Η ταλαιπωρία, πέρα από κάθε άλλο αίσθημα το οποίο μπορεί να αισθάνεται όποιος χρησιμοποιεί τον «κάθετο άξονα» του Έβρου συνεχίζεται.
Στην Ελλάδα οι δρόμοι έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Η Εγνατία οδός προσφέρει ασφάλεια και γρήγορες μετακινήσεις, νέοι δρόμοι κατασκευάζονται στη Στερεά Ελλάδα και στην Πελοπόννησο, το Fly OVer στη Θεσσαλονίκη με τεράστιες καθυστερήσεις κάτι κινείται και στον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, όμως στον Έβρο το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ολοκλήρωση της περιφερειακής της Αλεξανδρούπολης.
Στο υπόλοιπο, μεγαλύτερο και ακριτικότερο τμήμα του Έβρου, η κατάσταση είναι κατάσταση «κάθετου άξονα«. Ένας δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και με ΛΕΑ, χωρίς στηθαίο στη μέση, ένας δρόμος ο οποίος εξυπηρετεί κατοίκους, τουρίστες, αγρότες, ανάγκες του ελληνικού στρατού και φυσικά το ΝΑΤΟ, το οποίο μεταφέρει βαρύ στρατιωτικό υλικό.

Πέρα των άλλων καθημερινών προβλημάτων, υπάρχουν σημεία στα οποία απαγορεύεται η προσπέραση, ενώ εκεί που επιτρέπεται με τις γνωστές διακεκομμένες γραμμές, πρέπει να περάσεις στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. . .

Όταν βρέχει η κατάσταση είναι χειρότερη. Ειδικά αν προπορεύονται αγροτικά μηχανήματα και στρατιωτικά οχήματα.