Κάθετος άξονας Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Ελσίνκι η αβελτηρία της ελλαδικής πολιτικής
Του Πασχάλη Χριστοδούλου*
Στη μνήμη του Ηλία
Το Μάιο του 1996 απευθυνόμενος στον τότε πρωθυπουργό κατά την επίσκεψή του στο Ορμένιο μίλησα για την Εγνατία και την παραπομπή της κατασκευής της στο αλήστου μνήμης εγνατιόσημο, όπως επίσης και για τον κάθετο άξονα, προδιαγραφών Εγνατίας, που τον παρέπεμπε στην κατασκευή του άξονα Ελσίνκι -Αλεξανδρούπολη, τον γνωστό διάδρομο Νο 9 των διευρωπαϊκών δικτύων.
Ένα μήνα αργότερα τον Ιούνιο του 1996 η ΤΕΔΚ Έβρου πραγματοποίησε το ταξίδι Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου με το ITERCITY ΙΑΣΩΝ όπου μαζί με Δήμους της Βουλγαρίας και χιλιάδες κατοίκους του Έβρου ζητήθηκε η ανακατανομή των κονδυλίων του Β΄ ΚΠΣ και η ενίσχυση αυτού του άξονα. Του δρόμου που αποτελεί τα χερσαία Δαρδανέλια και ενώνει την άσπρη με τη μαύρη θάλασσα και όχι τα Σεπόλια με τη Δάφνη. Όμως αυτός ο δρόμος της επανασύνδεσης, ο δρόμος του έθνους πνίγηκε μέσα στα θολά νερά και στο «εθνικό όραμα» της εποχής εκείνης, την Ολυμπιάδα του 2004.
Εικοσιένα χρόνια από τότε ο κάθετος άξονας αποτελεί το όνειδος, την αβελτηρία της επίσημης ελλαδικής πολιτικής. Η Hessen list που σχεδίασε το 1994 τα διευρωπαϊκά δίκτυα αρκετές φορές αναθεωρήθηκε, κάθε φορά που υπήρχε ολοκλήρωση ενταγμένων έργων, αλλά ο διάδρομος Νο 9, ο δρόμος Αλεξανδρούπολης – Ελσίνκι, ο κάθετος άξονας, ο καθρέφτης της ελλαδικής πολιτικής τάξης, έμεινε στάσιμος. Μαζί με όλο το πολιτικό προσωπικό, τοπικό και κεντρικό.
ΥΓ. Τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου Άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και το 2018 παραδίδεται ο άξονας στο σύνολο του. Αυτό δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτσης, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στις 14 Μαρτίου 2017. Οψόμεθα.
*Δήμαρχος Σουφλίου 1995-1998 Σουφλί, Μάρτιος 2017