Συμπληρώθηκε ήδη ένας χρόνος διοίκησης από πλευράς του νέου δημάρχου Αλεξανδρούπολης, χωρίς να υπολογίζονται οι επί πλέον 3 μήνες από τις αρχές Ιουνίου 2019 που εκλέχτηκε, μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2019 που ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα.
Είναι γεγονός πως μια νέα δημοτική αρχή, με τα περισσότερα στελέχη της να μην έχουν έχει περάσει ούτε καν από τα έδρανα της αντιπολίτευσης, δικαιούτο τόσο από τους δημότες, όσο και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, μια ικανή περίοδο χάριτος και ανοχής. Από την άλλη όμως, οι πολίτες ψηφίζουν μια νέα διοίκηση για να εφαρμόσει άμεσα το όραμά της και φυσικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο και θα έπρεπε να έχει παρουσιάσει στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Εξάλλου οι εποχές είναι τέτοιες που δεν υπάρχουν περιθώρια κωλυσιεργίας, ιδιαίτερα για ένα μεγάλο και απαιτητικό δήμο όπως αυτός της Αλεξανδρούπολης.
Νέο δεδομένο αποτέλεσε και η εφαρμογή, για πρώτη φορά, της απλής αναλογικής, γεγονός που απαιτούσε μια ρεαλιστική και ουσιαστική συνεργασία μεταξύ όλων των παρατάξεων, προς όφελος πάντα των δημοτών. Κάτι τέτοιο σε όσους δήμους λειτούργησε θετικά, οικοδομήθηκε αποκλειστικά στην βάση ξεκάθαρων προγραμματικών συγκλίσεων.
Με αυτή την αναγκαία συνθήκη, ως επικεφαλής της 3ης σε εκλογική δύναμη δημοτικής παράταξης, πρότεινα εξαρχής στον κ.Ζαμπούκη μια σειρά 25 συγκεκριμένων αρχών, θέσεων και προτάσεων, με σκοπό μια επικείμενη συνεργασία σύμφωνα με τις επιταγές του «Κλεισθένη».
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε αποδεκτό από τον νέο δήμαρχο και αντ´αυτού προτίμησε να ορίσει αντιδήμαρχο τεχνικών έργων δημοτικό σύμβουλο της ΑΝΑΣΑ, χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο αυτοδιοικητικό πλαίσιο για μια τέτοια συνεργασία. Το αποτέλεσμα ήταν να βρεθώ εκτός της δημοτικής παράταξης στην οποία ήμουν επί πέντε και πλέον έτη ως επικεφαλής και το σημαντικότερο δεν έχει αντιληφθεί κανείς ποιο πρόγραμμα τελικώς εφάρμοσε ο συνεργαζόμενος αντιδήμαρχος.
Σε ότι αφορά το υπόλοιπο διοικητικό σχήμα, στηρίχτηκε κατά βάση στους δέκα εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους από την παράταξη του δημάρχου, εκ των οποίων η πλειοψηφία είχε ελάχιστη προϋπηρεσία- εμπειρία τόσο στα αυτοδιοικητικά ζητήματα, όσο και σε θέματα διοίκησης.
Μελανό σημείο σε αυτό τον ένα χρόνο, αποτέλεσε η παραίτηση του κ. Νίκου Ραπτόπουλου, ιατρού-δημοτικού συμβούλου της συμπολίτευσης από την θέση του Προέδρου του Πολυκοινωνικού, γεγονός που όπως φημολογείται τον οδηγεί ήδη σε ανεξαρτητοποίηση από την παράταξη του κ.Ζαμπούκη.
Το παράδοξο όμως σε αυτή την υπόθεση ήταν η αντικατάστασή του από την κ. Ποϊραζίδου (γραμματέα του ΚΙΝΑΛ στον ν.Έβρου). Το γεγονός ότι ένα υψηλόβαθμο κομματικό στέλεχος του ΚΙΝΑΛ, καταλαμβάνει μια το τόσο επιτελική θέση χωρίς να κατέχει τον θεσμικό ρόλο του δημοτικού συμβούλου, καταδεικνύει ξεκάθαρα και τις προεκλογικές δεσμεύσεις-συμφωνίες της δημοτικής αρχής.

Δημοτική ενότητα Φερών:
Αν και αποτέλεσε την περιοχή με την μεγαλύτερη εκλογική δύναμη του κ.Ζαμπούκη (αντίστοιχα και του προκατόχου του κ.Φωτιάδη το 2014), μέχρι στιγμής δεν έδειξε να απολαμβάνει της ιδιαίτερης προσοχής του δημάρχου.
Ήδη στην πρώτη του δημόσια ομιλία στα περσινά εγκαίνια της 24ηςΠανέβριας Αγροτικής Έκθεσης Φερών, διαπιστώσαμε προς γενική έκπληξη πως το περιεχόμενό της, ήταν πιστή αντιγραφή των όσων είχε «ποστάρει» στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook μια ημέρα πριν, ο Κώστας Αλεξανδρής πρόεδρος του Αγροτικού και Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης!
Σε ότι αφορά τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, δεν υπήρξε μέχρι στιγμής καμία δέσμευση για επαναφορά της Διεύθυνσης Τοπικής Ανάπτυξης, την οποία και κακώς είχε καταργήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή.
Συμβολικά επίσης θα περίμενε κανείς να γίνει μέσα σε αυτό τον χρόνο ένα τουλάχιστον δημοτικό συμβούλιο στην πόλη των Φερών, γεγονός που αποτελούσε και προσωπική μου δέσμευση κατά την προηγούμενη προεκλογική περίοδο.
Το χειρότερο όμως όλων, είναι το ότι σχεδιάζεται να ενταχθεί το υπό κατασκευή σφαγείο των Φερών στην νέα δημοτική επιχείρηση που ετοιμάζει ο κ.Ζαμπούκης, μια άκρως αποτυχημένη συνταγή σύμφωνα με παραδείγματα που υπάρχουν σε άλλους δήμους της χώρας.

Δημοτική ενότητα Τραϊανούπολης :
Στην δημοτική ενότητα της Τραϊανούπολης, διατηρήθηκε το λάθος της προηγούμενης διοίκησης να επιφορτίζει την Αντιδημαρχία με τον ιδιαίτερα απαιτητικό και εξειδικευμένο τομέα της Ενέργειας και των Φυσικών Πόρων. Ο αντιδήμαρχος Τραϊανούπολης θα έπρεπε να έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα τα ζητήματα της καθημερινότητας, των απαραίτητων υποδομών στον πρωτογενή τομέα, των τεχνικών έργων και θεσμοθετημένα να συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Τουριστικής Ιαματικής Επιχείρησης του Δήμου (ΤΙΕΔΑ).
Αντ´αυτών, με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την ακατανόητη απόφαση της νέας διοίκησης για την διακοπή της λειτουργίας του Υδροθεραπευτηρίου των Ιαματικών Πηγών και του Ξενοδοχείου «ΤΡΑΪΑΝΟΥΠΟΛΙΣ», γεγονός που ήταν αντίθετο με το προεκλογικό πρόγραμμα του δημάρχου.

Στα υπόλοιπα θέματα του δήμου εντοπίζονται τα εξής:
Στα θετικά της στελέχωσης των έμμισθων συνεργατών του δημάρχου, η διατήρηση μιας συμβούλου από την διοίκηση Λαμπάκη και η επιλογή στην θέση του Ειδικού Γραμματέα του δήμου, του Γιάννη Μπόγδη, μέχρι πρότινος Ειδικού Συμβούλου του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς.
Αντιθέτως δημιουργήθηκαν κάκιστες σχέσεις με το προσωπικό του δήμου, με αποτέλεσμα μεγάλες δυσλειτουργίες στον μηχανισμό του, καθώς και πολλές αιτήσεις μετακίνησης υπαλλήλων σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου. Χαρακτηριστικές και οι σχετικές καταγγελίες του κ. Δημήτρη Παπαδόπουλου αντιπροέδρου του συλλόγου εργαζομένων.
Αυτό που όμως αξίζει αναφοράς, είναι η επιβεβαίωση στην πράξη, της κομματικής ταυτότητας του κ.Ζαμπούκη ως δημάρχου του ΚΙΝΑΛ, μια και συνέπραξε με αυτή του την ιδιότητα μαζί με αντίστοιχους συναδέλφους του από δήμους της ΑΜΘ, για να απομακρύνουν τον δήμαρχο Δράμας Χριστόδουλο Μαμσάκο από την προεδρία της ΔΙΑΑΜΑΘ και να αναλάβουν τον έλεγχο της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Στα αρνητικά η πληθώρα απευθείας αναθέσεων, κάτι για το οποίο είχε δεσμευθεί προεκλογικά πως θα απέφευγε, καθώς και τα μεγάλα προβλήματα στην καθαριότητα, το πράσινο και την διαχείριση των αδέσποτων ζώων, με μοναδικό θετικό στοιχείο την ορθή λειτουργία του καταφυγίου.
Σε ότι αφορά την παρουσίαση του Τεχνικού προγράμματος, φάνηκε ξεκάθαρα η έλλειψη οράματος και σχεδίου από την νέα διοίκηση, μια και ουσιαστικά παρουσιάστηκε η συνέχιση των έργων που είχαν δρομολογηθεί επί δημαρχίας Λαμπάκη και μάλιστα με πιστή εφαρμογή ενός αμφιλεγόμενου έργου, όπως η κατασκευή ποδηλατόδρομου σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού, η οποία συνοδεύτηκε από επικείμενη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην περιοχή του Φάρου και με τελικό αποτέλεσμα το «στένεμα» της Βασιλέως Αλεξάνδρου, γεγονός που έχει δυσχεραίνει το ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Ενδεικτικό της αμηχανίας που παρουσιάζει η νέα δημοτική αρχή, είναι και η απουσία σχεδίου για την αξιοποίηση του χώρου μετά την κατεδάφιση του παλιού Κολυμβητηρίου, η υπαναχώρηση του δήμαρχου για τον πεζόδρομο της Κύπρου και οι επιπόλαιοι σχεδιασμοί με την προτεινόμενη αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Καραϊσκάκη, αλλά και η δημιουργία νέων υβριδικών πεζοδρόμων.
Τέλος πέρα από της συνεχιζόμενες συναντήσεις του κ.Ζαμπούκη με φορείς και συλλόγους (με την ίδια επικοινωνιακή τακτική που εφάρμοσε και στην προεκλογική περίοδο), δεν ακούσαμε κάτι για τα εξής θέματα, τα οποία είναι άμεσης προτεραιότητας:
1. Αναμόρφωση της ιστοσελίδας του Δήμου, ώστε να μπορεί ο κάθε πολίτης να βρει τους Κανονισμούς λειτουργείας που αφορούν το δημότη (Κανονισμός ελεγχόμενης στάθμευσης, Λαϊκών αγορών, Καθαριότητος, Λειτουργείας κοιμητηρίων, Κανονισμός λειτουργείας Δημοτικού Συμβουλίου, Επιτροπών, Κοινοτήτων και Δημοτικής Επιτροπής διαβούλευσης).
2. Τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας του δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να θεσπισθεί « Η Ώρα του Δημάρχου», όπου σε ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ κάθε 6 μήνες θα απαντά σε επίκαιρες ερωτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων, για τον έλεγχο της Δημοτικής Αρχής από τις παρατάξεις.
3. Ένα σαφές σχέδιο για τα εκλεγμένα Συμβούλια των Κοινοτήτων, με σκοπό την συμμετοχή τους στη διοίκηση, στη λήψη αποφάσεων και ευθυνών, μια και είναι ο μοναδικός τρόπος που θα μπορεί να καταρρίψει τις καχυποψίες και να μικρύνει την απόσταση μεταξύ των Δημοτικών Ενοτήτων.
4. Κανένα ουσιαστικό βήμα για την απόδοση των πεζοδρομίων στους πεζούς, το οποίο να συνδυάζεται και με άλλα συμπληρωματικά μέτρα, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό και με την καλύτερη αισθητική εικόνα της πόλης, σε ένα ανοιχτό διάλογο με τον εμπορικό κόσμο.
5. Σύσταση συμβουλίου Δημογραφικής στρατηγικής.
6. Πολεοδόμηση και πράξη εφαρμογή στο οικοδομικό τετράγωνο των αποθήκων της ΚΥΔΕΠ.
7. Ανάθεση μελέτης καταγραφής και αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας από την ΤΙΕΔΑ.
8. Άμεση προτεραιότητα στην αναμόρφωση του οδικού δικτύου Αλεξανδρούπολης- Παλαγίας.
9. Σχέδιο αξιοποίησης του οικοπέδου που βρίσκεται παραπλεύρως του νέου αρχαιολογικού μουσείου.
10. Εκσυγχρονισμός του δημοτικού θεάτρου.
11. Επανασχεδιασμός της καθιερωμένης Γιορτής Κρασιού.
12. Επανεξέταση της μελέτης του Κλειστού Γυμναστηρίου Αλεξ/πολης.
13. Απομάκρυνση ή και διεκδίκηση υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών από τον πολεοδομικό ίστο της πόλης.
14. Επιτάχυνση των διαδικασιών για την οριστική ένταξη της περιοχής Καλλιθέας-Ν.Χηλής στο σχέδιο πόλης.
15. Οργανωμένο και εκτεταμένο σχέδιο για ασφαλτοστρώσεις, αποκαταστάσεις και δημιουργία νέων πεζοδρομίων σε όλες τις δημοτικές ενότητες του δήμου.
16. Διεκδίκηση από το ΤΑΙΠΕΔ και τον Ο.Λ.Α. της κυριότητας για ολόκληρη την έκταση της δυτικής χερσαίας ζώνης του λιμένα, σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας.
17. Ολοκληρωμένο σχέδιο για θεσμοθέτηση εκδηλώσεων πανελλαδικής εμβέλειας για την περίοδο των Χριστουγέννων.
18. Επανεξέταση των τεχνικών δεδομένων του τερματικού σταθμού του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και της διαδρομής του αγωγού, καθώς και διεκδίκηση για τα αντισταθμιστικά οφέλη του έργου.
19. Σχέδιο για μείωση των δημοτικών τελών καθώς και την τροποποίηση των συντελεστών υπολογισμού των.
20. Άμεση απαγόρευση της χρήσης τοξικών φυτοφαρμάκων εντός του αστικού ιστού.
21. Άμεση σύγκληση συνάντησης με τα αρμόδια στρατιωτικά στελέχη της 12ης Μεραρχίας με σκοπό την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για την μεταφορά του πεδίου βολής «Αετός».
22. Άμεση σύγκληση συνάντησης με την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. για την διευθέτηση ιδιοκτησιακών και πολεοδομικών εκκρεμοτήτων.
23. Άμεση σύγκληση συνάντησης με εκπροσώπους των ιδιοτήτων του οικοπέδου στο οποίο στεγάζεται σήμερα το ΚΤΕΛ, με σκοπό την αγορά του ακινήτου και την μελλοντική δημιουργία πολυώροφου κτιρίου για δημοτικό πάρκινγκ.
24. Πρωτοβουλία σε συννενόηση με τον Ο.Λ.Α. για την οριστική χωροθέτηση Μαρίνας Τουριστικών σκαφών.
25. Χορήγηση διατακτικών σε άπορους δημότες, εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα για την κάλυψη ειδών διαβίωσης σε εφαρμογή των διατάξεων του εδαφίου 2α του άρθρου 37 του Ν.3801/2009 (ΦΕΚ 163/Α/4-9-2009 ).
26. Άμεση διερεύνηση από τις υπηρεσίες του δήμου για την δυνατότητα χωροθέτησης ενός νέου Δικαστικού Μεγάρου μέσα στην έκταση του γωνιακού υπό πολεοδόμηση Ο.Τ. (Οικοδομικού Τετραγώνου) του στρατοπέδου «Ζήση», στην συμβολή της οδού Ηροδότου με τον νέο Περιφερειακό.
27. Ανάληψη πρωτοβουλιών έτσι ώστε να γίνει διόρθωση των στατιστικών στοιχείων, με σκοπό η τοπική κοινότητα της Μάκρης να αποκτήσει εκείνες τις πληθυσμιακές προϋποθέσεις και να μετατραπεί σε Δημοτική ενότητα όπως είναι σήμερα οι Ενότητες Φερών και Τραϊανούπολης.
28. Στήριξη του αιτήματος της πλειοψηφίας των κοινωνιών των Δημοτικών Ενοτήτων Φερών και Τυχερού προς το Υπουργείο Εσωτερικών για την σύσταση του Δήμου «Παναγίας Κοσμοσώτειρας» με την συνένωση των πρώην Δήμων Φερών και Τυχερού.
29. Απομάκρυνση του ΚΤΕΛ από το κέντρο της Αλεξανδρούπολης
30. Σχέδιο εξυγίανσης- ανάπλασης της υποβαθμισμένης περιοχής στην οδό Τέρμα Άβαντος.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος.