Τεράστια αδικία για τους μαθητές του Έβρου – Άνιση αντιμετώπιση σε σύγκριση με άλλες περιοχές
Το καλοκαίρι που πέρασε, στον Έβρο σημειώθηκε η μεγαλύτερη καταστροφική πυρκαγιά της Ευρώπης. Χιλιάδες στρέμματα δασών έγιναν στάχτη, περιουσίες καταστράφηκαν, υποδομές χάθηκαν, οικονομική δραστηριότητα σταμάτησε. Στον Έβρο, τίποτα πλέον δεν είναι ίδιο. Αγρότες, μελισσοκόμοι, κτηνοτρόφοι, βλέπουν κάθε μέρα τα αρνητικά αποτελέσματα των πυρκαγιών.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε διάφορα μέτρα για τη στήριξη του Έβρου. Το evros pass, το Dadia Pass, η ιστοσελίδα evros meta συλλέγει και καταγράφει προτάσεις. . .
Σε λίγες εβδομάδες, η ελπίδα του Έβρου, η νεολαία του Έβρου, θα κληθεί να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς καμία επιπλέον βοήθεια από την κεντρική διοίκηση.
Θα ήταν ίσως ανάξιο αναφοράς κάτι τέτοιο, όμως σε αντίστοιχες περιπτώσεις το υπουργείο παιδείας έχει ενισχύσει υποψήφιους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπουργική απόφαση Αριθμ. Φ.253.2/103868/A5/2022
ΦΕΚ 4531/Β/26-8-2022
Καθορίζει τους δικαιούχους ειδικού ποσοστού για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 μαθητών και αποφοίτων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων περιοχών που είχαν πληγεί εξαιτίας φυσικών καταστροφών και οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση δήλωση και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2022.
Πιο συγκεκριμένα υποψήφιοι οι οποίοι συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, λόγω ειδικών συνθηκών πριμοδοτήθηκαν για την εισαγωγή τους.
Αλήθεια, για τον Έβρο, γιατί δεν έγινε αυτό; Γιατί δεν διεκδικήθηκε κάτι αντίστοιχο από βουλευτές, δημάρχους και εκπροσώπους της περιφέρειας;
Ο Έβρος δεν είχε καταστροφές; Τα παιδιά μας δεν επηρεάστηκαν;
Τι αναφέρει το ΦΕΚ με το οποίο πριμοδοτήθηκαν υποψήφιοι απ’ όλη την Ελλάδα την προηγούμενη χρονιά.
Ειδικά και μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, οι μαθητές της τελευταίας τάξης και οι απόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων
α) του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας,
β) του Δήμου Ιστιαίας-Αιδηψού,
γ) του Δήμου Μινώα-Πεδιάδας,
δ) του Δήμου Αρχανών-Αστερουσίων,
ε) της Κοινότητας Τζερμιάδων του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου,
στ) του Δήμου Ανωγείων,
ζ)του Δήμου Φλώρινας,
η) του Δήμου Αμυνταίου και
θ) του Δήμου Πρεσπών,
που έχουν πληγεί εξαιτίας φυσικών καταστροφών και οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση δήλωση και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2022, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.). Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2021-2022 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2022.
Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις περιοχές του παρόντος άρθρου και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2022 ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το ειδικό ποσοστό αποδίδεται στους υποψηφίους ανά κατηγορία Λυκείου ως εξής:
(i)Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 0,93% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.).
(ii)Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 1,64% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.
(iii)Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 0,66% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.).
(iv)Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 0,36% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.
Κατά τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στα ποσοστά που αναφέρονται στις ανωτέρω περιπτώσεις της παραγράφου αυτής, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη, εκτός εάν μηδενίζεται η θέση, οπότε γίνεται στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα, ώστε σε κάθε περίπτωση να υπάρχει μία τουλάχιστον θέση για κάθε Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση.