Στα άκρα η κόντρα λιμενεργατών – Ελεύθερης Θράκης
Κόντρα ξέσπασε μεταξύ της εφημερίδα «Ελεύθερη Θράκη» και των σωματείων Κύτους και Προκυμαίας Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Ο λόγος ένα δημοσίευμα της εφημερίδας το οποίο κατηγορεί τους λιμενεργάτες για τις αντιδράσεις τους όπως αναφέρει σχετικά με τη διαδικασία της μεταφοράς των σωλήνων του TAP από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άμεσα οι λιμενεργάτες εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία απαντούν και κατηγορούν την εφημερίδα.
Η απάντηση των λιμενεργατών:
ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΜΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗ
Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε σε τοπική εφημερίδα της πόλης μας το πιο ανακριβές αλλά και ψευδές δημοσίευμα που έχει γράψει για τα σωματεία μας η συγκεκριμένη εφημερίδα τα τελευταία 15 χρόνια που έχουμε πάψει να είμαστε συνδρομητές της .
Ανακριβές είναι το πρώτο σκέλος του δημοσιεύματος , που μιλά για το παρελθόν και αναφέρετε στο πόσο ακριβοί ήμασταν , τότε τα τιμολόγια των Σωματείων προτείνονταν από την αρμόδια Επιτροπή Ρυθμίσεων Φορτοεκφορτώσεων Λιμένος Αλεξανδρούπολης προς το Υπουργείο Εργασίας και εγκρίνονταν με υπουργική απόφαση και δημοσίευση σε ΦΕΚ, όποιος φορτοπαραλήπτης είχε κάποιο αίτημα το έκανε στην επιτροπή και δε ζητούσε ΄΄ σκόντο ¨΄ από εμάς . Αναφορικά με τον τρόπο που γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις και την συμμετοχή μας σε αυτές πιστέψτε μας δεν έχει ιδέα .
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος είναι καθ΄ όλα ψευδές και συκοφαντικό εμείς ουδέποτε ζητήσαμε την απαγόρευση της εισόδου γερανών στο λιμάνι και καλούμε όποιον από τους δυο φορείς που επικαλείται ο δημοσιογράφος που το έγραψε ( δηλαδή το Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης και τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης ) έχουν κάτι σχετικό να το δημοσιοποιήσουν και να πάρουν θέση άμεσα .
Σας ενημερώνουμε ότι εδώ και μερικές εβδομάδες ο συγκεκριμένος εργολάβος εργάζεται με δικό του προσωπικό για την μεταφόρτωση σωλήνων και συγκεκριμένα με τέσσερις εργάτες λιμένος και όχι με διακόσιους όπως αναφέρετε στο δημοσίευμα .
Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να τηρηθούν όλοι οι νόμοι που διέπουν τους φορτοεκφορτωτές λιμένων όπως επίσης να τηρείτε ο Γενικός Ενιαίος Κανονισμός Φορτοεκφορτωτικών Εργασιών Λιμένος .
Τέλος με μεγάλη λύπη διαπιστώνουμε ότι για την σύνταξη αυτού του άρθρου συμβουλεύτηκαν απ΄ ότι φαίνετε μόνο τον συγκεκριμένο εργολάβο και όχι και την άλλη πλευρά δηλαδή εμάς που νομίζω ότι όφειλαν σαν έγκυρη εφημερίδα εδώ και 72 χρόνια όπως ισχυρίζονται .
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΥΤΟΥΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑΣ
ΜΟΥΣΟΥΝΑΚΗΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΜΟΥΣΟΥΝΑΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ
Το δημοσίευμα της «Ελεύθερης Θράκης»:
ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΟΨΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΜΑΣ
Το Σωματείο Λιμενεργατών Αλεξ/πολης εμποδίζει την μεταφόρτωση σωλήνων υλικών και μηχανημάτων του αγωγού Αέριου TAP, αξιώνοντας να απασχοληθούν μέλη του – Η Εταιρεία θα γυρίσει στην Καβάλα;
Από την πρώτη στιγμή της εκδόσεώς της, προ από 72 ολόκληρα χρόνια, η “Ελεύθερη Θράκη”, είχε μόνιμο στόχο την ανάπτυξη του Λιμένος της Αλεξανδρούπολης, το οποίο, όπως γράφαμε, μπορεί να ταΐσει την μισή Αλεξανδρούπολη.
Όμως αυτός ο στόχος δεν έχει ακόμα επιτευχθεί, παρά τα εκατομύρια που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα για την κατασκευή και εκβάθυνσή του.
Το Λιμάνι μας παρά την γεωστρατηγική σημασία που έχει, παραμένει άδειο από καράβια, γιατί υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας στον εσωτερικό μηχανισμό του, που τα διώχνει.
Και αυτός ο μηχανισμός είναι η Συντεχνία των Λιμενεργατών, που κάθε τόσο δημιουργεί προσκόμματα, με απαιτήσεις υψηλών δικαιωμάτων φορτοεκφόρτωσης, που στρέφουν τα καράβια σε άλλα ανταγωνιστικά Λιμάνια, όπως του Πόρτο Λάγος και της Καβάλας.
Θυμίζουμε στους τακτικούς αναγνώστες μας, τα δημοσιεύματα καταγγελιών στην ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, π.χ. της Ένωσης Αγροτικών Συν/σμών Ορεστιάδος, που έκανε την διακίνηση της παραγωγής σιτηρών μέσω του Πόρτο Λάγος, γιατί εδώ, παρά το γεγονός ότι στο Λιμάνι μας έχουμε τον μηχανισμό σιλό για φόρτωση του σίτου και δεν μπαίνει χέρι στην όλη διαδικασία, όπως έλεγε ο τότε Πρόεδρος του Συνεταιρισμού και μετέπειτα Δήμαρχος κ. Βαρσάμης Βαρσαμακίδης, ήταν προτιμότερο τα σιτάρια του Έβρου να μεταφέρονται στο Πόρτο Λάγος, παρά στην Αλεξανδρούπολη, λόγω υψηλών απαιτήσεων της Συντεχνίας των Λιμενεργατών.
Τις ίδιες καταγραφές, έχουμε και επί Νομαρχίας του μακαρίτη Αντώνη Κωβαίου όταν έπρεπε να μεταφερθούν αδρανή υλικά από τα Λατομεία του Έβρου, στα νησιά του Ανατ. Αιγαίου και οι Λιμενεργάτες ζητούσαν απαγορευτικά δικαιώματα φόρτωσης.
Τους έλεγε τότε ο Αντώνης Κωβαίος: “Μα βρε παιδιά, εσείς δεν πρόκειται να κουβαλήσετε στην πλάτη σας ούτε μία πέτρα. Όλα τα αδρανή υλικά θα φορτωθούν με μηχανήματα, εσείς δεν θα κουβαλήσετε. – Γιατί λοιπόν δεν κάνετε ένα σκόντο;”
Και βέβαια τα αδρανή υλικά του Έβρου κι αυτά, κατέληξαν για την μεταφορά τους στο Λιμάνι του Πόρτο Λάγος.
Επόμενο λοιπόν το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης να μένει άδειο από πλοία.
Τώρα όμως, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, αντιμετωπίζουμε άλλο ένα παρόμοιο φαινόμενο. Πρόκειται για την εκφόρτωση μηχανημάτων του Αγωγού Φυσικού Αέριου TAP.
Αρχικά στους σχεδιασμούς της Εταιρείας ορίσθηκε μόνο το Λιμάνι της Καβάλας για την εκφόρτωση των υλικών κατασκευής του Αγωγού.
Χρειάσθηκαν οι παραστάσεις και πιέσεις των τοπικών παραγόντων προς την Εταιρεία, ώστε τα φορτία για την κατασκευή του τμήματος του Αγωγού, από τους Κήπους μέχρι την Καβάλα, να κατέβουν στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για να έχει και ο τόπος μας κάποιο όφελος για την τοπική Αγορά.
Η Εταιρεία του Αγωγού συμφώνησε και ήρθαν τα πρώτα πλοία στην Αλεξανδρούπολη.
Έτσι λοιπόν ο TAP εκμίσθωσε έκταση 40 στρεμμάτων μέσα στην Χερσαία Ζώνη του Λιμένος, τα περιέφραξε, και προχώρησε σε συμφωνία με ιδιώτη για την μεταφόρτωση των σωλήνων, μηχανημάτων κ.λπ.
Ο ίδιος, πέραν των εξειδικευμένων χειριστών των γερανών που διαθέτει, προσέλαβε και γύρω στα 200 άτομα ακόμα, ώστε η διαδικασία της μεταφόρτωσης των υλικών του Αγωγού να γίνει και έγκαιρα και με όλους τους κανόνες Ασφάλειας.
Και εδώ αρχίζουν τα γνωστά παράλογα:
Η Συντεχνία Λιμενεργατών αντιδρά, αξιώνει να προσληφθούν από τον Εργολάβο τα δικά της παιδιά, να απολυθούν δηλαδή οι ιδιώτες εργαζόμενοι που προσελήφθησαν, ενώ με διαμαρτυρίες προς την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξ/πολης (ΟΛΑ) και προς το Λιμεναρχείο, ζήτησε όπως μαθαίνουμε, την απαγόρευση εισόδου στο Λιμάνι των Γερανών του ιδιώτη εργολάβου.
Δεν επεκτεινόμαστε σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Θα επανέλθουμε εάν χρειασθεί.
Απλούστατα καταγράφουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η Εταιρεία του Αγωγού TAP, βλέποντας την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, σκέφτεται σοβαρά, να εγκαταλείψει το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και να συνεχίσει την εκφόρτωση σωλήνων και υλικών, από το Λιμάνι της Καβάλας, όπου τα πάντα, όλες οι διαδικασίες κ.λπ., τακτοποιήθηκαν μέσα σε 24 ώρες.
Ίσως γιατί εκεί, τα συμφέροντα του τόπου τίθενται υπεράνω των συμφερόντων των Συντεχνιών.
Σ.Κ.