Για ποιο λόγο είναι σημαντικός ο επαγγελματικός προσανατολισμός στους μαθητές ηλικίας 16 ετών;
Συνεδρίες σε αυτήν την ηλικία θα ήταν γενικά προσανατολισμένες στη βοήθεια των μαθητών να αναπτύξουν δεξιότητες όπως αυτοδιαχείριση του χρόνου τους, επίγνωση των ταλέντων και αδυναμιών τους, δεξιότητες μελέτης και στρατηγικές αντιμετώπισης για να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει η εφηβεία. Επίσης, ενώ η επιλογή των μαθημάτων και της κατεύθυνσης δεν είναι δύσκολη, είναι σημαντικό όμως για τους μαθητές να επιλέξουν την κατάλληλη, γιατί διαφορετικά μπορούν να μειώσουν σοβαρά τις επιλογές που έχουν στη διάθεσή τους σε μεταγενέστερο στάδιο. 

Πόσο σημαντική είναι η επιλογή κατεύθυνσης; Γιατί η καθοδήγηση σταδιοδρομίας και οι συμβουλές σταδιοδρομίας είναι τόσο σημαντικές σε αυτό το στάδιο της σταδιοδρομίας ενός μαθητή; Η επιλογή κατεύθυνσης είναι εξαιρετικά σημαντική και αυτή είναι η ιδανική στιγμή για εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό. Οι μαθητές χρειάζονται πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις και τις συνέπειες της επιλογής ή μη επιλογής συγκεκριμένων θεμάτων. Για παράδειγμα, χρειάζονται μαθηματικές διακρίσεις για την επιλογή θετικής κατεύθυνσης που το βασικό μάθημα είναι τα μαθηματικά. Σε αυτό το στάδιο τα αποθέματα ενδιαφέροντος, οι δοκιμές διαφορετικών στυλ μάθησης και τα εργαλεία ευαισθητοποίησης για εσάς μπορούν επίσης να είναι πολύ χρήσιμα για να βοηθήσουν τους μαθητές να επιλέξουν θέματα.

Τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού. Με δυναμική παρουσία στον χώρο και γνωρίζοντας όλες τις τρέχουσες απαιτήσεις του νέου εξεταστικού συστήματος, αλλά και με εμπειρία στους μαθητές παρέχουν άρτια και ολοκληρωμένη πληροφόρηση στους μαθητές προκειμένου να είναι σε θέση να πάρουν την σωστή απόφαση για την μετέπειτα ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία.

 Τι πραγματοποιείται συνήθως σε μια συνεδρία επαγγελματικής καθοδήγησης με έναν υποψήφιο απόφοιτο; Μια τυπική συνεδρία επαγγελματικής καθοδήγησης με έναν μαθητή θα ξεκινήσει συνομιλώντας με τον μαθητή σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι τους και το οικογενειακό υπόβαθρο, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους καθώς και  την εκπαίδευσή τους μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια, ελέγχονται τα μαθήματα που μελετά ο μαθητής, πώς προχωρά και αν είναι ικανοποιημένος με τους βαθμούς που παίρνει στα μαθήματα. Είναι σημαντικό εάν ένας μαθητής πρόκειται να αλλάξει κατεύθυνση να έχει επίγνωση των συνεπειών που μπορεί να έχει μια τέτοια αλλαγή. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται μια προσπάθεια να προβλεφτούν τα σημεία που είναι πιθανό να επιτύχει ο μαθητής με ένα εύρος από το καλύτερο σενάριο έως το χειρότερο. Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι η πραγματοποίηση απογραφής ενδιαφέροντος και αξιολόγησης δεξιοτήτων. Ο στόχος εδώ είναι να βοηθηθούν και να ενημερωθούν οι  μαθητές. Πολλοί μαθητές κάνουν επίσης τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και τα αποτελέσματα αυτών μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους μαθητές να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους ή, εάν είναι απαραίτητο, να γίνουν δοκιμές επάρκειας. 

Στη συνέχεια, το εξειδικευμένο προσωπικό κοιτάζει τα αποτελέσματα των διάφορων δοκιμών και  αξιολογεί τις φιλοδοξίες των μαθητών ώστε να αρχίζει να χαρτογραφεί τις πιθανές επιλογές του μαθητή για περαιτέρω μελέτη. Είναι σημαντικό οι μαθητές να επιλέγουν μαθήματα στα οποία έχουν κλίση και είναι καλοί. Η μεγαλύτερη αιτία της απογοήτευσης των μαθητών είναι οι μαθητές που δεν καταλαβαίνουν τα μαθήματα τους και ποια αντικείμενο θα σπουδάσουν. Είναι σημαντικό να έχουν διαβάσει ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών για κάθε μάθημα το οποίο διδάσκεται. 

Τα ‘’ΕΝ ΤΑΞΗ’’ είναι φροντιστήρια στο Περιστέρι και έχουν δυναμική παρουσία σε ακόμη 5 σημεία σε Αθήνα και Λάρισα. Παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού και καθοδηγούν τους μαθητές να λάβουν σωστές αποφάσεις για την μελλοντική τους σταδιοδρομία.