Ο Γιάννης Τομαδάκης φιλοξενείται σήμερα στην εφημερίδα «Το Παρασκήνιο».
Ο υπεύθυνος έκδοσης του thraki Νεα, μιλάει για τον Έβρο απαντώντας στο ερώτημα: «ποια είναι τα προβλήματα της περιοχής σας και πώς στέκονται απέναντι σε αυτά τα τοπικά ΜΜΕ και ιδιαίτερα του Διαδίκτυο;»

«Στην προσπάθεια προσέλκυσης ξένων, έχουμε αναπτύξει συνεργασίες με ξένες ιστοσελίδες»
Ο Έβρος είναι μία περιοχή που ξεχωρίζει. Ξεχωρίζει γιατί με τις ξεχωριστές περιοχές του αποτελεί τουριστικό προορισμό, ο οποίος όμως δεν έχει αναπτυχθεί και ξεχωρίζει γιατί τα πρόβληματά του υπάρχουν και πριν την κρίση. Η οικονομία του Έβρου καθημερινά χάνει χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι επιλέγουν τις «φθηνότερες» αγορές σε Τουρκία και Βουλγαρία. Το πρόβλημα αυτό έχει διογκωθεί τώρα με την κρίση. Παρά τις προσπάθειες θεσμικών φορέων, αλλά και των ίδιων των κατοίκων, πώς μπορείς να αντισταθείς όταν η βενζίνη στη Βουλγαρία η οποία απέχει 50 χιλιόμετρα από την Ορεστιάδα πωλείται φθηνότερη περίπου κατά 50 λεπτά το λίτρο;
Με την ανεργία να σαρώνει, καθώς εργοστάσια δεν υπάρχουν και την αγροτική ζωή να μην προσφέρει αυτά που έχουμε την ελπίδα ότι θα μας δώσει, τα τελευταία τρία χρόνια, οι νέοι μεταναστεύουν. Πάνε στη Γερμανία, την Ολλανδία. Αναζητούν μεροκάματο εκεί που κάποτε το βρήκαν οι παππούδες τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι νέοι που φεύγουν, πάντα έχουν το μυαλό και την καρδιά τους στην πατρίδα τους. Καθημερινά ανοίγουν τους υπολογιστές τους και διαβάζουν ειδήσεις των τοπικών ιστοσελίδων. Θέλουν να μάθουν, να δουν, διψούν για καλές ειδήσεις. Εδώ υπάρχει και ο κρίσιμος ρόλος των ΜΜΕ. Τα πάντα δεν είναι μαύρα. Υπάρχει η ελπίδα, υπάρχει η διαφορετική παρουσίαση των γεγονότων.
Άνθρωποι που το παλεύουν, αθλητικές επιτυχίες ομάδων και μαθητών, το νέο τουριστικό ρεύμα κυρίως από την πλευρά της Τουρκίας, αποτελούν από τα ευχάριστα των τοπικών ειδήσεων. Τα τοπικά ΜΜΕ προσπαθούν να προβάλουν τις ομορφιές του νομού, με τις παραλίες της Αλεξανδρούπολης, τα μαγευτικό τοπίο της Σαμοθράκης, την ιστορία του Διδυμοτείχου και την απόλυτη ρυμοτομία της Ορεστιάδας και παράλληλα να τονίσουν με κάθε ευκαιρία, ότι τα ξενοδοχεία της περιοχής, ειδικά της Αλεξανδρούπολης φιλοξενούν όλο και περισσότερους τουρίστες από την Τουρκία και τη Ρωσία. Ότι έστω και για λίγες ώρες Βούλγαροι και Τούρκοι, επισκέπτονται πλέον τον Έβρο για να φάνε, για να ψωνίσουν από τα καταστήματά μας. Ένα γεγονός σίγουρα που έρχεται να αναστρέψει έστω και λίγο την οικονομική αιμορραγία προς το εξωτερικό.
Στην προσπάθεια προσέλκυσης ξένων, εμείς σαν www.thrakinea.gr έχουμε αναπτύξει συνεργασίες με βουλγάρικες ιστοσελίδες, στις οποίες προκαλούμε επιχειρηματίες της περιοχής να προβληθούν, έστω και σε πειραματικό στάδιο. Στην αρχή, δυσκολευτήκαμε, το τελευταίο διάστημα όμως , φαίνεται ότι κάτι κινείται.
Παράλληλα, αξιοποιώντας την τεράστια δύναμη του παγκόσμιου ιστού, προβάλλοντας τον Έβρο, ελπίζουμε ότι οι απόδημοι Θρακιώτες, όχι μόνο θα επιστρέψουν για διακοπές στον τόπο τους, αλλά απ’ όπου κι αν είναι θα στηρίξουν με αγορές τα καταστήματα της περιοχής τους. Άλλωστε τα πάντα έχουν αλλάξει και σε μία μέρα η παραγγελία σου θα φτάσει σε όποιο σημείο της Ελλάδας κι αν είσαι. Ακόμα και το εξωτερικό είναι πλέον «κοντά».