Την αντίθεσή της στις αποφάσεις των Δήμων για να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία της Ξάνθης για δεύτερη μέρα εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης. ΄Σύμφωνα με αυτή, το υπαρκτό πρόβλημα του παγετού θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με τη μετάθεση της ώρας έναρξης στις 10 πμ και όχι με την απόφαση να μέινουν κλειστά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ανοιχτό ερώτημα: Ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν το κλείσιμο των σχολείων για δεύτερη ημέρα στην αντιπεριφέρειά μας; Δε θα μπορούσε η έναρξη των μαθημάτων να μετατεθεί στις 10:00, προκειμένου να αποφευχθεί ο πρωινός παγετός, κάτι που εφαρμόζεται και σε άλλους νομούς με χαμηλότερες θερμοκρασίες και χιόνια; Συντρέχει κάποιος άλλος λόγος;
Εάν η ασφάλεια και η υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητριών/ών είναι η πραγματική αιτία αυτής της απόφασης, γιατί συνεχίζουν να υπάρχουν τόσα παιδιά στην τάξη σε τόσο επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες; Γιατί οι μαθήτριες και οι μαθητές εξακολουθούν να στοιβάζονται στα σχολικά λεωφορεία; Γιατί πολλά σχολεία έχουν προσωπικό καθαριότητας με τρίωρες συμβάσεις εργασίας; Γιατί η θέρμανση σε αρκετά σχολεία είναι ανεπαρκής; Γιατί οι Δήμοι δεν εξασφαλίζουν δωρεάν μάσκες ασφαλείας; Γιατί δεν υλοποιούν διαγωνισμούς για φτηνότερα μοριακά τεστ αφού η πολιτεία επιμένει να αρνείται τη συνταγογράφησή τους; Γιατί δεν υπάρχουν συσκευές καθαρισμού αέρα στις αίθουσες διδασκαλίας για να αποφευχθεί το συνεχές άνοιγμα των παραθύρων; Γιατί οι κτιριακές υποδομές εξακολουθούν να είναι προβληματικές σε πολλές περιπτώσεις σχολείων;
Τα δύο τελευταία χρόνια, οι εκπαιδευτικοί έχουμε επιφορτιστεί με πολλαπλές ευθύνες και αρμοδιότητες, πολλές από τις οποίες δε μας ανήκουν αλλά και το χειρότερο, αποβαίνουν σε βάρος του παιδαγωγικού μας έργου. Αυτή η κατάσταση έχει επιβαρύνει περαιτέρω πολλούς εκπαιδευτικούς που βιώνουν την εργασιακή εξουθένωση και τις ψυχικές αντοχές τους στα όρια. Και, δυστυχώς, αυτό που, συχνά, εισπράττουμε είναι η απαξίωση του έργου μας και η ενορχηστρωμένη συκοφάντηση του κλάδου και της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό που πραγματικά θα θέλαμε είναι η κοινωνία να μας αφουγκραστεί, να μας στηρίξει και να γίνει το σχολείο τόπος ουσιαστικής μάθησης, δημιουργίας αλλά και χαράς.
xanthi2