Ιουλίου. Όσο για το συνολικό έργο, είχε υπολογιστεί ότι θα ολοκληρωθεί σε 14 μήνες. Ωστόσο, προβλήματα χρηματοδότησης από τις τράπεζες, δεν επέτρεψαν στην ανάδοχο εταιρεία να κινηθεί με τους ρυθμούς που αναμενόταν.
Ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Άρης Γιαννακίδης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στην Αλεξανδρούπολη, εξέφρασε τον προβληματισμό του για τις καθυστερήσεις στο έργο, ζητώντας από τον εργολάβο την επιτάχυνση των διαδικασιών και ειδικότερα των εργασιών που αφορούν στα πρώτα 800 μέτρα από Μάνδρα για Ψαθάδες. Μάλιστα, λόγω της ρευστής οικονομικής κατάστασης της χώρας, που επηρεάζει βεβαίως όλους τους τομείς και ιδιαίτερα τα δημόσια έργα, κανείς δεν είναι σε θέση να πει με ακρίβεια πότε θα ξεπεραστούν τα χρηματοδοτικά προβλήματα, αλλά κυρίως, πότε θα ολοκληρωθεί το βασικό τμήμα του οδικού άξονα αυτού, που αποτελεί χρόνιο αίτημα οδηγών και κατοίκων σε όλο τον Έβρο.
«Κάτι κινείται» για Λουτρά-Απαλό
Μετά την ολοκλήρωση του έργου βελτίωσης της ανατολικής εισόδου της Αλεξανδρούπολης από τις γραμμές του Μαρινόπουλου μέχρι την είσοδο του Απαλού, ακολουθεί μια ακόμη μεγάλη εργολαβία που θα αλλάξει τη μορφή του δρόμου που συνδέει τον Απαλό με τον οικισμό των Λουτρών. Οι καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί και σε αυτή την περίπτωση, πολλές, καθώς, πέρα από την χρηματοδότηση, υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με απαλλοτριώσεις. Τελικά, από τον Μάιο, που το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με 21.050.000 ευρώ, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας 2007-2013».
Στο πρόσφατα περιφερειακό συμβούλιο, το σώμα προχώρησε και στην έγκριση της επικαιροποίησης του κτηματολογικού πίνακα της απαλλοτρίωσης του έργου: «Βελτίωση Ε.Ο. Νο 2 τμήμα Αλεξανδρούπολη – Λουτρός – υποτμήμα Απαλός Λουτρός». Μετά την κατασκευή και παράδοση στην κυκλοφορία του πρώτου τμήματος του έργου, κάτοικοι και οδηγοί αναμένουν και την υλοποίηση του υπόλοιπου τμήματος του οδικού δικτύου που συνδέει τον Απαλό με τα Λουτρά, όπου, επίσης, έχουν σημειωθεί ουκ ολίγα τροχαία ατυχήματα, ορισμένα από αυτά και θανατηφόρα.
Εφ. «Η Γνώμη»