Την ανάγκη δημιουργίας ενός φορέα που θα έχει τον κεντρικό συντονισμό λειτουργίας των τεσσάρων λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας), που τα αποκαλούν πλέον και «λιμάνια της Εγνατίας οδού», υπογράμμισαν οι συμμετέχοντες στη στρογγυλή τράπεζα, η οποία αποτέλεσε την κατακλείδα του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ταυτόχρονα με το διεθνές 1st Southeast European Congress on Supply Chain Management.

Ειδικότερα τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας έχουν μια σημαντικά αυξημένη, αλλά δυστυχώς ανεκπλήρωτη, δυναμική που πρέπει και μπορεί άμεσα να καλυφθεί, τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Βόρειας Ελλάδας, Ελευθέριος Ιακώβου, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και επικεφαλής της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας.
Όπως διευκρίνισε, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την περιοχή Μπουργκάς, αξιοποιείται ελάχιστα συγκριτικά με τη δυνατότητα που καταγράφεται, ενώ το λιμάνι Ηγουμενίτσας μπορεί να παίξει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στην εξαγωγή φορτίων που γίνεται από την Τουρκία προς χώρες της ΕΕ και κυρίως στη Γαλλία.

Παράλληλα, ο κ. Ιακώβου επεσήμανε ότι κοινή συνισταμένη των απόψεων των συμμετεχόντων στη στρογγυλή τράπεζα απετέλεσε η θέση ότι απαιτείται άμεσα η ανάληψη δράσης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει κέντρο Logistics, αλλά και μια ισχυρή βάση για τα κρουαζιερόπλοια.
www.zougla.gr