Μόνιμο διορισμό ζητούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής νομού Έβρου
Το δικαίωμα στο μόνιμο διορισμό τους ζητούν από το υπουργείο παιδείας οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής Έβρου. Οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν το αίτημά τους και μέσω επιστολής που έστειλαν στο υπουργείο παιδείας. Στην επιστολή η οποία κατατέθηκε σε πολιτικούς εκπροσώπους του Έβρου και στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Έβρου, παρουσιάζεται και σειρά επιχειρημάτων των εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής. Η επιστολή αναλυτικά:
Προς : Πολιτική Ηγεσία ΥΠΑΙΘ
Θέμα: Επιστολή αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής για τη σύσταση οργανικών θέσεων (Ισοκατανομή)
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί,
Αξιότιμη Γενική Γραμματέα,
Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού,
Είμαστε εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91. Είμαστε «εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων», δηλαδή εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που διδάσκουμε, κάθε χρόνο, θέατρο στα παιδιά 2, 3, 4 ή και 5 σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είμαστε εκπαιδευτικοί, που για χρόνια περιπλανιόμαστε στα σχολεία ανά την Ελλάδα στελεχώνοντας, ως αναπληρωτές, το δημόσιο σχολείο καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είμαστε εκπαιδευτικοί που φέτος εργαζόμαστε σε σχολεία του ακριτικού Έβρου. Είμαστε εκπαιδευτικοί σε αναμονή: κάθε Σεπτέμβρη (στην καλύτερη περίπτωση) της πρόσληψής μας, κάθε 21 Ιουνίου της απόλυσής μας και, φέτος, για πρώτη φορά, κάποιου πιθανού μόνιμου διορισμού με την 2ΓΕ/2019 προκήρυξη του ΑΣΕΠ.
Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα σχολεία τα τελευταία 20 χρόνια, με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς αποτελεί ένα βιωματικό μάθημα, που προσφέρει βασικές γνώσεις και δεξιότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς των μαθητών. Η Θεατρική Αγωγή, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία έκφρασης την ψυχή και το συναίσθημα, τα οποία ολοένα και συρρικνώνονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα που τείνει να δίνει έμφαση μόνο στην «πρακτικά χρήσιμη» γνώση, στην επικράτηση της λογικής σκέψης και στη στείρα απομνημόνευση, προωθεί τη συνεργασία και την ομαδικότητα, και στοχεύει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της δημιουργικότητας και στην καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας και της κριτικής σκέψης. Χωρίς αμφιβολία, το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είναι απαραίτητο για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητριών και μαθητών και ιδιαίτερα σημαντικό σε σχέση με τη βιωματική του διάσταση.
Κι ενώ αναγνωρίζεται η αξία του μαθήματός μας στην εκπαίδευση από την επιστημονική κοινότητα και – το πιο σημαντικό- βλέπουμε, μέσω της εξέλιξης των παιδιών, ότι καρποφορεί η διδασκαλία μας, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια συνεχή υποβάθμισή του: Από την κατάργηση του μαθήματος στην Ε΄ και ΣΤ΄τάξη του Δημοτικού και την αιφνίδια κατάργηση του μαθήματος Στοιχεία Θεατρολογίας από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων για το Γενικό Λύκειο, μέχρι τους μηδενικούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Ως εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, δεν μπορούμε παρά να θορυβηθούμε βλέποντας τις ήδη ελάχιστες ώρες διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο να μειώνονται σταθερά, πλήττοντας πρώτα απ’ όλα τους μαθητές, και αναρωτιόμαστε για το μέλλον του μαθήματος μας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Σε αναμονή, λοιπόν, των αποτελεσμάτων της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την ισοκατανομή των διορισμών στην Γενική Αγωγή.
Με την παρούσα επιστολή, ΖΗΤΑΜΕ τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο ΠΕ91. ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, όπως αυτές φαίνονται κάθε χρόνο από τις προσλήψεις των αναπληρωτών. ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται μόνο από τους επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91.
Στις δύσκολες μέρες που περνάμε, εν μέσω πανδημίας και με μια νέα οικονομική κρίση να διαφαίνεται, εμείς, οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, ονειρευόμαστε ένα Δημόσιο Σχολείο συμπεριληπτικό, που θα χωράει όλες τις Τέχνες και θα λειτουργεί ως χώρος αποδοχής, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Γιατί το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών και όχι πολυτέλεια.
Με εκτίμηση,
Οι αναπληρώτριες Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Έβρου
Δαδάρου Κωνσταντίνα (ΠΕ 91.01)
Κανακίδου Ελένη (ΠΕ 91.01)
Μανωλίκα Ευγενία (ΠΕ 91.01)
Νέστορα Άρτεμις (ΠΕ 91.01)
Παυλίδου Ελένη (ΠΕ 91.01)
Τσεγγενέ Χριστίνα (ΠΕ 91.01)
Χαλκιαδάκη Μαρία (ΠΕ 91.01)