Οργή στην ένωση γονέων και κηδεμόνων Αλεξανδρούπολης για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών
Κενά και προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων στο δήμο Αλεξανδρούπολης, καταγγέλλει η ένωση γονέων και κηδεμόνων Αλεξανδρούπολης. Σε επιστολή της η ένωση τονίζει:
Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, τα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης συνεχίζουν να είναι οξυμένα. Η περίφημη «κανονικότητα», αποδεικνύεται από την πραγματικότητα ότι υπήρξε απλά και μόνο μια διαφήμιση του Υπουργείου.
Εξακολουθούν να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς, μηδενικοί είναι οι μόνιμοι διορισμοί, ενώ ακόμα υπάρχουν μετακινήσεις, γεγονός που αποδεικνύει την ύπαρξη κενών. Οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται με το σταγονόμετρο, ενώ οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις είναι το εργαλείο για την κάλυψη κενών σε ειδικότητες και μη.
Υπάρχουν ακόμα δημοτικά σχολεία που αδυνατούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 16:00, το οποίο έχει ήδη υποβαθμιστεί, με την εναλλαγή διαφορετικών εκπαιδευτικών στη διάρκειά του μετά την κατάργηση του ενός υπεύθυνου.
Μαθητές στις Φέρες καθώς και σε δημοτικά της Αλεξανδρούπολης κάνουν μάθημα το έτος 2017 σε container, νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους (παμπάλαια κτίρια, πυλωτές), με εξωτερικές τουαλέτες, χωρίς κατάλληλους χώρους προαυλισμού για τα παιδιά.
Στα ΕΠΑΛ τα βιβλία στις ειδικότητες Α’ και Β Λυκείου δόθηκαν μόλις αυτή την εβδομάδα και μάλιστα όχι όλα. Τα ξενόγλωσσα βιβλία στο λύκειο πληρώνονται ακόμα από τους γονείς (στα πλαίσια της ΔΩΡΕΑΝ δημόσιας παιδείας!), ενώ η υποχρηματοδότηση αποτελεί καθημερινό εμπόδιο στην στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων, αναγκάζοντας τους διευθυντές να απευθύνονται στους συλλόγους γονέων για να καλύψουν βασικές ανάγκες, λες και δεν είναι υποχρέωση της πολιτείας αλλά των γονιών, να ΞΑΝΑπληρώνουν για το σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών τους.
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η προκλητική αδιαφορία που επιδεικνύει η ηγεσία του Υπουργείου όσον αφορά στο ζήτημα της Ειδικής Αγωγής. Οι επίσημες ανάγκες του Έβρου για παράλληλη στήριξη μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται περίπου στους 55 εκπαιδευτικούς, ενώ οι ανάγκες για εξειδικευμένο προσωπικό αυξάνονται, μπροστά στη στελέχωση των τμημάτων ένταξης. Την εξειδικευμένη αγωγή και εκπαίδευση που δικαιούνται τα παιδιά που περιμένουν τον δάσκαλο ή τη δασκάλα τους, σίγουρα δεν μπορεί να την παράσχει η υπόσχεση του Υπουργείου για προσλήψεις τον Νοέμβριο. Ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να υπάρχει το ανάλογο προσωπικό τοποθετημένο ήδη στις θέσεις του, ώστε οι γονείς να μην επωμίζονται τα έξοδα ιδιωτικής στήριξης ή να μην στέλνουν καν τα παιδιά στο σχολείο, οι δάσκαλοι να μπορούν να εκτελέσουν το έργο τους με σταθερότητα και τα παιδιά να δέχονται το είδος της εκπαίδευσης που τους αξίζει και δικαιούνται.
Οι ανάλογες περιπτώσεις ίσως να φτάνουν και τις δεκάδες (π.χ. 10ο Δημοτικό, πάμπολλα νηπιαγωγεία) και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ είναι ευθύνη της πολιτείας να καλύψει τα κενά ΑΜΕΣΑ και όχι με αναβολές και υποσχέσεις.
Εξάλλου, πάγιο αίτημα της Ένωσης ανέκαθεν υπήρξε ΟΛΑ τα παιδιά μας να μορφώνονται ολόπλευρα και ουσιαστικά, σε ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες τους, χωρίς να επιβαρύνεται επιπλέον κανένας γονιός. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η μόρφωση των παιδιών μας λογίζεται ως κόστος για την πολιτεία. Αποτελεί ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.