Στη βουλή η διαδικασία πτώχευσης της «Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας»
Ερώτηση προς τους Υπουργούς Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
σχετικά με την διαδικασία πτώχευσης της εταιρείας «Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία Α.Ε.», κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Αϊχάν Καραγιουσούφ.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές αναφέρουν:
Δυνάμει της υπ’ αριθμό 965/19-7-2012 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, η εταιρεία που φέρει την επωνυμία «ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με το διακριτικό τίτλο «UNITED TEXTILES S.A.» (πρόκειται για την πρώην εταιρεία με την επωνυμία «ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΝΑΟΥΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»), κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης. Με την ίδια απόφαση σύνδικος ορίστηκε η Ελένη Χρονοπούλου του Βασιλείου, δικηγόρος του Πρωτοδικείου Αθηνών.
Συνέλευση των εικαζομένων πιστωτών πραγματοποιήθηκε στις 18-12-2012 στο κατάστημα του Πρωτοδικείου Αθηνών, ενώπιον της κας Εισηγήτριας της πτώχευσης και κατά τη διαδικασία αυτή συγκροτήθηκε τριμελής επιτροπή πιστωτών κατ’ άρθρο 85 παρ. 1 του Ν. 3588/2007.
Αφού, λοιπόν, ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες η σύνδικος πτώχευσης όφειλε αμέσως να προβεί σε απογραφή του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων της υπό πτώχευσης εταιρείας και στη συνέχεια αυτά να σφραγιστούν, ενώ ταυτόχρονα θα έπρεπε να τρέχουν και οι διαδικασίες επαλήθευσης των απαιτήσεων των πιστωτών καθώς και να αντιμετωπιστούν και όλα τα συναφή ζητήματα με την πτώχευση. Ακολούθως, θα έπρεπε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η εκποίηση του συνόλου της επιχείρησης και στη συνέχεια να διανεμηθεί το εκπλειστηρίασμα καθώς και κάθε ποσό που εισπράχθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο για λογαριασμό της πτωχεύσεως με βάση τον πίνακα διανομής όπως προβλέπονται από τα σχετικά άρθρα (153 και επ ΠτΚ) του Πτωχευτικού Κώδικα.
Να σημειωθεί ότι η πτωχεύσασα εταιρεία διαθέτει ικανά περιουσιακά στοιχεία δηλαδή γήπεδα, εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό κλπ στις πόλεις Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Νάουσα, Θεσσαλονίκη και στην περιοχή της Αττικής.
Αντί αυτών των ενεργειών, αν και έχει παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα, εντούτοις οι διαδικασίες περάτωσης της πτώχευσης καθυστερούν και ενέχουν σοβαρούς κινδύνους απώλειας κινητών περιουσιακών στοιχείων, λόγω κλοπών, με αποτέλεσμα να υπάρξει μείωση του ενεργητικού ενώ η χρόνια εγκατάλειψη των κτιρίων και του μηχανολογικού εξοπλισμού οδηγεί σε απαξίωση του παγίου κεφαλαίου και θα επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα.
Επειδή, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια του Ομίλου ( πρώην ΟΤΤΟ Έβρος, Κομοτηνής, Νάουσας, Χαλκίδας και Θεσσαλονίκης ) έχουν παραμείνει επί μακρόν απλήρωτοι και υπάρχουν σημαντικές οφειλές δεδουλευμένων αποδοχών εκ μέρους της εταιρείας οι οποίες, βάση του άρθρου 34 παρ. 4 του Ν. 3588/2007, αποτελούν πτωχευτικές απαιτήσεις ,όπως επίσης και οι νόμιμες αποζημιώσεις πού απορρέουν από τις καταγγελίες των συμβάσεων εργασίας λόγω της πτώχευσης του ομίλου.
Επειδή, έχει λήξει η περίοδος κατά την οποία οι εργαζόμενοι δικαιούνταν επιδότηση λόγω ανεργίας και αυτήν την στιγμή δεν διαθέτουν εισοδήματα.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Είναι νόμιμη η καθυστέρηση των διαδικασιών απογραφής και εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων της πτωχεύσασας εταιρείας κατά διάστημα τόσο μεγάλο έως και εννέα μήνες μετά την συγκρότηση της επιτροπής πιστωτών, ειδικά από την στιγμή που η περιουσία αυτή αφορά κυρίως κεφάλαιο που κινδυνεύει με απαξίωση;
2. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την επίσπευση των διαδικασιών περάτωσης της πτώχευσης ώστε να ικανοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων;
3. Σκοπεύει και με ποιο χρονοδιάγραμμα το Υπουργείο Εργασίας να εξετάσει την ένταξη των πρώην εργαζομένων στα εργοστάσια της «Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας Α.Ε.» σε προγράμματα στήριξης, χρησιμοποιώντας τις σχετικές δυνατότητες που προσφέρει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση;