Το εύκολο και το πραγματικό – Όχι στους πολιτικάντηδες του «θα φέρουμε εργοστάσιο»
Η όρεξη έχει ανοίξει σε εκατοντάδες ίσως και προφανώς εκατομμύρια Έλληνες αναμένουν να ξαναδούν την Ελλάδα να παράγει αυτοκίνητα. Καθώς πολλοί θεωρούν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα σώσει την οικονομία της χώρας, το ύφος και το στυλ της. Είναι μία βασική προϋπόθεση βέβαια για την οικονομία, δεν είναι όμως η πανάκεια. Άλλωστε η απόλυτα βιομηχανική χώρα Κίνα, παράγει αυτοκίνητα, λάμπες, ηλεκτρονικά, μέλι και χιλιάδες ακόμη προϊόντα, ενώ η γειτονική μας Ρουμανία που βρίσκεται στις τελευταίες θέσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στην οικονομία, αλλά και πετρελαιοπηγές έχει και αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες στη νοτιοανατολική Ευρώπη και στα Βαλκάνια, που δεν παράγει αυτοκίνητα.
Αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σερβία η Τσεχία, η Σλοβακία, αλλά και η Κροατία.
Τις τελευταίες ώρες που «έσκασε» η είδηση ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GΟ. θα δημιουργήσει στην Ελλάδα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκίνητων, ξεκίνησε και η κατάθεση ιδεών για το που θα γίνει το εργοστάσιο.
Από τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Αλεξανδρούπολης Παύλο Μιχαηλίδη μέχρι και τον βουλευτή Έβρου της κυβέρνησης Χρήστο Δερμεντζόπουλου και φυσικά τους απλούς πολίτες, ακούγονται προτάσεις.
Ο κ. Μιχαηλίδης, όπως είναι φυσικό προτείνει την Αλεξανδρούπολη, ενώ ο κ. Δερμεντζόπουλος μιλάει για τις βιομηχανικές περιοχές Ορεστιάδας ή Αλεξανδρούπολης.
Είναι θεμιτό ο καθένας να έχει όχι μόνο την άποψή του, αλλά και την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να γίνει στον τόπο του.
Επειδή όμως το ποτήρι είναι πικρό για τον Έβρο, η συστράτευση θα ήταν η καλύτερη επιλογή, μήπως και οι ελπίδες για το εργοστάσιο γίνουν κάτι περισσότερο από ελπίδες.
Το να θυμίσουμε ότι υπάρχει η ΔΕΒΖΟΣ στο Ορμένιο, δεν αποτελεί απλά μία υπενθύμιση.
Και επειδή θα πέσουν πολλές εκτυπώσεις και θα κατατεθούν πολλές «σωτήριες λύσεις», ας σκεφτούν όσοι καταθέσουν προτάσεις.
Το Ορμένιο είναι πιο κοντά από κάθε άλλο σημείο του Έβρου με τη Γερμανία, ο νομός διαθέτει σιδηροδρομική σύνθεση και ο Έβρος θα είναι διπλά κερδισμένος, γιατί και θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν ανασταίνοντας το βόρειο τμήμα του Έβρου και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Πολλαπλά κέρδη, για όλο τον Έβρο, με την επένδυση σωστά τοποθετημένη κι όχι πολιτικάντικα.
Αν αγαπούν λοιπόν τον Έβρο ή να επιμείνουν στο Ορμένιο για να αναπτυχθεί ουσιαστικά ο Έβρος ή να καταθέσουν καλύτερη πρόταση.
Στον αγώνα αυτό, δεν χωρούν ούτε τοπικισμοί ούτε συμφέροντα, ούτε ψηφοθηρικές απόψεις.
Το thraki Νεα θα στηρίξει κάθε ουσιαστική πρόταση που θα έχει ως στόχο την ανάπτυξη όλου του Έβρου από μία τόσο σημαντική επένδυση.
Η εκτίμηση είναι ότι το εργοστάσιο της Next.e.GO θα απασχολήσει άμεσα 1000 άτομα και έμμεσα θα δημιουργηθούν 5000 θέσεις εργασίας, ενώ η δυνατότητα παραγωγής θα είναι της τάξης των 30.000 αυτοκινήτων ανά έτος.