Τα βιβλία που ίσως να πρέπει αποκτήσεις πριν αλλάξει το έτος
Τέσσερα βιβλία, λίγες ώρες πριν μας αποχαιρετήσει το thraki Νεα, αλλά αρκετές ώστε να τα προμηθευτούμε από τα βιβλιοπωλεία, προτείνει το thraki Νεα.
Με τον χρόνο να φαίνεται ότι θα είναι αρκετός λόγω των εξελίξεων, το διάβασμα μπορεί να αποτελέσει μία καλή επιλογή.
Τα τρία βιβλία, είναι αποκλειστικά έργα τριών συγγραφέων, ενώ ένα φιλοξενεί 15 διηγήματα δημοσιογράφων από τη Μακεδονία και τη Θράκη, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την ελληνική επανάσταση.
Ας δούμε τις προτάσεις αναλυτικά
Ο χορός του Χάντινγκτον – Μιχάλης Πατένταλης
Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Ο Μιχάλης Πατένταλης εμποτίζει τη νέα του ιστορία με τις εμπειρίες του ως ψυχαναλυτής, δημιουργώντας ένα συγκινητικό σκηνικό τραγικών χορευτικών κινήσεων
Ο Ρενέ, ένα επιτυχηµένο στέλεχος µεγάλης φαρµακοβιοµηχανίας, ανοίγει κάθε µέρα το παράθυρό του για να απολαύσει τη θέα που του προσφέρει η γραφική Μονµάρτη, όπου ζει µε τη γυναίκα του Κιρστίν. Η ζωή τους όµως ανατρέπεται βίαια όταν ο Ρενέ µαθαίνει πως πάσχει από µια σπάνια νόσο.
Η πρίµα µπαλαρίνα στο Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού, Ζανέτ Βιονέ, ύστερα από τη ρήξη της µε τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ πηγαίνει στο Λονδίνο, για να συνεχίσει την καριέρα της στη Βασιλική Όπερα. Εκεί γνωρίζονται µε τον απελπισµένο Ρενέ, ο οποίος θα µετατρέψει µαζί της την ασθένειά του σε πραγµατική χορογραφία, σε έναν µοναδικό χορό-καταβύθιση στον ανθρώπινο πόνο.
Ο ποδηλάτης Λαρς Βερλέν προετοιµάζεται πυρετωδώς για το «Tour de France», ψάχνοντας τρόπους που θα του διασφαλίσουν µια αξιοπρεπή θέση στον αγώνα.
Ένα αόρατο νήµα συνδέει τις ζωές των τριών πρωταγωνιστών, όχι µόνο στο παρόν, αλλά και στο µέλλον τους, το οποίο και θα καθορίσει.
Έγραψαν για το Ποιος σκότωσε τον Μότσαρτ
«Το πρώτο µυθιστόρηµα του Μιχάλη Πατένταλη είναι ένα επιτυχηµένο ψυχολογικό θρίλερ, µε δοµή, πλοκή, δράση και ανάλυση χαρακτήρων που κινούνται µε άνεση στο σκηνικό που τόσο ευφυώς και εµπνευσµένα δηµιούργησε και χρωµάτισε, µέσα από πλούσιο σε δυνατότητες χρωστήρα, µε διαδροµές που συνδέουν µεταξύ τους ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο, σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, η Βιέννη, το Παρίσι, το Κάιρο. ∆υνατό του χαρτί αυτό ενός πρωτότυπου ευρήµατος, η χαµένη παρτιτούρα που κρύβει σε κρυπτογραφηµένη µορφή τον δολοφόνο του Μότσαρτ, ένα εύρηµα γύρω από το οποίο περιελίσσεται µια ιστορία µυστηρίου που κερδίζει τη λογοτεχνική παρτίδα πόκερ κρυµµένη σαν άσος στο µανίκι.»
–Έλσα Κορνέτη, diastixo.gr
«Ο Πατένταλης περνάει την έρηµο της συγγραφής κάνοντας έναν σίγουρο κύκλο αρχίζοντας από την Ελλάδα. Αναπολεί τα παιδικά χρόνια των προγόνων του ήρωά του στη Θεσσαλονίκη, µας µεταφέρει στη Βιέννη όπου εξελίσσεται το κύριο σώµα του µύθου, µας ταξιδεύει µε αφορµή την αγαπηµένη του ως την Αλεξάνδρεια. Σε αυτό το σηµείο, η διήγηση του Μιχάλη Πατένταλη µου θύµισε τις υπέροχες περιγραφές του Στρατή Τσίρκα.»
–Αγγελής Μαριανός, Fractal
Ο Μιχάλης Πατένταλης γεννήθηκε στη Γερµανία και µεγάλωσε στην Προσοτσάνη ∆ράµας. Σπούδασε Θεωρία και Αρµονία της Μουσικής, Ευρωπαϊκό Πολιτισµό και Συστηµική Θεραπεία. Από το 1996 εργάζεται στο Τµήµα Ψυχοθεραπείας του Πανεπιστηµίου του Ντίσελντορφ και είναι πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων Γερµανίας. Το 2003 το διήγηµά του Η κοκκινοσκουφίτσα της πολυκατοικίας βραβεύτηκε στον διαγωνισµό «Αντώνης Σαµαράκης» των Εκδόσεων Καστανιώτη και το 2014 το λογοτεχνικό του έργο Οι δικές µας ιστορίες έλαβε το Κρατικό Βραβείο της Γερµανίας για τη ∆ηµοκρατία και την Ανεκτικότητα. Το 2021 έγινε µέλος της επιτροπής για τις λογοτεχνικές υποτροφίες στη Ρηνανία-Βεστφαλία και το 2008 εκδόθηκε η συλλογή διηγηµάτων του Ο µισθοφόρος Μινώταυρος. Το πρώτο του µυθιστόρηµα, µε τίτλο Ποιος σκότωσε τον Μότσαρτ, κυκλοφόρησε το 2018 από τις Εκδόσεις Κλειδάριθµος.
Χωράει όλη η αρχαιότητα στο ασανσέρ; Δρ Θεόδωρος Παπακώστας
Εκδόσεις Key Books
Τι πήρε στις αποσκευές της μια Μινωίτισσα πριγκίπισσα για να πάει στην Αίγυπτο; Πώς περνούσε την ώρα του όταν βαριόταν ένας Μυκηναίος δημόσιος υπάλληλος; Πώς τραυμάτισε το πόδι του ένας κένταυρος; Πώς ένας άσεμνος χορός οδήγησε τυχαία στη δημιουργία της Δημοκρατίας; Ποιος ξένος σκλάβος έγινε πλούσιος τραπεζίτης; Γιατί ο Ηράκλειτος πρότεινε να χαστουκίσουμε τον Όμηρο; Γιατί τις Κυκλάδες τις λέμε Κυκλάδες; Η αρχαιολογία, όπως και η αρχαιότητα, ανήκει σε όλους μας. Είναι απολαυστική, συγκινητική, τρομακτική, χιουμοριστική, μας εμπνέει και μας δείχνει τι θα πει άνθρωπος στο σύνολο της ύπαρξής του σε αυτή τη γαλάζια μπίλια που πλέει στο σύμπαν και λέγεται Γη. Η αρχαιολογία είναι μια πανανθρώπινα ψυχοθεραπευτική επιστήμη. Οι τόσοι αιώνες αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς στον ελλαδικό χώρο συχνά μοιάζουν δύσκολοι στην κατανόηση. Δεν είναι. Ξεκινώντας από τα κοινωνικά δίκτυα, ο Archaeostoryteller, ένα project Επικοινωνίας της Επιστήμης, «σπάει τους κανόνες» και φέρνει την αρχαιολογία στο ευρύ κοινό με εύθυμο τρόπο. Αυτό το βιβλίο παρουσιάζει ολόκληρη την ελληνική αρχαιότητα, από τη βαθιά προϊστορία μέχρι το τέλος της. Δύο άγνωστοι συναντιούνται σε ένα ασανσέρ, το οποίο σταματά μεταξύ ορόφων. Ο ένας είναι αρχαιολόγος, ο άλλος όχι. Με αφορμή την ερώτηση «με τι ασχολείσαι» ξεκινάει ένας συναρπαστικός διάλογος και ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο. Παράλληλα δίνονται απαντήσεις στις πιο κοινές ερωτήσεις για την επιστήμη της αρχαιολογίας. Μια απολαυστική διαδρομή στις πιο μεγάλες στιγμές αλλά και στις πιο μικρές ιστορίες ανθρώπων της ελληνικής αρχαιότητας, η οποία, ακόμη κι αν δεν χωράει στο ασανσέρ, χωράει σίγουρα στη φαντασία μας.
Η δίκη που άλλαξε τον κόσμο – Στέφανος Δάνδολος
Εκδόσεις Ψυχογιός
Άραγε ξέρουμε τα πάντα για τις τελευταίες ώρες του Χριστού; Μήπως συνέβη κάτι λίγο πριν από τη Σταύρωση, για το οποίο κανείς δεν έχει μιλήσει εδώ και αιώνες;
Και όμως, εκείνη την ημέρα στο Πραιτώριο της Ιερουσαλήμ, μια γυναίκα όρθωσε το ανάστημά της και προσπάθησε να σώσει τον Ναζωραίο, κάνοντας ό,τι δεν τόλμησαν δεκάδες άντρες γύρω της. Το όνομά της Κλαυδία Πρόκλα. Η σύζυγος του ίδιου του Πόντιου Πιλάτου, του ανθρώπου που δίκασε τον Ιησού. Μια Ρωμαία της άρχουσας τάξης, που, σε καιρούς αντίξοους για κάθε γυναίκα, επέλεξε το δικό της πεπρωμένο, ακολουθώντας τη φωνή της καρδιάς. Ποια ήταν πραγματικά; Και πώς έφτασε να ανακηρυχτεί Αγία της Χριστιανικής Εκκλησίας μετά τον θάνατό της;
Από τις ανεμοδαρμένες ερήμους της Ιουδαίας μέχρι τα ομιχλώδη μονοπάτια της αστραφτερής Ρώμης, αυτή εδώ είναι η συγκλονιστική ιστορία ανθρώπων που πάλεψαν με τα σκοτάδια τους για να βγουν στο φως. Είναι το πορτρέτο μιας θαρραλέας ύπαρξης που αντιτάχθηκε στη βία των ημερών της. Η ανατομία ενός γάμου που χτυπήθηκε ανελέητα από τη μοίρα. Το δραματικό χρονικό μιας δίκης που σημάδεψε την ανθρωπότητα και εκείνου του τραγικού δικαστή που ένιψε τας χείρας του, του άντρα που είχε ξεκινήσει την καριέρα του με όνειρα και έσβησε στην αφάνεια. Και, τέλος, η οδύσσεια ενός παλιού Ρωμαίου στρατηγού, που σαράντα χρόνια μετά τη Σταύρωση έφερε στο φως τα κρυμμένα μυστικά οδεύοντας προς τη δική του λύτρωση.
Ο Στέφανος Δάνδολος αντλεί έμπνευση από ένα καταγεγραμμένο γεγονός των τελευταίων ωρών του Χριστού, το οποίο ουδέποτε αναδείχτηκε, και, συνυφαίνοντας πραγματικότητα και μυθοπλασία, χτίζει ένα βαθιά υποβλητικό μυθιστόρημα για την ελπίδα, τον έρωτα και τα θαύματα της ανθρώπινης ψυχής.
Ένα επικό έργο που καθηλώνει τον αναγνώστη με τη χειμαρρώδη γραφή και την έξοχη αναπαράσταση της εποχής, ζωντανεύοντας με μαεστρία μια άγνωστη πτυχή της ωραιότερης ιστορίας του κόσμου.
Ο Στέφανος Δάνδολος γεννήθηκε το 1970. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη λογοτεχνία το 1996. Για το σύνολο του έργου του τιμήθηκε το 2009 με το Βραβείο Μπότση, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μεταξύ των βιβλίων που έχει γράψει είναι τα μυθιστορήματα Νέρων – Εγώ, ένας θεός, που εκδόθηκε με επιτυχία στην Ιταλία και Η ΧΟΡΕΥΤΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ και μεταφράστηκε στα τουρκικά. Χαρακτηρίστηκε από τον Παύλο Μάτεσι «ο σπουδαιότερος Έλληνας συγγραφέας της γενιάς του» και το 2008 συμπεριλήφθηκε στην Παγκόσμια Ανθολογία Νέων Συγγραφέων, με αφορμή το Young Writers World Festival, που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Κορέα. Το μπεστ σέλερ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού Public 2018 για το Καλύτερο Ελληνικό Μυθιστόρημα της χρονιάς, το Ειδικό Βραβείο Ενηλίκων των Βιβλιοπωλείων Public 2018, καθώς και το Βραβείο Κοινού ATHENS VOICE CHOICE 2017, ενώ μεταφέρθηκε στο θέατρο τις σεζόν 2019-21, σε μια παράσταση-φαινόμενο η οποία σημείωσε αλλεπάλληλα sold out και επίσης τιμήθηκε σε τέσσερις κατηγορίες στα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης. Το Η ΔΙΚΗ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είναι το δέκατο τρίτο βιβλίο του.
Press 21 Διηγήματα για την επανάσταση και τη δημοσιογραφία
Εκδόσεις Επίκεντρο
Οι περιοχές που η Ιστορία τέμνεται με τη δημοσιογραφία είναι σταθερό σημείο αναφοράς για το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ και τις πρωτοβουλίες του.
Η μυθοπλασία ήταν το εργαλείο που επιλέξαμε για να φωτίσουμε αυτή την τομή με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την επανάσταση του 1821, και 15 πεζογράφοι
από τη Μακεδονία και τη Θράκη ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας να γράψουν ένα διήγημα που θα έχει σημείο αναφοράς το συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο ή την ανάμνησή
του και θα συνδέεται με τη δημοσιογραφία.
Αρχικός χώρος φιλοξενίας αυτών των διηγημάτων ήταν η εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής, υπενθυμίζοντας την ισχυρή παράδοση της φιλοξενίας λογοτεχνικών έργων στις
σελίδες του Τύπου. Η έκδοσή στην οποία συγκεντρώνουμε όλα τα κείμενα που γράφτηκαν για τo #PRESS_21 είναι ένα διαρκέστερο αποτύπωμα της συμμετοχής μας στον επετειακό
εορτασμό της ελληνικής επανάστασης του 1821.