Ένας αιώνας Μάνατζμεντ στη Βιομηχανία Θεσσαλονίκης
Στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και το ICBS THESSALONIKI BUSINESS COLLEGE, με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης, διοργανώσε εκδήλωση με θέμα: «Ένας αιώνας μάνατζμεντ στη βιομηχανία της Θεσσαλονίκης»
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των προσπαθειών και δράσεων μάνατζμεντ που έγιναν στη βιομηχανική κοινότητα της Θεσσαλονίκης κατά τα 100 τελευταία χρόνια, όπως τα διηγήθηκαν οι απόγονοι και οι συνεχιστές των πρωτοπόρων επιχειρηματιών, οι οποίοι έδρασαν στη Θεσσαλονίκη από τις αρχές του 20ου αιώνα.
Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρετισμούς απηύθυναν ο κ. Αντ. Καμάρας, εκπρόσωπος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Ν. Πέντζος και ο Πρόεδρος του ICBS κ. Ρ. Τζελέπογλου. Στη συνέχεια τον λόγο πήραν οι εκπρόσωποι των παρακάτω 6 βιομηχανικών επιχειρήσεων που συνεχίζουν από τις αρχές του 20ου αιώνα έως σήμερα τη λειτουργία τους: κ. Θύμης Ευθυμιάδης για την Redestos Efthymiadis group, κ. Αθανάσιος Χατζόπουλος για την Α. Χατζόπουλος Α.Ε., κ. Τηλέμαχος Πέντζος για την ZANAE Α.Ε., κ. Αντώνης Χατζηχριστοδούλου για την ΑΦΟΙ Χαίτογλου Α.Β.Ε.Ε., κ. Άγγελος Δημητριάδης για την Ε. Τσάνταλης ΑΒΕΕ και κ. Κωνσταντίνος Μπουτάρης για την Ι. Μπουτάρη & Υιός Οινοποιητική Α.Ε. Ακολούθησε εισήγηση με τίτλο «Η βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων» από το Χρήστο Μαλαβάκη, Ακαδημαϊκό Διευθυντή του ΙCBS.
Οι επιχειρήσεις περιέγραψαν την περιπετειώδη πορεία τους όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια, αναφέρθηκαν στις πρακτικές που ακολουθήθηκαν, στις αρχές και τη φιλοσοφία που επικράτησαν και τι αποτελέσματα είχαν.Πέρα από τους 3 συντελεστές της παραγωγής (που διδάσκονται στην οικονομία), είναι το μάνατζμεντ που κάνει τη διαφορά, που φέρνει το αποτέλεσμα στην επιχειρηματική δράση.
Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν είχαν ως κοινό χαρακτηριστικό την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές, την εστίαση στον ανθρώπινο παράγοντα, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων παραγωγής και τις σχέσεις με τους συνεργάτες ενώ οι στρατηγικές που υιοθετήθηκαν κινήθηκαν κατά κύριο λόγο προς την υιοθέτηση διαχρονικών αξιών, τη διαμόρφωση ανθρωποκεντρικής κουλτούρας, την εξωστρέφεια, τη διαφοροποίηση του αντικειμένου εργασίας, τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας στην παραγωγή.
Εν κατακλείδι, οι προοπτικές που διαμορφώνονται για το μέλλον καθώς και επειδή οι συνθήκες αλλάζουν (και θα αλλάζουν όλο και περισσότερο, όλο και ταχύτερα), τόσο μέσα στην επιχείρηση, όσο και στο εξωτερικό της περιβάλλον, μόνο ένας τρόπος είναι δυνατός και κατάλληλος για την αντιμετώπιση τους: το σωστό μάνατζμεντ. Και ευτυχώς που αυτό διδάσκεται.