Αναβλήθηκε η συζήτηση για το ΚΤΕΛ Έβρου στο περιφερειακό συμβούλιο ΑΜΘ
Στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, επρόκειτο να συζητηθεί η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της δημιουργίας σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, δυτικά της Αλεξανδρούπολης, δίπλα στο Λίντλ, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του ΚΤΕΛ, για την οποία υπήρχε θετική εισήγηση από την υπηρεσία περιβάλλοντος και χωροταξικού σχεδιασμού της Περιφέρειας. Για το ζήτημα αυτό υπήρξε έντονη αντίδραση του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης κ. Λαμπάκη, ο οποίος απέστειλε επιστολή στον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Στην επιστολή αυτή ο κ. Λαμπάκης διαμαρτύρεται για την ανατροπή του χωροταξικού σχεδιασμού του Δήμου, διότι στο ισχύον Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Αλεξανδρούπολης, ο σταθμός του ΚΤΕΛ προβλέπεται να γίνει στο ανατολικό τμήμα της πόλης, κάτι που δεν έλαβε υπόψη της η εισήγηση. Αναφέρει επίσης ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ ενημερώθηκε πριν αγοράσει το συγκεκριμένο ακίνητο για την ακαταλληλότητά του από άποψη πολεοδομική διότι δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί σε χώρο που δεν προβλέπεται από το ΓΠΣ, χωρίς την προηγούμενη νόμιμη τροποποίησή του.
Τελικά, όπως μας ενημέρωσε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Μιχαηλίδης, το θέμα αναβλήθηκε για την Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου.
Γιάννης Λασκαράκης: Υπεράνω όλων το συμφέρον της πόλης και των δημοτών
Για το θέμα ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Λασκαράκης, δήλωσε τα παρακάτω:
«Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με βάση την εισήγηση προς το Περιφερειακό Συμβούλιο, προτίθεται να γνωμοδοτήσει θετικά για την ανέγερση του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, δυτικά της Αλεξανδρούπολης, δίπλα στο Λίτλ, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του ΚΤΕΛ.
Ο εισηγητής θα έπρεπε να γνωρίζει ότι το ισχύον σήμερα Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, προβλέπει την ανέγερση του ΚΤΕΛ ανατολικά της πόλης, κοντά στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και σε άμεση σύνδεση με τον υπό κατασκευή περιφερειακό δρόμο που οδηγεί στην Εγνατία.
Θα έπρεπε επίσης να γνωρίζει ότι η Αλεξανδρούπολη κατέχει το μοναδικό προνόμιο σε όλη τη χώρα, να διαθέτει και τα τέσσερα μέσα μεταφοράς, σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Ταυτόχρονα αποτελεί την κατάληξη των διευρωπαϊκών δικτύων (θαλάσσιων, σιδηροδρομικών, αεροπορικών και οδικών), ένεκα της οποίας υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες χρηματοδότησης εγκαταστάσεων, υποδομών και τερματικών σταθμών, από ευρωπαϊκά προγράμματα για τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Είναι επίσης γνωστό ότι προκηρύχθηκε από το Δήμο η κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία θα λάβει υπόψη της αυτά τα δεδομένα για να σχεδιάσει το κυκλοφοριακό πλαίσιο της πόλης. Η κατασκευή του σταθμού των υπεραστικών λεωφορείων δυτικά της πόλης, μακριά από τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, δεν εξυπηρετεί το κυκλοφοριακό της Αλεξανδρούπολης και αγνοεί την εξυπηρέτηση των επιβατών του ΚΤΕΛ που θα θελήσουν να συνεχίσουν το ταξίδι με το αστικό, το πλοίο, το τραίνο ή το αεροπλάνο.
Με την θετική εισήγηση της Περιφέρειας αγνοούνται οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ ανατρέπεται ο χωροταξικός σχεδιασμός της Αλεξανδρούπολης, που είναι νόμος του κράτους
Βασική αρχή της πολεοδομίας είναι ότι πάνω από όλα βρίσκεται το συμφέρον της πόλης και των δημοτών. Στη συγκεκραμένη περίπτωση η εισήγηση δεν έλαβε υπόψη της ούτε το συμφέρον των δημοτών, ούτε, πολύ περισσότερο, το σχεδιασμό του Δήμου, ο οποίος θα έπρεπε, σε τέτοιες μεγάλες στρατηγικές επιλογές, να αποτελεί και τμήμα του σχεδιασμού της Περιφέρειας».
Εφ. «Η Γνώμη»