ΑΝΑΣΑΤην αντίθεσή της με την πρόταση της δημοτικής αρχή για την κυκλοφοριακή μελέτη της Αλεξανδρούπολης εκφράζει η δημοτική παράταξη ΑΝΑΣΑ, προτάσσοντας τη μείωση των θέσεων στάθμευσης. Συγκεκριμένα η ΑΝΑΣΑ αναφέρει:

Σύμφωνα με την νέα κυκλοφοριακή μελέτη ο συνολικός αριθμός των θέσεων στάθμευσης που καταργούνται από τις προβλεπόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης υπολογίζονται σε περισσότερες από 650 και μάλιστα μόνο στο τμήμα που είναι δυτικά της 14ης Μαΐου – Οδού Κύπρου.
Ο χώρος στάθμευσης που σχεδιάζεται από την δημοτική αρχή, δυτικά του γηπέδου Φώτης Κοσμάς μπορεί να φιλοξενήσει εκατόν σαράντα οκτώ (148) επιβατικά αυτοκίνητα, σε μια πλήρη εκμετάλλευση του χώρου αυτού. Η μεταφορά όμως στην θέση αυτή, της αφετηρίας των αστικών λεωφορείων που θα κατευθύνονται ανατολικά, έχει σαν αποτέλεσμα την ακύρωση αρκετών από αυτών (περί τις 50 θέσεις) εκτός εάν η αφετηρία γίνει επί της παραλιακής οδού Λεωφ. Βασ. Αλεξάνδρου, γεγονός όμως που δεν επιτρέπει ο προβλεπόμενος εκεί ποδηλατόδρομος.
Σε πλήρη επίσης εκμετάλλευση του χώρου βόρεια του γηπέδου Φώτης Κοσμάς μπορεί να φιλοξενηθούν επί πλέον ενενήντα (90) επιβατικά αυτοκίνητα.
Από τις θέσεις αυτές πολλές (περί τις 30) σήμερα καλύπτονται μόνιμα από τους κατοίκους της Απολλωνιάδας και της Λεωφόρου Δημοκρατίας.
Συνεπώς με τις καλύτερες συνθήκες, οι διαθέσιμες θέσης στάθμευσης που μπορούν να προκύψουν στην περιοχή του γηπέδου δεν θα ξεπερνούν τις 160.
Αυτές οι θέσεις θα είναι διαθέσιμες σε ιδανικές συνθήκες κυρίως για την περίοδο του χειμώνα, χωρίς να υπολογίζονται: 1) Κάποιος αγώνας στο Στάδιο ή στο κλειστό Γυμναστήριο, 2) κάποια εκδήλωση στα παρακείμενα ξενοδοχεία και 3) οι ανάγκες στάθμευσης του αναψυκτηρίου από το πάρκο των προσκόπων.

Όσον αφορά τώρα την αναγκαιότητα στάθμευσης από τις προβλεπόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις έχουμε τα εξής:
1. Το παραλιακό τμήμα της Λεωφ. Βασ. Αλεξάνδρου έχει μήκος 1100 μέτρα. Με την μονοδρόμηση τις παραλιακής και την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου καταργείται η νότια σειρά στάθμευσης, που αντιστοιχεί σε 200 θέσεις στάθμευσης.
2. Οι μείζονες ηπιοποιήσεις (Woonerf) του κέντρου πόλης είναι οι παρακάτω (πεζόδρομοι που θα επιτρέπεται η μερική-ήπια κυκλοφορία αυτοκινήτων):
α. Οδός Ζαρίφη και Σ. Οικονόμου μεταξύ Ρ. Φεραίου και Ζαρίφη μήκος 190μ που
αντιστοιχεί σε 35 θέσεις στάθμευσης.
β. Οδός Εθν. Αντιστάσεως, στο τμήμα μεταξύ των οδών Λ. Δημοκρατίας – Ι. Καβύρη. μήκος
560μ που αντιστοιχεί σε 180 θέσεις στάθμευσης.
γ. Οδός Ελ. Βενιζέλου μεταξύ 14ης Μαΐου και Μητρ. Ι. Καβύρη. μήκος 125μ που αντιστοιχεί σε 35 θέσεις στάθμευσης
δ. Οδός Κ. Παλαιολόγου μεταξύ 14ης Μαΐου και Μητρ. Ι. Καβύρη. μήκος 125μ που αντιστοιχεί σε 40 θέσεις στάθμευσης
ε. Οδός Αίνου μεταξύ 14ης Μαΐου και Μητρ. Ι. Καβύρη. μήκος 125μ που αντιστοιχεί σε 35 θέσεις στάθμευσης.

Συνολικός αριθμός θέσεων στάθμευσης που καταργούνται από την δημιουργία των WOONERFείναι 325 θέσεις.

3.Από τις πεζοδρομήσεις του κέντρου της πόλης έχουμε:
α. Οδός Χ. Τρικούπη, στο τμήμα μεταξύ Ρ. Φεραίου και Ζαρίφη, μήκος 110μ που
αντιστοιχεί σε 40 θέσεις στάθμευσης.
β. Οδός Μεσολογγίου μήκος 160μ που αντιστοιχεί σε 25 θέσεις στάθμευσης.

Συνολικός αριθμός θέσεων στάθμευσης που καταργούνται από την δημιουργία των πεζοδρόμων είναι 65 θέσεις.
4. Από την δημιουργία ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή της Απολλωνιάδας όσοι έχουν δεύτερο όχημα και σταθμεύουν σήμερα εκεί, θα έχουν ανάγκη για στάθμευση σε περιοχή εκτός ελεγχόμενης στάθμευσης. Οι οδοί αυτοί είναι: οδός Μουδανιών, Ορεστιάδας και σε τμήμα των οδών Ροδόπης, Σαμοθράκης Βιζυηνού Κρήτης νότια της οδού Σαμοθράκης καθώς επίσης της οδού Κωλέτη και τμήμα της οδού Σωκράτη Οικονόμου και τμήματα των οδών Έλλης και Ρήγα Φεραίου νότια της οδού Σωκράτη Οικονόμου. Συνολικός εκτιμώμενος αναγκαίος αριθμός θέσεων στάθμευσης είναι 60 θέσεις.

Συνεπώς ο συνολικός αριθμός θέσεων που καταργούνται από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης και μάλιστα μόνο αυτές που είναι δυτικά της 14ης Μαΐου – Οδού Κύπρου υπολογίζονται σε 200 +325 + 65 + 60= 650 θέσεις.

Δυστυχώς σε αναπλήρωση των θέσεων αυτών, η δημοτική αρχή προτείνει μόνο την περιοχή του γηπέδου και μάλιστα στην καλύτερη των περιπτώσεων με 160 εξασφαλισμένες θέσεις.
Η επίλυση του προβλήματος της στάθμευσης στην πόλη είναι απαραίτητη για την βελτίωση των συνθηκών της ζωής σε αυτή.
Συμπερασματικά αν δεν υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δεν βρεθούν εναλλακτικές λύσεις για την δημιουργία επί πλέον οργανωμένων δημοτικών χώρων στάθμευσης (π.χ. πάρκο Ε.Ο.Τ.,περιοχή λιμένα νοτίως του επιβατικού σταθμού του Ο.Σ.Ε., κάποιο υπόγειο πάρκινγκ,κλπ.), οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, θα επιτείνουν το ήδη μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης που παρατηρείται στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης και το οποίο δημιουργεί «ασφυξία» στο κυκλοφοριακό και εκνευρισμό σε οδηγούς και πολίτες.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
«ΑΝΑ.Σ.Α.»