ΑΝΑΣΑ«AMAT VICTORIA CURAM«

Το πρόβλημα που προέκυψε με την μη ένταξη στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων τουΥπουργείου Μεταφορών του έργου σύνδεσης του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό(Ανατολικός Περιφερειακός Αλεξανδρούπολης), καταδεικνύει την αδυναμία της δημοτικής αρχήςνα προσαρμοστεί στις νέες εξελίξεις, να οριστικοποιήσει ένα όραμα, μια κεντρική ιδέα για τηνπόλη, για το πώς θέλει ή μπορεί να μετεξελιχθεί αυτή μέσα από ένα νέο ρεαλιστικό αναπτυξιακόκαι χωρικό σχεδιασμό.

Καταδεικνύει την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού αποτέλεσμα του οποίου είναι η αδυναμίαδιεκδίκησης των μεγάλων έργων για τον δήμο Αλεξανδρούπολης. Η πολιτική των απειλών προςτην κεντρική εξουσία του τύπου «θα φάμε τη γλώσσα του Υπουργού» είναι αναποτελεσματική καιπροσφέρεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Δυστυχώς η δημοτική αρχή βρέθηκεαπροετοίμαστη την προηγούμενη περίοδο απούσα από την διενέργεια της σχετικήςδιαβούλευσης που προκάλεσε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών του ΥπουργείουΥποδομών Μεταφορών και Δικτύων η οποία και αποτελεί την αρμόδια αρχή σχεδιασμού του«Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025» και έχει την ευθύνη της σύνταξηςτου προγραμματικού κειμένου.

Και ήταν απούσα διότι πέρα από την έλλειψη οράματος και προγραμματισμού δεν φρόντισε γιατην σύνταξη ενός ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ το οποίο να αναλύει το αναπτυξιακόσενάριο και τα οφέλη στην τοπική ανάπτυξη μέσω της αλληλεπίδρασης τέτοιας κλίμακας έργων,σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των  ευρωπαϊκών  κανονισμών, αλλά και του δημοκρατικούπρογραμματισμού στη χώρα μας. Ένα τεκμηριωμένο τεχνικό κείμενο που να υποστηρίζει μεεπιστημονική μέθοδο την ζωτική σημασία που θα έχει για την χωροταξική και κυκλοφορικήανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης.

Που να στηρίζεται στις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στην χωροταξική πολιτική καισυνδέουν τον χωροταξικό σχεδιασμό με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό. Που να εντοπίζει τασυγκριτικά πλεονεκτήματα της Αλεξανδρούπολης σε σχέση με την γεωγραφική της θέση και τηνένταξή της στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, μια και διαθέτει το μοναδικό προνόμιο της ύπαρξης, σε μικρήαπόσταση μεταξύ τους και των τεσσάρων μέσων μεταφοράς (αυτοκινητόδρομο, λιμάνι,σιδηρόδρομο, αεροδρόμιο). Και τέλος να υποστηρίζει την πραγματική περιφερειακή συνείδησηκαι να το συνδέει με τα συγκοινωνιακά έργα των υπολοίπων νομών της Περιφέρειας.

Αντίθετα ο κύριος δήμαρχος σε καθεστώς πανικού ξέχασε την προσφάτως ανακαλυφθείσα»περιφερειακή του συνείδηση»την οποία μέχρι πρότινος προέβαλε στην προσπάθειά του γίνειπρόεδρος της ΠΕΔ. και μάλιστα ως επικεφαλής του κυβερνητικού ψηφοδελτίου.

Μοιραία επανήλθε πολύ γρήγορα στην πολιτική του κουλτούρα που χαρακτηρίζεται από απειλέςκαι «κανιβαλικούς λεονταρισμούς».

Ακόμη και σήμερα εκβιάζοντας και απειλώντας για μια υπόσχεση, δείχνει την αδυναμία του να«θωρακίσει» ένα τέτοιο έργο, μια και αγνοεί πως για κάθε μεγάλο θέμα του τόπου μας, ανθέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, δεν αρκεί μόνο η πολιτική διεκδίκηση αλλά είναι αναγκαία ηορθή μέθοδος τεκμηρίωσης της τεχνικής και οικονομικής του εφικτότητας, ώστε να καταστείελκυστική για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης υλοποίησης.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης

Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης

«ΑΝΑ.Σ.Α.»