Τί γίνεται επιτέλους με τις επιχειρήσεις στη Β. Ελλάδα;
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και δυστυχώς δεν χωρούν αμφισβήτηση. Πάνω από 105.000 επιχειρήσεις έκλεισαν την τελευταία δεκαετία στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούν τα τρία βασικά Επιμελητήρια- Εμπορικό και Βιομηχανικό, Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό. Μάλιστα, τα ίδια στοιχεία καταγράφουν πως τα χρόνια της κρίσης παρατηρείται συρρίκνωση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων που ιδρύθηκαν, και το χειρότερο, συνήθως πρόκειται για επιχειρήσεις με μικρό αριθμό απασχολουμένων ή ακόμα και για ατομικές επιχειρήσεις με έναν εργαζόμενο.
Αντιθέτως, τα χρόνια πριν την κρίση, οι νέες επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν ήταν 51.475 -δηλαδή σχεδόν 4.700 περισσότερες από τα λουκέτα. Κατά τη μακρά περίοδο της κρίσης, και μόνο μέχρι το 2014, οι νέες επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν ήταν 33.895, δηλαδή 15.386 λιγότερες από όσες έκλεισαν.
Τα λουκέτα είναι η μια «όψη του νομίσματος». Υπάρχει και η άλλη. Αυτή που χαρακτηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα. Αυτή την επιχειρηματικότητα που βασίζεται στην ορθή διοίκηση, το σεβασμό σε προμηθευτές και εργαζόμενους και την αφοσίωση στην ανάγκες των καταναλωτών.
Σε αυτή την θετική όψη της επιχειρηματικότητας βρίσκεται η εταιρεία ΜΕΤΡΟ ΑΕ, μητρική των My Market. Έχοντας παρουσία σε περισσότερα από 10 σημεία στην Βόρεια Ελλάδα απασχολεί περισσότερους από 800 υπαλλήλους, και συνεργάζεται με παραπάνω από 90 παραγωγούς μόνο από τη Β. Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι, εντός λίγων ημερών από την εξαγορά του Βερόπουλου εξόφλησε όλα τα χρέη της Βερόπουλος προς τους εκατοντάδες προμηθευτές της.
Πρόκειται για ένα από τα λίγα παραδείγματα υγιούς επιχειρηματικότητας, που σε μια εποχή που στην Β. Ελλάδα έχουμε είτε λουκέτα είτε «μετανάστευση επιχειρήσεων» στην Βουλγαρία, καταδεικνύουν ότι υπάρχει και άλλος τρόπος και άλλος δρόμος. Ο δρόμος του νοικοκυρεμένου επιχειρειν με έμφαση στην ελληνικότητα.