Από πάνω κάτω κι όχι από κάτω πάνω ή Καραϊσκάκη
Η αντιδρόμηση της οδού Καραϊσκάκη φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών. Πρόκειται για το στενό δρομάκι που φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις αστυνομικής διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης και συνδέει τη λεωφόρο Δημοκρατίας με τη Βασιλέως Αλεξάνδρου.
Σε ανακοίνωση του ο δημοτικός σύμβουλος Παύλος Μιχαηλίδης, μιλάει για υπαναχώρηση του κ.Ζαμπούκη στο άνοιγμα της οδού Κύπρου καθώς αποφασίσθηκε ως εναλλακτική λύση η αντιδρόμηση της οδού Καραϊσκάκη (αστυνομίας)!
Ο κ. Μιχαηλιδης αναφέρει:
Ήταν αρχές Φεβρουαρίου του 2020 όταν η δημοτική αρχή με ανακοίνωσή της καλούσε σε διαβούλευση εντός 15 ημερών, τους φορείς και τους πολίτες της πόλης, με αφορμή την κυκλοφοριακή της πρόταση για την αντιδρόμηση της οδού Καραϊσκάκη με φορά νότια (προς την παραλιακή οδό). Σύμφωνα με εκείνη την ανακοίνωση, η συγκεκριμένη κυκλοφοριακή παρέμβαση, θα βελτίωνε το επίπεδο κυκλοφορίας και ασφάλειας επί της κεντρικής περιοχής της Αλεξανδρούπολης και θα βοηθούσε στην εξομάλυνση των δυσκολιών σύνδεσής της με την παραλιακή οδό (π.χ. μετά την πεζοδρόμηση της οδού Κύπρου κλπ).
Τρεις μήνες μετά και χωρίς κανείς να γνωρίζει τα ακριβή αποτελέσματα αυτής της διαβούλευσης, η συγκεκριμένη κυκλοφοριακή αλλαγή πέρασε από την επιτροπή ποιότητας ζωής και ήδη βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης από την Αποκεντρωμένη. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να διαρκέσει περίπου 10 ημέρες και αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
Συνεπώς από πλευράς δημάρχου της Αλεξανδρούπολης έχουμε την πρώτη επίσημη παραδοχή ότι δεν τίθεται πλέον περίπτωση για να δοθεί στην κυκλοφορία των οχημάτων η οδός Κύπρου, επιβεβαιώνοντας πως ήταν προσχηματική η μέχρι σήμερα πρόθεση αλλά και η προεκλογική του δέσμευση.
Τα εύλογα ερωτήματα που πλέον τίθονται για την αλλαγή φοράς της οδού Καραϊσκάκη (δρόμος της Αστυνομίας) είναι τα εξής:
1). Το φανάρι που θα χρειαστεί να τοποθετηθεί στην συμβολή με την Βασιλέως Αλεξάνδρου (αντίστοιχα υπάρχει σήμερα φανάρι στην συμβολή με την Λ.Δημοκρατίας) δεν θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό ζήτημα στην παραλιακή οδό, της οποίας το πλάτος έχει στενέψει δραματικά με ευθύνη της δημοτικής αρχής;
2). Η Αστυνομική διεύθυνση και η τροχαία κατά διαστήματα απαγορεύουν την διέλευση οχημάτων για υπηρεσιακούς λόγους.
Με αυτή την συνθήκη μπορεί αυτός ο δρόμος να αποτελέσει τον βασικό οδικό άξονα προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης;
3). Το κλείσιμο της παραλιακής οδού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με την νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση θα περιορίζεται μέχρι το ύψος της οδού Καραϊσκάκη, αφήνοντας το μεγαλύτερο τμήμα της πλατείας του Φάρου εκτός πεζοδρόμησης;
4). Έχει εξεταστεί η δυνατότητα στροφής βαρέων οχημάτων προς την παραλιακή οδό και με κατεύθυνση προς τα ανατολικά, σε σχέση με το μειωμένο πλάτος της Βασιλέως Αλεξάνδρου;