Πειραγμένους ταχογράφους εντόπισαν αστυνομικοί της τροχαίας και της ΟΕΠΤΑ Ορεστιάδας – Εκατοντάδες παραβάσεις
Το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Δεκέμβριος του 2019 βεβαιώθηκαν συνολικά 490 παραβάσεις των διατάξεων για τους ταχογράφους
Σε (14) φορτηγά αυτοκίνητα εντοπίσθηκαν μηχανισμοί επέμβασης στην ορθή καταγραφή των στοιχείων του ταχογράφου, ενώ επιπλέον σε (11) περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι οι οδηγοί έκαναν χρήση ψηφιακής κάρτας άλλου ατόμου
Αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Ορεστιάδας και της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ορεστιάδας πραγματοποιούν συστηματικούς και στοχευμένους τροχονομικούς ελέγχους σε οχήματα σχετικά με την τήρηση των διατάξεων για τους ταχογράφους από τους οδηγούς.
Στο πλαίσιο αυτό, κατά το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Δεκέμβριος του 2019, βεβαιώθηκαν συνολικά 490 παραβάσεις των διατάξεων για τους ταχογράφους και επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές σε βάρος των οδηγών και των ιδιοκτητών των οχημάτων.
Κατά τη διάρκεια των εμπεριστατωμένων ελέγχων εντοπίσθηκαν δεκατέσσερα (14) φορτηγά (12 με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας και 2 με ημεδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) που διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων από τον ταχογράφο του οχήματος αναφορικά με την δραστηριότητά του (ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, ταχύτητα του οχήματος και διανυθέντα χιλιόμετρα), ενώ κατόπιν επιστάμενης μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.
Τα συγκεκριμένα φορτηγά μεταφέρθηκαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όπου επιβλήθηκε η ακινητοποίηση τους μέχρι αποκατάστασης της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου.
Επιπλέον, εντοπίσθηκαν (11) οχήματα (8 με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας και 3 με ημεδαπές πινακίδες κυκλοφορίας), οι οδηγοί των οποίων έκαναν χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου.
Επίσης, σε άλλες δύο (2) περιπτώσεις εντοπίσθηκαν οδηγοί φορτηγών (αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) που δεν έκαναν χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου.
Τέλος, διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός ενός (1) φορτηγού (αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) διέθετε δύο ψηφιακές κάρτες ταχογράφου, οι οποίες είχαν εκδοθεί από δύο διαφορετικές χώρες.