Τα προβλήματα της σχολικής στέγης στο δήμο Αλεξανδρούπολης
Στα προβλήματα της σχολικής στέγης στο δήμο Αλεξανδρούπολης αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η ένωση γονέων Αλεξανδρούπολης. Η ένωση τονίζει:
Ο δήμος της Αλεξανδρούπολης, εδώ και δεκαετίες- πια- ταλαιπωρείται από την έλλειψη ικανοποιητικού αριθμού και ποιότητας σχολικών κτηρίων. Εκ των υστέρων αποδεικνύεται περίτρανα η υποβάθμιση της προτεραιοποίησης του ζητήματος της σχολικής στέγης από τους εκάστοτε κυβερνώντες, είτε αφορά στην κατασκευή νέων κτηρίων είτε στην πραγματικά επαρκή συντήρηση και έλεγχο των υπό λειτουργία σχολικών μονάδων. Για την περιγραφή της κατάστασης αρκούν τα εξής χαρακτηριστικά στοιχεία:
• Η ανατολική πλευρά της πόλης (ΚΕΓΕ, Μαΐστρος) δεν καλύπτεται από καμία γυμνασιακή και λυκειακή μονάδα εδώ και χρόνια, με συνέπεια την ταλαιπωρία της μετακίνησης των παιδιών σε μονάδες του κύριου ιστού της πόλης.
• Λειτουργεί εδώ και χρόνια ιδρυμένο δημοτικό σχολείο, το 13ο, με το μαθητικό δυναμικό του φιλοξενούμενο σε εγκαταστάσεις άλλων δημοτικών, με συνέπεια τον υπερκορεσμό τους. Ακόμα αναμένει και αναζητεί τη στέγη που του αναλογεί…
• Αίθουσες χωρίζονται με γυψοσανίδες, διάδρομοι και βοηθητικοί χώροι μετατρέπονται σε αίθουσες, τα κοντέινερ στις αυλές πληθαίνουν ή/και μονιμοποιούν την παρουσία τους
• Η πλειονότητα των νηπιαγωγείων στεγάζονται σε νοικιασμένους, ακατάλληλους- στις περισσότερες των περιπτώσεων- χώρους, που παρά τις προσπάθειες των νηπιαγωγών που πασχίζουν συνεχώς να εξωραΐσουν και να βελτιώσουν την κατάσταση, ανταποκρινόμενες στην κάλυψη των αναγκών της τόσο ευαίσθητης ηλικίας των νηπίων, το «κακό» δεν μπορεί να μεταλλαχθεί σε ΠΡΕΠΟΝ και ΑΡΜΟΖΟΝ.
• Το 4ο ΕΠΑΛ φιλοξενείται προσωρινά σε αίθουσες άλλου λυκείου, το 6ο Γυμνάσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του με καθεστώς φιλοξενίας των τμημάτων του σε χώρους άλλων γυμνασίων, ενώ ο χαρακτηρισμός του σε «πειραματικό» και οι περιορισμοί που διέπουν τον κανονισμό λειτουργίας του ως τέτοιο, θα επιφέρουν κατηγοριοποίηση των σχολείων, ανακατανομή και διακρίσεις στο μαθητικό δυναμικό, κατάργηση των γεωγραφικών ορίων.
• Το Λύκειο στις Φέρες στεγάζεται και λειτουργεί εδώ και χρόνια και ακόμα σε προσωρινές κατασκευές
Οι φορείς της πόλης εδώ και χρόνια διεκδικούμε την αναβάθμιση και βελτίωση των σχολικών μονάδων που ήδη λειτουργούν και την κατασκευή νέων, που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες-όλων των παιδιών, όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα από τα συλλογικά όργανα που μας εκφράζουν, έχουμε θέσει κατά καιρούς επί τάπητος τα σχετικά προβλήματα, αιτούμενοι σχολεία σύγχρονα, ασφαλή, καθαρά, με επαρκή αριθμό αιθουσών και λοιπών χώρων (αυλών, γυμναστηρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών, κτλ), με τμήματα ολιγομελή για την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία και όχι με παιδιά παστωμένα σαν σαρδέλες! Ό,τι αξίζει στα παιδιά μας και δικαιούνται δηλαδή!
Ως Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Αλεξανδρούπολης δηλώνουμε την ικανοποίησή μας με τους γονείς και τους μαθητές της ανατολικής πλευράς της πόλης, που μετά από πολλά χρόνια αναμονής και ταλαιπωρίας θα υποδεχθούν τα δύο νέα σχολικά κτήρια στην περιοχή τους. Αναμένουμε, στις δύο νέες μονάδες, να μπορέσουν επιτέλους να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους ανεμπόδιστα όλοι οι μαθητές ανάλογης ηλικίας της περιοχής, χωρίς αποκλεισμούς και εξοστρακίσεις σε σχολεία μακριά από τα σπίτια τους, για κανέναν λόγο.
Ωστόσο, εκθέτουμε τον προβληματισμό μας για τον χαρακτηρισμό ως «πειραματικό» για οποιοδήποτε σχολείο, αφού κάτι τέτοιο το πιθανότερο είναι να προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλα τα υπόλοιπα. Ζητούμενο για εμάς είναι ο σχεδιασμός της κατανομής των μαθητών να είναι τέτοιος που να μπορούν όλοι ισάξια να φοιτούν σε ένα αναβαθμισμένο και σύγχρονο «σχολείο της γειτονιάς» !
Εξάλλου η UNESCO λέει: «Το σχολείο πρέπει να προσελκύει τα παιδιά δημιουργώντας τους τα ίδια αισθήματα όπως όταν τους καλωσορίζει το πρόσωπο της μητέρας τους με ένα πλατύ χαμόγελο και ένα γλυκό βλέμμα.» (INTERNATIONAL ACADEMY OF EDUCATION INTERNATIONAL BUREAU OF EDUCATION – IBE UNESCO EDUCATIONAL PRACTICES SERIES – No 16, 2007)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, 27/5/2021