Αξιότιμη κυρία Ρεντάρη – Τέντε
Σε συνέχεια αναφορών στην προσωπική σας ιστοσελίδα με την υπ’ αριθμό 593/5-3-2012 επίκαιρη ερώτηση σας προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφορικά με την κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ,
http://www.olgarentari.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=328:9032012&catid=7:2010-12-01-00-17-28&Itemid=3
με την οποία ενημερωθήκαμε μεταξύ άλλων αναφορών σας για το ερώτημα που θέσατε ειδικότερα,

«Εγώ θα ήθελα να πω το εξής: Ελέγξατε εάν αυτά τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έχουν δώσει το 10% του παραβόλου και το 23% του ΦΠΑ;»

και στη σε συνέχεια της δήλωση σας

«……πιστεύετε ότι όλα θα πρέπει να δοθούν στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος ποτέ δεν ελέγχεται –μα ποτέ- και εγώ είμαι σίγουρη ότι δεν δίνουν το 10% και ότι δεν έχετε εισπράξει το 23% από το ΦΠΑ. Επίσης, έχετε ιδιωτικά ΚΤΕΟ δίπλα στα γκαράζ τους και τα συνεργεία και αυτός είναι αθέμιτος ανταγωνισμός. »

μας δημιουργούνται ερωτήματα σχετικά με τα ποια δεδομένα γνωρίζετε και ποια τεκμηριωμένα στοιχεία έχετε στην κατοχή σας ώστε να δύναται να προβαίνετε αδιακρίτως σε δηλώσεις ή ερωτήματα που συνεπάγονται με υπονοούμενα και σε κάθε περίπτωση με ευθεία βολή κατά του συνόλου των επιχειρήσεων Ιδιωτικών ΚΤΕΟ της Χώρας, επιχειρώντας προφανώς να διαμορφώσετε δημόσια εικόνα υπέρ των δημοσίων ΚΤΕΟ και προφανώς για πολιτικούς λόγους που αφορούν εσάς.

Επί τη ευκαιρία επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω σχετικώς με τα ακόλουθα τα οποία ενδεχομένως αγνοείται,

1ον) το ζήτημα καταβολής του τέλους 10%, όπως προβλέπεται βάση νόμου έως και σήμερα και υποχρεούνται να καταβάλλουν οι επιχειρήσεις Ιδιωτικών ΚΤΕΟ για το δικαίωμα ύπαρξης και λειτουργίας τους, δεδομένο πρωτάκουστο και πόσο μάλλον όταν το ίδιο το κράτος μας με τις πολιτικές που εφαρμόζει δυστυχώς έως και σήμερα όχι μόνο δεν ευνοεί την ανάπτυξη επενδύσεων, και δη από Έλληνες, αλλά απεναντίας αναζητά διακαώς νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας,

2ον) βάση του ελληνικού συντάγματος αλλά και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, το παραπάνω μέτρο (10%) ελέγχεται ως προς την νομιμότητα επιβολής του, του τρόπου υπολογισμού του ύψους καθώς και εν τέλει του ύψους αυτού,

3ον) ότι πολλές επιχειρήσεις Ι.ΚΤΕΟ έχουν προσφύγει ήδη κατά του μέτρου έναντι της ελληνικής δικαιοσύνης και επέτυχαν διακοπή της καταβολής των αναλογούντων ποσών ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν στα ελληνικά δικαστήρια δεκάδες άλλες αντίστοιχες ενέργειες και,

4ον) το σύνολο των Ι.ΚΤΕΟ της χώρας εντός των επόμενων ημερών θα προσφύγουν συλλογικά και έναντι της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού διότι τα παραπάνω ελέγχονται και κρίνονται και έναντι ζητημάτων αθέμιτης κρατικής ενίσχυσης υπέρ των δημοσίων ΚΤΕΟ και αθέμιτης πρακτικής υπέρ-φορολόγησης των επιχειρήσεων μας, ζητήματα που ανακύπτουν στο σύνολό τους έναντι των σχετικών ευρωπαϊκών και ελληνικών διατάξεων και νομολογιών.

Σε κάθε περίπτωση με την δημοσιοποίηση των θέσεων σας γίνεται αντιληπτό ότι επιχειρείτε να δημιουργήστε αρνητικές εντυπώσεις για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις Ι.ΚΤΕΟ και ιδίως όταν τίθενται από μέρους σας αόριστες και ατεκμηρίωτες δυσμενείς αναφορές εις βάρος του κλάδου μας. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο και πολύ κρίμα όταν για λόγους που προφανώς σας αφορούν προβαίνετε σε αυθαίρετες και ατεκμηρίωτες έμμεσες αναφορές που δυσφημούν και ζημιώνουν έναντι της κοινής αντίληψης και γνώμης όλες τις νόμιμες λειτουργούσες επιχειρήσεις Ι.ΚΤΕΟ και ιδίως όταν αυτό πραγματοποιείται σε πλαίσιο υποστήριξης σας για το αντίθετο της νομιμότητας και διαφάνειας, δηλαδή για την ενίσχυση της εικόνας των Δ.ΚΤΕΟ τα οποία λειτουργούν επί σειρά ετών σε παρωχημένο πλαίσιο, σε πλαίσιο κρατικού προστατευτισμού και παράλληλα πλήρους παρατυπίας και παρανομίας και όταν δημιουργούνται κατ΄ επέκταση και σοβαρά ζητήματα εναρμόνισης της χώρας μας έναντι της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας 96/96 ΕΚ αναφορικά με τον τεχνικό έλεγχο οχημάτων, τα οποία (ζητήματα) δεν απασχόλησαν ποτέ έως σήμερα την Ε.Ε. για λόγους που έχουν να κάνουν κυρίως με την εθνική μας αξιοπρέπεια ως έλληνες πολίτες και επιχειρηματίες στα Ι.ΚΤΕΟ. Δεδομένο που θα πάψει όμως να ισχύει στο άμεσο μέλλον από την στιγμή που αυτό διαφαίνεται περίτρανα έως και σήμερα ότι καταντά πλέον προϊόν κακής πολιτικής εκμετάλλευσης εις βάρος του κλάδου μας.
Επίσης, γίνεται αντιληπτό μέσα από τις αναφορές σας ότι ενδεχομένως να τελείται υπό μερική άγνοια ή αποσπασματική ενημέρωση ή παραπληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση της λειτουργίας όλων των Δ.ΚΤΕΟ. Αναφορικά λοιπόν με το επίπεδο αρτιότητας, τεχνικής επάρκειας και νόμιμης λειτουργίας των Δ.ΚΤΕΟ, διαφαίνεται ότι αγνοείται ή παραγνωρίζετε το γεγονός ότι όλα τα Δ.ΚΤΕΟ εκτός του ότι δεν διαθέτουν ολοκληρωμένο εξοπλισμό γραμμών ελέγχου οχημάτων, παρ’ όλο που προμηθεύτηκαν πρόσφατα, επί υπουργίας του κ. Ρέππα, με καινούργιο εξοπλισμό γραμμών ελέγχου οχημάτων, αυτός παραμένει ελλειμματικός σε βασικά συστήματα ελέγχου βαρέων οχημάτων όπως ενδεικτικά, συστήματα προσομοίωσης συνθηκών επιβράδυνσης στα φρενόμετρα και επιπρόσθετα σε όργανα – επιβραδυνσιόμετρα για το έλεγχο των οχημάτων αυτών, καθώς επίσης και ότι δεν διαθέτουν την δυνατότητα αυτόματης και αδιάβλητης εξαγωγής των μετρητικών αποτελεσμάτων όπως προβλέπεται βάση νόμου και όπως διαθέτουν και λειτουργούν απαρέγκλιτα όλα τα Ι.ΚΤΕΟ προκειμένου να μπορέσουν να λάβουν την άδεια λειτουργίας τους. Επίσης, όλα τα Δ.ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν κατάλληλες κτιριακές υποδομές, κατάλληλο μηχανογραφικό σύστημα διασυνδεδεμένο με το υπουργείο Υ.ΜΕ.Δ. για την on line ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών με τα στατιστικά και τα δεδομένα λειτουργίας τους, δεν διαθέτουν διαπιστευμένο, δεδομένο που δεν επιτρέπει μεταξύ άλλων και τον ουσιαστικό έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας ΚΤΕΟ από πλευράς εκατομμυρίων ιδιοκτητών οχημάτων, δεν διαθέτουν επίσης προβλεπόμενο και ικανό αριθμό εργαζομένων προκειμένου να λειτουργούν σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και την ελληνικής νομοθεσία (όταν σε αντίθεση τα Ι.ΚΤΕΟ υποχρεούνται να απασχολούν αναγκαστικά 2 άτομα ανά γραμμή ελέγχου και άσχετα για το αν αυτό κρίνεται τελικά ως αναγκαίο και απαραίτητο στην λειτουργία τους), δεν εφαρμόζουν τις προβλεπόμενες από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης της Ελλάδας προβλεπόμενες οδηγίες εργασίας σύμφωνα με τα διεθνή και ελληνικά πρότυπα αναφοράς ποιότητας κατά ISO 17020, όταν έντεκα (11) χρόνια μετά την θέσπιση της υποχρέωσης διαπίστευσης τους από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης της Ελλάδας δεν έχουν ακόμη εκπληρώσει την βασική αυτή υποχρέωση, ενώ σε κάθε περίπτωση σκανδαλωδώς δεν επιβάλλουν και το αναλογούν ποσό ΦΠΑ 23% στις κατηγορίες οχημάτων ΙΧΕ καθότι ο ΦΠΑ που εισπράττουν αντιστοιχεί στο τίμημα που ίσχυε όταν ο ΦΠΑ ορίζονταν στο 19% και δεν επιβάλουν καθόλου ΦΠΑ στις κατηγορίες βαρέων οχημάτων. Δεδομένα που καταμαρτυρούν την ανισότητα και την μη αναλογικότητα στην εφαρμογή των μέτρων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και εφαρμόζονται ανισομερώς υπό την προστασία όλων των κομμάτων μεταξύ αυτών και του ΠΑΣΟΚ το οποίο εκπροσωπείται.
Συμπερασματικά λοιπόν διερωτόμαστε κυρία Ρεντέρη – Τέντε, αυτό δεν είναι αθέμιτος ανταγωνισμός, αν όχι τότε τι αποτελούν τα παραπάνω γεγονότα, καθώς επίσης και ότι εσείς και η παράταξη που εκπροσωπείται πως τα αντιλαμβάνεστε ;

Τέλος, θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι, κατανοούμε την δυσκολία που συνεπάγεται ενδεχομένως για την συνέχεια για όλους τους εργαζόμενους στα Δ.ΚΤΕΟ με την αδυναμία εκσυγχρονισμού και την προβλεπόμενη βάση νόμου παύση της λειτουργίας τους που αντιμετωπίζουν, αλλά θα πρέπει να αντιληφθείτε και εσείς καθώς και άλλοι πολιτικοί παράγοντες της παράταξης που εκπροσωπείται καθώς άλλων πολιτικών παρατάξεων της χώρας μας οι οποίοι προβαίνετε τις τελευταίες μέρες σε αστείρευτες ενέργειες «ατεκμηρίωτης εκδήλωσης συμπαράστασης» προς τους συνδικαλιστές και εργαζομένους στα Δ.ΚΤΕΟ και σε ενέργειες άσκησης απαράδεκτης πολιτικής πίεσης προκειμένου να δοθεί νέα παράταση στην λειτουργία των Δ.ΚΤΕΟ ότι υπάρχουμε και εμείς οι χιλιάδες οικογένειες που συντηρούμαστε από την λειτουργία των νόμιμων επιχειρήσεων μας -Ι.ΚΤΕΟ, ή αν θέλετε οι επί σειρά ετών έως και σήμερα σιωπηροί παρατηρητές, ή οι συνήθεις θιγόμενοι έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, ή οι νόμιμοι επιχειρηματίες και επενδυτές που εμπιστεύτηκαν την ελληνική πολιτεία και τους νόμους που αυτή θεσπίζει και σε κάθε περίπτωση και ψηφοφόροι, οι οποίοι εκτός του ότι πλήττονται παντοιοτρόπως τα τελευταία χρόνια από τις αθέμιτες πολιτικές πρακτικές που εφαρμόζονται για την διατήρηση της νοσηρής κατάστασης λειτουργίας των Δ.ΚΤΕΟ, καλούμαστε εν προκειμένω αντί να ασχολούμαστε με το πως θα μπορέσουμε να ασκήσουμε καλύτερα και αποδοτικότερα για την κοινωνία την εντεταλμένη εργασία μας, να καταλήγουμε να υποδεικνύουμε και να τεκμηριώνουμε διαρκώς προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία έως σήμερα τα αυτονόητα και τα δεδομένα, ότι δηλαδή όποιος φορέας ή πρόσωπο δεν πληροί τα κριτήρια που προβλέπει ο νόμος και επιπρόσθετα και οι σύγχρονες ανάγκες των εποχών για την άσκηση των δραστηριοτήτων του, πολύ απλά πρέπει να παύσει την λειτουργία του, όπως ακριβώς ισχύει και για όλες τις επιχειρήσεις Ι.ΚΤΕΟ, αν φυσικά απασχολούν ζητήματα που αφορούν σε κοινωνική δικαιοσύνη, στο κοινωνικό συμφέρον και κυρίως στην ενίσχυση του περιβάλλοντος διαβίωσης των πολιτών.

Σε κάθε περίπτωση κυρία Ρεντάρη – Τέντε θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να αποδεχόμαστε να αποτελούμε τα συνήθη θύματα κακών πολιτικών και σκοπιμοτήτων και δεν θα ανεχθούμε στο παραμικρό την συνέχιση άσκησης παθητικής πολιτικής στα ΚΤΕΟ όπως παροτρύνετε με την στάση σας και το λόγο σας, όπως δυστυχώς συμβαίνει τα τελευταία 11 χρόνια τουλάχιστον, ομοίως και από λοιπούς συναδέλφους σας. φτάνει πια, υπάρχουν όρια, υπάρχει σύνταγμα, υπάρχουν νόμοι και δικαιώματα και για εμάς, και οφείλετε τόσο εσείς όσο και οι υπόλοιποι πολιτικοί παράγοντες να τα σεβαστείτε και να τα υποστηρίξτε με την άμεση εφαρμογή των ισχυόντων νόμων και όχι με την συνέχιση πρακτικών κουκουλώματος και ανομίας και κατ΄ επέκταση πρόκλησης δημόσιων κινδύνων και οικονομικών ζημιών που συνεπάγονται μέσω αυτών που καλούμαστε δυστυχώς να πληρώνουμε μονομερώς, ποικιλοτρόπως και διαρκώς με την ιδιότητα μας ως φορολογούμενοι πολίτες και άμοιροι επενδυτές σε αυτή τη χώρα.



Κωνσταντίνος Βήκας
Πρόεδρος Δ.Σ.