Η Τουρκία συνεχίζει να επιβαρύνει με υπέρογκα ποσά τους Έλληνες αυτοκινητιστές, που διέρχονται από και προς το έδαφός της, καθώς και transit με προορισμό τρίτες χώρες, όπως Συρία, Ιορδανία, Γεωργία, Ιράκ. Παράλληλα, καταστρατηγώντας κάθε έννοια νομιμότητας, «πριμοδοτούν» τους Τούρκους συναδέλφους για τις προς Ελλάδα διελεύσεις τους, με φθηνό πετρέλαιο, νοθεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό.

Η Ομοσπονδία έχει ενημερώσει εγκαίρως τα αρμόδια υπουργεία ζητώντας την προστασία των συναδέλφων, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρξουν απτά αποτελέσματα.

Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι οι Αρχές της Τουρκίας συνεχίζουν να εφαρμόζουν εξοντωτική πολιτική εις βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών.

Συγκεκριμένα:

  • Η διήμερη άδεια εισόδου στην γείτονα χώρα κοστίζει 132 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη άδεια για τους Τούρκους συναδέλφους μόλις 25 ευρώ.
  • Η είσοδος στην Τουρκία κοστίζει, στο τελωνείο Ipsala 25 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για τους Τούρκους δεν υπάρχει κόστος.
  • Όταν προορισμός είναι το Ιράκ το κόστος ανέρχεται στα 500 ευρώ.

Οι διμερείς άδειες είναι σήμερα 20.000 για κάθε χώρα, οι οποίες υπερκαλύπτουν το έργο μεταφοράς από την μία χώρα στην άλλη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι τούρκικες μεταφορικές εταιρίες να ασκούν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο εις βάρος των ελληνικών. Με τις πλέον πριμοδοτούμενες εκτιμήσεις οι 15.000 άδειες και για τις δύο χώρες είναι επαρκέστατες. Δική μας πρόταση είναι να δοθούν 8.000 διμερείς άδειες για κάθε χώρα, εκ των οποίων οι 4.000 άδειες θα είναι ελεύθερες και οι άλλες 4.000 επί πληρωμή. Αν υπολογίσει κανείς ότι για κάθε μεταφορά από την Αθήνα στην Κωνσταντινούπολη και επιστροφή στην Αθήνα κοστίζει κατά μέσο όρο άνω των 3.000 ευρώ αντιλαμβάνεται κανείς για τι ποσά μιλάμε. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διαδρομή κοστίζει 900 ευρώ λιγότερο για τον Τούρκο μεταφορέα και μόνο από τη διαφορά του αφορολόγητου πετρελαίου.

Τέλος οι Τούρκοι ως αντίποινα στην απόφαση της ελληνικής Πολιτείας να επιτρέπει ως ανώτερο όριο 200 λίτρα αφορολόγητο καύσιμο συν 150 λίτρα για τον ψυκτικό θάλαμο για όλα τα φορτηγά που εισέρχονται στην Ελλάδα από τρίτες χώρες, εφάρμοσαν ως αντίστοιχο όριο συνολικά 200 λίτρα μόνο για τα ελληνικά φορτηγά που εισέρχονται στη χώρα τους. Για κάθε επιπλέον λίτρο επιβάλλεται πρόστιμο 2,25 ευρώ ανά λίτρο. Για όλα τα άλλα φορτηγά από άλλη χώρα το όριο για είσοδο στην Τουρκία είναι 550 λίτρα.

Την ίδια ώρα γίνεται μεγάλης έκτασης διαφθορά στα σύνορα, αφού υπάρχει αντλία που προμηθεύει τα τούρκικα φορτηγά με πετρέλαιο αντί 0,55 ευρώ το λίτρο. Οι ελληνικές αρχές δεν τηρούν την νομοθεσία και αυτό το πετρέλαιο μπορεί να γίνει προϊόν διαφθοράς, αφού κάθε φορτηγό μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 1.360 λίτρα.

Το μόνο που ζητάμε είναι ίσους όρους ανταγωνισμού και καλούμε τις Αρχές να προβούν σε όλες τις ενέργειες ώστε να μας το εξασφαλίσουν.

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος

Τηλ. 2102019760, info@ofae.gr, www.ofae.gr

Απόστολος Κενανίδης, Πρόεδρος Ο.Φ.Α.Ε.,