Στην πρώτη θέση το λύκειο Βύσσας – Χρειάζεται like για να εξασφαλίσει την πρωτιά
Κάνουμε like στο βίντεο για να ενισχύσουμε το ακριτικό σχολείο. Το μοναδικό ακριτικό σχολείο που τα κατάφερε.
Ενισχύστε τον Έβρο, ενισχύστε τα παιδιά μας για να διασφαλίσουν τη συνέχειά τους στον διαγωνισμό. Κάνουμε like στο βίντεο του λυκείου Βύσσας.
Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) διοργάνωσε, από τον Οκτώβριο 2020 έως τον Μάρτιο 2021, τον «Πανελλήνιο Διαγωνισμό στη Στατιστική», που εντάσσεται στη στρατηγική της για την «Ανάπτυξη της Στατιστικής Παιδείας στην Ελλάδα» και υποστηρίζεται από την εκπαιδευτική κοινότητα της Χώρας.
Η διαδικασία ανάδειξης, μέσω του Βραβείου Κοινού, της μίας από τις δύο ομάδες, για κάθε κατηγορία (Γυμνάσια και Λύκεια), που θα συμμετάσχει στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στη Στατιστική, έχει ξεκινήσει.
Τι είναι το Βραβείο Κοινού;
Με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στο ευρύ κοινό να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ο «4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στη Στατιστική» περιλαμβάνει μία καινοτομία σε σχέση με τους προηγούμενους: τη διοργάνωση του Βραβείου Κοινού (Public Choice Award-PCA). Οι πέντε πρώτες ομάδες, κάθε κατηγορίας, που αναδείχτηκαν από το ελληνικό σκέλος του Διαγωνισμού, καλούνται να διαμορφώσουν και να παρουσιάσουν ένα βίντεο, στην αγγλική γλώσσα, στο οποίο, χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία, θα πραγματεύονται ένα θέμα που τους έχει ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat). Το κοινό, με την ψήφο του, θα
επιλέξει τη μία από τις δύο ομάδες, κάθε κατηγορίας, που θα συμμετάσχουν στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στη Στατιστική. Η δεύτερη ομάδα θα προκύψει βάσει αξιολόγησης από την Επιτροπή Αξιολόγησης του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού στη Στατιστική.
Θέμα του βίντεο (Eurostat)
Πληροφόρηση και παραπληροφόρηση: οι επίσημες στατιστικές σε έναν κόσμο που ξεχειλίζει από δεδομένα.
Οι στατιστικές υπάρχουν παντού και, βέβαια, αυτό είναι κάτι καλό. Μπορούμε, για παράδειγμα, να κατανοήσουμε καλύτερα την κοινωνία μας με βάση τις στατιστικές. Οι συζητήσεις είναι πιο
καρποφόρες εάν όλοι έχουμε τα ίδια αξιόπιστα δεδομένα. Μπορούμε, επίσης, να κάνουμε επιλογές με βάση τα στατιστικά στοιχεία. Τι πρέπει να σπουδάσω, πώς είναι η αγορά εργασίας σε διάφορους
τομείς, ποιες προκλήσεις θα μπορούσα να αντιμετωπίσω ως γυναίκα στην αγορά εργασίας;
Το πρόβλημα είναι ότι οι διαθέσιμες πληροφορίες μπορεί να είναι ψευδείς ή ελλιπείς.
Πώς μπορούμε να αποφασίσουμε ποιες πληροφορίες θα πρέπει να εμπιστευόμαστε; Τους influencers ή τους YouTubers θα πρέπει να τους εμπιστευόμαστε; Τι γίνεται με τους πολιτικούς ή τους
περιβαλλοντικούς ακτιβιστές; Μπορούμε να εμπιστευόμαστε όλες τις εφημερίδες; Μπορούμε να εμπιστευόμαστε όλες τις στατιστικές; Η επίσημη πληροφόρηση είναι πάντα αξιόπιστη;
Οι επίσημες στατιστικές διαφέρουν από τις άλλες στατιστικές. Δημοσιεύονται από κρατικές υπηρεσίες ή άλλους δημόσιους φορείς ως δημόσιο αγαθό, δηλ. κάτι στο οποίο όλοι μπορούν να έχουν
πρόσβαση. Πρόκειται για στατιστικές που παράγονται με βάση μια σειρά προκαθορισμένων απαιτήσεων ποιότητας, μεταξύ των οποίων η διαφάνεια όσον αφορά στον τρόπο συλλογής των
δεδομένων και τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα στατιστικά στοιχεία.
Σε αυτό το βίντεο φανταστείτε ότι είστε προσκεκλημένοι σε μια οργάνωση νέων για να παρουσιάσετε ένα βίντεο σχετικά με τις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στην κοινωνία και
τον ρόλο που μπορούν να έχουν οι επίσημες στατιστικές.
Μπορείτε να προσεγγίσετε το θέμα με όποιον τρόπο εσείς θέλετε. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ερωτήσεις που μπορεί να σας βοηθήσουν:
• Ποιες συνέπειες μπορεί να έχει η παραπληροφόρηση στους ανθρώπους ή στην κοινωνία; Γνωρίζετε
κάποια παραδείγματα παραπληροφόρησης στη χώρα σας, στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε διεθνές επίπεδο; Τι συνέπειες είχε;
• Πώς θα ήταν η κοινωνία χωρίς στατιστικές (δηλαδή χωρίς στοιχεία για την ανεργία και τον πληθυσμό);
• Φανταστείτε πως θα εξελισσόταν μια συζήτηση χωρίς γεγονότα (π.χ. μια τηλεοπτική συζήτηση – debate, πριν από τις εκλογές).
Εκτός από το να καταγράψετε τις σκέψεις σας για το παραπάνω θέμα, στο βίντεο που θα δημιουργήσετε θα θέλαμε να δώσετε παραδείγματα ή να κάνετε σχετικές αναφορές για άλλες χρήσεις των επίσημων στατιστικών.
Οι ομάδες που συμμετέχουν στη διεκδίκηση συμμετοχής τους στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό είναι:
Κατηγορία Α: Λύκεια
Σχολική μονάδα Όνομα ομάδας Video
Γενικό Λύκειο Νέας Βύσσας Έβρου BYSSATEAM https://www.youtube.com/watch?v=bHhO
wT2cTV8
Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη
Θεσσαλονίκης
ΕΚΠ.ΜΑΝΤ8
https://www.youtube.com/watch?v=QuKx
kxqP9rU
1ο Γενικό Λύκειο Μαρκοπούλου Αττικής PKSTATS
https://www.youtube.com/watch?v=pUsB
GfiKvS8
Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου
Κρήτης
YMSTATS
https://www.youtube.com/watch?v=6is8N
VDQlNw
Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βαρβακείου
Σχολής Αττικής
ΚΛΜ
https://www.youtube.com/watch?v=Lt17e
0hjtQ0
Κατηγορία Β: Γυμνάσια
Σχολική μονάδα Όνομα ομάδας Video
Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης
BAYES
https://www.youtube.com/watch?v=Xeqav
aZ7HNI
Γυμνάσιο Ομίλου Σχολείων Βιωματικής
Μάθησης Θεσσαλονίκης
STATAFSΑ2
https://www.youtube.com/watch?v=7d3D
0Eoogyo
4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας Κοζάνης ΑΝΔΗΜΑ
https://www.youtube.com/watch?v=vpEMj
nA-SM0
Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης
GAUSS
https://www.youtube.com/watch?v=i9pVlP
mw2fk&t=2s
Γυμνάσιο Ομίλου Σχολείων Βιωματικής
Μάθησης Θεσσαλονίκης
STATAFSB1 https://www.youtube.com/watch?v=XZxs
WpIizGA
Όσοι επιθυμούν, καλούνται να επισκεφθούν τη σελίδα της ΕΛΣΤΑΤ στο YouTube, να δουν τις συμμετοχές και με ένα απλό like να συμμετάσχουν στην ηλεκτρονική ψηφοφορία. Φυσικά,
μπορούν να κάνουν like σε περισσότερα από ένα βίντεο. Η ομάδα που το βίντεό της θα συγκεντρώσει τα περισσότερα likes μέχρι τις 22/4/2021 και ώρα 10:00 π.μ. θα έχει δικαίωμα
συμμετοχής στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό.
Περισσότερες πληροφορίες τόσο για τον Πανελλήνιο όσο και για τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στη Στατιστική, είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://www.statistics.gr/el/statistics-competition-2021.