Στη λίστα των προορισμών της βάζει την Αλεξανδρούπολη και το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» η γνωστή αεροπορική εταιρεία Ryanair. Από τα τέλη Μαρτίου, η πόλη μας θα συνδέεται αεροπορικώς, δύο φορές την εβδομάδα, με την πόλη της Φρανκφούρτης.
Η μεγαλύτερη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ανοίγει τα φτερά της και στον Έβρο, μετά από την έντονη παρουσία της στην ευρωπαϊκή και εγχώρια αγορά. Οι πτήσεις που προγραμματίζονται και μπορεί κανείς να κλείσει στο site της εταιρείας www.ryanair.com, θα γίνονται κάθε Τετάρτη και Σάββατο και το κόστος για κάθε πτήση, την περίοδο της άνοιξης τουλάχιστον, είναι περίπου 30 ευρώ, αγγίζοντας τα 80 για τα εισιτήρια μετ’ επιστροφής. Ωστόσο, όσο προχωρούμε προς το καλοκαίρι, τόσο αυξάνονται οι τιμές, με το κόστος ενός εισιτηρίου μετ’ επιστροφής, τον Αύγουστο, να διαμορφώνεται περίπου στα 200 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, εάν αποφασίσει κανείς να κάνει το εν λόγω ταξίδι, θα βρει πολλές διαφορετικές τιμές, ανάλογα με τις ημερομηνίες και την περίοδο που θέλει να ταξιδέψει. Το site της εταιρείας προσφέρεται για αρκετούς… πειραματισμούς.

Η απογείωση της Ryanair
Τον Ιούλιο του 2010, η Ryanair έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη που μετέφερε περισσότερους από 7 εκατομμύρια επιβάτες σε ένα μήνα. Κατά την τελευταία δεκαετία, σε μια εποχή που η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία έχασε σχεδόν 50 δισ. δολάρια, η Ryanair παρουσίασε καθαρά κέρδη στα 9 από τα 10 χρόνια, χάνοντας μόνο 5% των επιβατών της κατά το περασμένο έτος.
Πίσω από την επιτυχία του επικεφαλής της εταιρείας O΄Leary ως CEO κρύβεται η ριζική επανεκτίμηση της φύσης του αεροπορικού επιβάτη. Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του O΄Leary είναι η ιδέα ότι οι επιβάτες δεν αποτελούν ευαίσθητα όντα τα οποία βρίσκουν αξία στα δωρεάν μαξιλάρια, τις κουβέρτες και το τσάι. Αντιθέτως είναι ανθεκτικό θηρία πρόθυμα να υπομείνουν μια μη άνετη –και ίσως μη αξιοπρεπή– πτήση, αν πρόκειται να φτάσουν στον προορισμό τους φθηνά και με τις βαλίτσες τους. Το μεγάλο ερώτημα δεν είναι το αν, αλλά το πόσοι θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του O΄Leary.
Για παράδειγμα, τον Ιούλιο του 2002, σε μια πτήση της Ryanair στην Αγγλία με προορισμό το Δουβλίνο, οι επιβάτες επιβιβάζονταν όταν ο πιλότος ανακοίνωσε ότι υπήρχε έλλειψη στο προσωπικό που φόρτωνε τις αποσκευές στο αεροπλάνο. Υπογράμμισε πως η πτήση θα αντιμετώπιζε σημαντική καθυστέρηση, εκτός και αν υπήρχαν εθελοντές ανάμεσα στους επιβάτες που θα βοηθούσαν. Λίγο αργότερα, κάποιοι επιβάτες πράγματι κατέβηκαν στην πίστα για να φορτώσουν τις αποσκευές στο αεροπλάνο.
Κάποια μέρα, ο O΄Leary θα ήθελε να το δει αυτό σε όλες τις πτήσεις της Ryanair. «Τα αεροδρόμια είναι εξαιρετικά πολύπλοκα μέρη, μόνο και μόνο επειδή έχουμε αυτό το εντελώς άχρηστο σύστημα όπου πρέπει να παραδώσετε την αποσκευή σας κατά την αναχώρηση και να την πάρετε πίσω στην άφιξη,» λέει. «Ας απαλλαγούμε από αυτήν τη βλακεία».

Εφ. «Η Γνώμη»