Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του thraki Νεα, έφτασε το παρακάτω κείμενο από δημότη του Διδυμοτείχου, το οποίο αναφέρεται στη λειτουργία πανεπιστημιακών σχολών στην πόλη.

Σχετικά με το επίμαχο θέμα, της προσωρινής και της μόνιμης εγκατάστασης της σχολής Ψυχολογίας στο Διδυμότειχο θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα, η απάντηση των οποίων, πιστεύω ότι θα βοηθούσαν στην όλη συζήτηση:
1. Γιατί αναφέρονται όλοι στις αποθήκες του ΟΣΕ, με τρόπο τέτοιο που δημιουργείται η εντύπωση ότι οι φοιτητές θα κληθούν να σπουδάσουν σε έναν αποθηκευτικό χώρο; Δεν έχει ακούσει κανείς για τις μετατροπές βιομηχανικών κτιρίων σε κατοικίες, ξενοδοχεία, ακόμη και σχολές; Δεν μπορεί να το συλλάβει κάτι τέτοιο το μυαλό του; ας κάνουν τον κόπο να ενημερωθούν
2. Γιατί η σύγκλητος απορρίπτει τις αποθήκες με τη δικαιολογία ότι είναι εκτός αστικού ιστού; στην Αλεξανδρούπολη όταν χτίστηκαν τα κτίρια πόσο μέσα στον αστικό ιστό βρίσκονταν; οι διάφορες σχολές σε όλη την Ελλάδα που χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια πόσο μέσα στον αστικό ιστό βρίσκονταν; τί πραγματικά τους ενοχλεί; μήπως απλά ψάχνουν δικαιολογίες;
3. ο χώρος που προτείνεται να ανεγερθεί το κτίριο στον περιφερειακό του Διδυμοτείχου, πόσο πιο κοντα είναι στο κέντρο του Διδυμοτείχου απ ότι οι αποθήκες του ΟΣΕ; 200 μέτρα είναι ικανή απόσταση ανάμεσα στην ακαδημαική ευαρέσκεια και την απαξία;
4. ο χώρος που προτείνει η σύγκλητος για την προσωρινή εγκατάσταση της σχολής είναι ο ενδεδειγμένος; αν ναι υπάρχει πάντα το παλιό 2ο Δημοτικό που «λειτουργεί» η σχολή Νοσηλευτικής, το οποίο κτίριο έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το προτεινόμενο από τη σύγκλητο
5. Τα παιδιά από το 3ο δημοτικό που προτείνει ο Δήμος που θα μεταφερθούν; Σε κάποιο χωριό; πχ στο Ποιμενικό; θα αναγκάζονται οι γονείς να τα μεταφέρουν χιλιόμετρα μακριά; η θα μεταφερθούν σε σχολεία εντός του Διδυμοτείχου; αν συμβεί το δεύτερο γιατί αυτή η αναστάτωση; είναι τα παιδιά ενός ανώτερου θεού; τα παιδιά που πηγαινοέρχονται από τα χωριά είναι κατώτερης αξίας; τελικά ποιοί και γιατί ξεβολεύονται από μια τέτοια λύση;
6. το ΔΠΘ θέλει πραγματικά σχολή στο Διδυμότειχο ή όλο αυτό γίνεται για να υπάρξει μια δικαιολογητική βάση να πάρει ότι μπορεί στην Αλεξανδρούπολη; να δημιουργηθεί λοιπόν μια Αθήνα σε μικρογραφία στο νότιο Έβρο και τα υπόλοιπα δεν μας ενδιαφέρουν.
7. και τέλος για την καραμέλα του αυτοδιοίκητου του πανεπιστημίου. Από που χρηματοδοτείται το ΔΠΘ; από τα δίδακτρα των φοιτητών του; πότε μετατράπηκε σε ιδιωτικό; το ΔΠΘ λοιπόν χρηματοδοτείται από τους φόρους των Ελλήνων, άρα και από τους φόρους των κατοίκων της περιοχής μας. δεν είναι ασύδοτο, δεν είναι ανεξέλεγκτο. δεν υφίσταται προς χάριν των καθηγητών του, αλλά των φοιτητών και της χώρας, ιδίως σε αυτή την ευαίσθητη περιοχή.

αν ήμασταν ενωμένοι κανείς δε θα είχε χώρο για παιχνιδάκια, με απώτερο σκοπό τη μεταφορά όλων των σχολών στην υδροκέφαλη Αλεξανδρούπολη. Δεν είμαστε όμως. Ας ενωθούμε την ύστατη στιγμή και ας δώσουμε τις απαντήσεις που πρέπει. Γιατί αλλιώς, σύντομα, αυτοί που πρωτοστατούν σε φωνές και διαμαρτυρίες, για να μη γίνει το ένα και να μη γίνει το άλλο, θα φωνάζουν γιατί το Διδυμότειχο αργοπεθαίνει. Και οι γονείς που τώρα δε θέλουν να μεταφερθούν τα παιδιά τους λίγα μέτρα παραπάνω, σύντομα θα τα αποχαιρετούν για πάντα, γιατί η πόλη δε θα έχει τίποτα για να τα κρατήσει εδώ.

Ας αγωνιστούμε να μείνει η νοσηλευτική, που την ξεχάσαμε και είναι λάθος, και να έρθουν και οι υπόλοιπες σχολές. Μετά θα έχουμε όλο το χρόνο να κατηγορούμε ο ένας τον άλλο στα social media.

ΝΙΚΟΣ Δ. ΤΑΣΙΟΥΔΗΣ
ΔΗΜΟΤΗΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ