Ανακοίνωση με τίτλο: «Απάντηση στα ψεύδη του κ. Λαμπάκη» εξέδωσε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Λασκαράκης. Στην ανακοίνωση του κ. Λασκαράκη αναφέρεται:

«Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό» (Αβραάμ Λίνκολ)

Του Γιάννη Λασκαράκη
.
Πρώτο ψέμα : Έχασε ο Λασκαράκης δύο φορές με 7-0 στο Συμβούλιο της Επικρατείας Η αλήθεια είναι ότι η μοναδική προσφυγή μου δεν έγινε στο ΣτΕ, αλλά στο ΣΧΟΠ του ΥΠΕΚΑ, εναντίον του αποχαρακτηρισμού των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ και της προσκύρωσης οικοπέδου αξίας 1.000,000 ευρώ στο σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλο. Ζητούσα επίσης να διευκρινισθεί εάν οι ιδιοκτήτες οφείλουν την εισφορά σε γη και χρήμα στο Δήμο, την οποία αμφισβητούσε η προηγούμενη δημοτική αρχή. Η απόφαση του ΣΧΟΠ έλεγε ότι γίνεται εν μέρει δεκτή η προσφυγή μου, ακυρώνει την προσκύρωση στο Μαρινόπουλο, μειώνει το συντελεστή δόμησης και επικυρώνει την καταβολή από τους ιδιοκτήτες της εισφοράς σε γη και χρήμα, αξίας 1.600.000 ευρώ περίπου. Άρα η Αλεξανδρούπολη κέρδισε με την προσφυγή αυτή 2.600.000 ευρώ και λιγότερο… τσιμέντο. Και χαλάλι τα 2 χιλιάρικα που ξόδεψα σε δικηγόρους και ταξίδια στη Αθήνα (χωρίς εκτός έδρας αποζημίωση…). Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η προσφυγή μου ήταν σύμφωνη με την άποψη του ΤΕΕ Θράκης, και συντάχθηκε με τη βοήθεια έγκυρων επιστημόνων (Κ. Πορτοκαλίδης, Δ. Πετρίδης κ.ά) και είχε ως κύριο επιχείρημα το ότι ο αποχαρακτηρισμός των αποθηκών εξυπηρετούσε αποκλειστικά ιδιωτικά συμφέροντας και όχι πολεοδομικές και κοινωνικές ανάγκες της πόλης.
Δεύτερο ψέμα.: Δεν θα προχωρήσει την πράξη εφαρμογής γιατί δεν συμφέρει στο Δήμο . Η αλήθεια είναι ότι η πράξη εφαρμογής είναι υποχρεωτική από το νόμο. Και είναι τελείως οξύμωρο να πανηγυρίζει που απορρίφθηκε η προσφυγή μου και να με δικαιώνει ταυτόχρονα, αναγνωρίζοντας ότι η τροποποίηση είναι επιζήμια για το Δήμο. Ας πρόσεχε όταν αρνήθηκε να προσφύγει εναντίον της , όπως του είχα προτείνει εγκαίρως. . Ούτε όμως και οι ιδιοκτήτες είναι δυνατόν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, χωρίς την ολοκλήρωση της πράξης εφαρμογής. Η άλλη λύση είναι να επιστρέψει στο παλιό καθεστώς…
Τρίτο (τερατώδες) ψέμα: Εάν υλοποιηθεί η πράξη εφαρμογής ο Δήμος θα πληρώσει στον ΟΣΕ 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Η αλήθεια είναι ότι ο ΟΣΕ παραχώρησε στο Δήμο τη χρήση του χώρου έμπροσθεν των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ το 1980 δωρεάν. Γιατί λοιπόν δέχεται με τόση ευκολία, αυτός ο «αγωνιστής» δήμαρχος, να πληρώσει ο Δήμος σε ένα δημόσιο οργανισμό για κοινόχρηστη γη που χρησιμοποιείται από τους δημότες από αμνημονεύτων χρόνων; Και όμως αυτό ακριβώς επισήμανα στην προσφυγή μου, σαν έναν από τους λόγους για την απόρριψη της τροποποίησης, διότι είχα προβλέψει ότι ο ΟΣΕ ενδέχεται να διεκδικήσει αποζημίωση για την παραχώρηση της χρήσης των ιδιοκτησιών του… Αλλά ακόμη και αν ο Δήμος θελήσει να αποκτήσει , εκτός από τη χρήση, και πλήρη κυριότητα στον χώρο αυτό, πάλι θα βγει κερδισμένος. Και αυτό διότι ο ΟΣΕ έχει επίσης την υποχρέωση καταβολής στο Δήμο εισφοράς σε γη και χρήμα , δηλαδή 9,1 στρέμματα και 1.200.000 ευρώ . Άρα ο Δήμος θα αποκτήσει την πλήρη κυριότητα 17,5 στρεμμάτων και θα εισπράξει από τον ΟΣΕ 1.200.000 ευρώ. Έναντι αυτών θα προσφέρει στον ΟΣΕ 8,4 στρέμματα σε άλλο χώρο. Το θετικό ισοζύγιο με τον ΟΣΕ ξεπερνάει τα 7.500.000 ευρώ
Τέταρτο ψέμα: Μην αγγίζετε τις ιδιωτικές αποθήκες, δεν μπορούν να απαλλοτριωθούν. Κανείς δε μίλησε για απαλλοτρίωση, ιδιαίτερα τώρα. που άλλαξε η χρήση του χώρου από κοινωφελή σε οικοδομήσιμη έκταση. Παραμένει όμως η υποχρέωση των ιδιοκτητών καταβολής της εισφοράς σε γη και χρήμα , η οποία μάλιστα δεν αναφέρεται στα συμβόλαια πώλησης των αποθηκών, όπως έπρεπε βάσει νόμου, με ποινή ακυρότητας των συμβολαίων. Η υποχρέωση αυτή , η οποία θα πρέπει να νομιμοποιηθεί και να προσδιορισθεί με την πράξη εφαρμογής, ανέρχεται (μετατρεπόμενη όλη σε έκταση) σε 2,25 στρέμματα, αξίας 1.600.000 ευρώ περίπου. Δηλαδή ο Δήμος γίνεται αυτόματα κύριος του 51,7% των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ, χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ. Μετά από αυτά το συνολικό θετικό ισοζύγιο από την πράξη εφαρμογής ξεπερνάει τα 9.000.000 ευρώ. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ο Δήμος θα έχει λόγο στο «μέλλον» των αποθηκών, μια και ως συγκύριος θα έχει πολλές εναλλακτικές προτάσεις για την βέλτιστη αξιοποίησή τους προς το κοινό συμφέρον Δήμου και ιδιοκτητών.
Θέλει και άλλη απόδειξη o κ. Δήμαρχος για να πεισθεί ότι η πράξη εφαρμογής συμφέρει στο Δήμο ή πρέπει να του υπενθυμίσουμε ότι η άρνηση εφαρμογής της αποτελεί σαφώς παράβαση καθήκοντος;
Πέμπτο ψέμα: Όταν αποκτήσω γη και δω τι μου περισσεύει θα καλύψω τα 2,5 εκατομμύρια και θα κάνω πράξη εφαρμογής! Κατ’ αρχήν ο πρώτος ενικός δείχνει ότι θεωρεί το Δήμο τσιφλίκι του. Ούτε βέβαια χρειάζονται 2,5 εκατομμύρια. Είναι ευχάριστο πάντως που παραδέχεται ότι ο Δήμος θα εξοικονομήσει γη από την πράξη εφαρμογής της Χιλής για να ικανοποιήσει την υποχρέωση προς τον ΟΣΕ. Δεν χρειάζεται όμως να περιμένει χρόνια. Τα 8,4 στρέμματα μπορούν να καλυφθούν με υπάρχοντα ακίνητα του Δήμου σε εντός και σε υπό ένταξη σχεδίου περιοχές. Υπάρχει όμως και το ακίνητο του ΚΤΕΛ στο Litl, ένα μέρος του οποίου θα μπορούσε να προσφερθεί στον ΟΣΕ έναντι της υποχρέωσης του Δήμου και σε αντάλλαγμα να δοθεί στον χώρο των αποθηκών, όσο γη χρειάζεται στο ΚΤΕΛ για να κατασκευάσει εκεί τον σταθμό λεωφορείων ή ακόμη και τον αντίστοιχο του Αστικού ΚΤΕΛ.
Η διαπραγμάτευση πάντως με τον ΟΣΕ και την θυγατρική του ΓΑΙΟΣΕ είναι επείγουσα για την διευθέτηση της ιδιοκτησίας των ακινήτων που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για την Αλεξανδρούπολη. Πριν είναι αργά με την παραχώρησή τους σε κάποιον ιδιώτη επενδυτή. Και τότε θα μιλάμε πάλι για «Προμηθείς» και «Επιμηθείς»…
Έκτο (βγάζει μάτι) ψέμα: Δεν υπάρχει πολεοδομική αυθαιρεσία, με την μείωση του πλάτους του δρόμου, στο πάρκο κυκλοφορικής αγωγής, διότι ο χώρος που προσκυρώνεται στο ΤΑΙΠΕΔ, θα παραμείνει «πράσινο» (αλλά χωρίς πρόσβαση για τους δημότες). Η αλήθεια είναι ότι η πολεοδομική αυθαιρεσία υπάρχει και είναι πιστοποιημένη και από την πολεοδομία του Δήμου (!). Πρόκειται για το πρόστιμο ύψους 12.850 ευρώ που επέβαλλε η πολεοδομία για την ανέγερση έξι (6) αυθαίρετων κατασκευών και για δύο αλλαγές χρήσης υπαρχόντων κτισμάτων στο χώρο του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής . Η νομιμοποίηση τριών από αυτές τις αυθαιρεσίες δεν μπορεί να γίνει, παρά μόνο με την μείωση του πλάτους του δρόμου, ώστε να μην ρυμοτομούνται. Για το λόγο αυτό ο κ. Λαμπάκης έδωσε εντολή να μειωθεί το πλάτος του δρόμου από δέκα μέτρα σε τέσσερα, χαρίζοντας στο ΤΑΙΠΕΔ γη και κτίσματα αξίας 600.000 ευρώ. Έτσι απλά!!! Όσο για το ότι θα παραμείνει «πράσινο» ένας χώρος που θα ανήκει κάποια στιγμή σε ιδιώτη, ας χαρίσει και αυτός την αυλή του σπιτιού του στον γείτονα. Πάλι «πράσινο» θα παραμείνει! Και όμως ο κ. Λαμπάκης μας κρύβει ότι το ΥΠΕΚΑ δεν ενέκρινε την τροποποίηση , διότι έκρινε οτι δεν υπάρχουν πολεοδομικοί λόγοι και ζήτησε αναλυτικές επεξηγήσεις, επισημαίνοντας ότι μειώσεις προκηπίων απορρίπτονται από το ΣτΕ. .

Ο «μάγος» με τις μακέτες…

Όπως ο μάγος που βγάζει κουνέλια από το καπέλο, έτσι και ο κ. δήμαρχος μας παρουσίασε μια μακέτα της υπό ανέγερση (λέμε τώρα…) ψαραγοράς χωρίς να έχει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, χωρίς τεχνική και χωροταξική μελέτη, χωρίς μελέτη βιωσιμότητας. Ανακοίνωσε βέβαια έναν αυθαίρετο προϋπολογισμό 1.800.000 ευρώ , μάλλον από δάνειο, διότι η χρηματοδότηση αυτού του έργου από το ΕΣΠΑ δεν είναι επιλέξιμη . Δεν μας είπε όμως πόσο θα είναι το ενοίκιο των ιχθυοπωλών για την πληρωμή των τοκοχρεολυσίων…
Και όμως η ψαραγορά προβλέπεται από το ΓΠΣ μέσα στη Δημοτική Αγορά, στον χώρο της μεγάλης αποθήκης (της οποίας το 51,7% ανήκει στο Δήμο). , δίπλα στην ιχθυόσκαλα, με ελάχιστη δαπάνη και εξασφαλισμένη βιωσιμότητα. Όσο για τον χώρο της παλιάς ψαραγοράς, πρέπει να μείνει ελεύθερος χώρος πλατείας και να ανοίξει ο ορίζοντας προς την θάλασσα, σαν ενιαίος χώρος με τις αποθήκες του ΟΣΕ που είναι απέναντι. , απαλλοτριώνοντας ή εξαγοράζοντας και το παλιό κτήριο με τα είδη αλιείας, όπως και ο ίδιος πρότεινε.

Κομπάζει για δύο έργα που δεν τα ήθελε…

Νιώθει υπερήφανος ο κύριος Δήμαρχος, διότι προχωρούν οι μελέτες του Γενικού Πολεοδομικού του Δήμου και η Κυκλοφορική μελέτη της Αλεξανδρούπολης. Απίστευτη υποκρισία και μικροπρέπεια. Όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι γνωρίζουν ότι επί δύο χρόνια προσπαθούσα να πείσω τον κ. Λαμπάκη να προκηρύξουμε τις δύο αυτές μελέτες, διότι είναι καθοριστικές για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του Δήμου και για την ποιότητα ζωής στην Αλεξανδρούπολη. Αντιμετώπιζα κάθε φορά που έθετα το θέμα την απαξίωσή του, διότι του ήταν αδύνατο να κατανοήσει τη σημασία τους. Ευτυχώς κάποια στιγμή οι υπηρεσίες του με δικαίωσαν και έγιναν οι προκηρύξεις, μόνο που χάθηκαν οι ευκαιρίες για χρηματοδότηση από ειδικά κρατικά κονδύλια όπως το ΕΠΕΡ (ΓΠΣ Καβάλας) και από το ΕΣΠΑ (ΓΠΣ Θάσου) και το έργο θα πληρωθεί από ίδιους πόρους (ΣΑΤΑ), σε βάρος άλλων απαραίτητων για τον Δήμο έργων. Είναι απορίας άξιον λοιπόν, προς τι ο κομπασμός του κ. Λαμπάκη.

ΥΓ Για όλα αυτά είμαι διαθέσιμος για οποιαδήποτε δημόσια συζήτηση…