Κανένα τελωνείο δεν καταργείται στην περιοχή
Η φράση πολύ κακό για το τίποτα» θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη μεγαλόστομη διακήρυξη τουΥπουργείου Οικονομικών ότι συγχωνεύονται τελωνεία.
Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι στην περιοχή της ΑΜΘ συγχωνεύονται τα τελωνεία Ξάνθης, Δράμας, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας.
Τελικά η πραγματικότητα απέχει πολύ από τέτοιου είδους συγχωνεύσεις καθώς είχε δοθεί η εντύπωση ότι θα πάψουν να λειτουργούν τελωνεία στις συγκεκριμένες πόλεις, ανάμεσά τους και αυτό της Ξάνθης. Όπως αναφέρει, μιλώντας στο XanthiPress.gr ο Προϊστάμενος του Τελωνείου Ξάνθης Γιάννης Φίλος, η μόνη μεταβολή που υπήρξε είναι το γεγονός ότι μειώνονται κατά δύο οι θέσεις των τμηματαρχών και τίποτε άλλο.
Οι 4 Τμηματάρχες έγιναν 2 !
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, οι 4 μέχρι πρότινος θέσεις του Τελωνείου της Ξάνθης, με απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου μειώνονται σε δύο και ενοποιούν τα αντικείμενα των 4 τμημάτων σε 2 νέα. Αυτή είναι η μόνη αλλαγή που επέρχεται καθώς το σύνολο των εργασιών και ο φόρτος του Τελωνείου της Ξάνθης παραμένουν ίδια και καμία μεταβολή δεν θα υπάρξει, όπως και στους υπόλοιπους νομούς της περιοχής.
Οι αλλαγές ισχύουν ήδη από την περασμένη Δευτέρα, όταν και το Υπουργείο Οικονομικών όρισε τους 2 τμηματάρχες που αντικαθιστούν τους 4 που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μόνη εξοικονόμηση που υπάρχει είναι η μείωση των 2 επιδομάτων θέσης, τα οποία δεν ξεπερνούσαν ουσιαστικά τα 40 ευρώ.
Όπως σημειώνει ο Προϊστάμενος του Τελωνείου Ξάνθης «είναι άγνωστο αν θα υπάρξουν σοβαρές μεταβολές στο μέλλον» αλλά για την ώρα ουσιαστικά οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τη λειτουργία των τελωνείων της περιοχής.
Δύσκολη η ενοποίηση των εφοριών
Παράλληλα σε ότι αφορά στην προαναγγελία περί των συνενώσεων ΔΟΥ που βρίσκονται στις ίδιες περιοχές, αν και πρόκειται για κάτι που χαρακτηρίζεται αναγκαίο από τον κόσμο της αγοράς – όπως στην Ξάνθη- εντούτοις είναι δύσκολο να υλοποιηθεί με βάση τις επιδιώξεις του Υπουργείου Οικονομικών, αφού οι ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων παρουσιάζει συγκεκριμένες τεχνικές δυσκολίες που δεν είναι δυνατόν να ξεπεραστούν στην παρούσα φάση με ευκολία.