Ορατή η κατάρρευση της Παραλιακής λεωφόρου Αλεξ/πολης
Εντελώς κατεστραμμένα τα τοιχία αντιστήριξης στο ύψος της Απολλωνιάδας- Εν αναμονή η Δημοτική Αρχή για την έγκριση σχετικής μελέτης.
Αν υπάρχει ένα σημείο που κάνει την Αλεξανδρούπολη να ξεχωρίζει σε σχέση με τις υπόλοιπες πόλεις της Θράκης, αυτό είναι το γεγονός ότι είναι κτισμένη πάνω στη θάλασσα. Η θέση που επιλέχτηκε πριν από αρκετές δεκαετίες να ιδρυθεί η πρωτεύουσα του Έβρου είχε άμεση σχέση με την παρουσία της θάλασσας και φυσικά ήταν αυτή που εγκατέστησε τους πρώτους ψαράδες κατοίκους της στο συγκεκριμένο σημείο.
Ειδικά ο δρόμος που βρισκόταν πάνω στην παραλία αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί, το σημείο αναφοράς των κατοίκων, στο οποίο ελάμβαναν και λαμβάνουν χώρα, μία σειρά από καθημερινές και όχι μόνο δραστηριότητες των κατοίκων.
Ωστόσο η εικόνα που σήμερα παρουσιάζει το «φιλέτο» της Αλεξ/πολης που δεν είναι άλλο από την παραλιακή ζώνη κάθε άλλο παρά θετικό στοιχείο στην τουριστική ανάπτυξη και στην προβολή της πόλης αυτής μπορεί να αποτελέσει.
Οι φωτογραφίες που δημοσιεύει σήμερα η «Θράκη Press» αποδεικνύουν σε μέγιστο βαθμό την εικόνα πλήρης εγκατάλειψης του συγκεκριμένου σημείου. Ορατό γίνεται επίσης και το ζήτημα της πιθανής κατάρρευσης ενός μεγάλου τμήματος της παραλιακής λεωφόρου, στο ύψος της Απολλωνιάδας, αφού σχεδόν όλα τα τοιχία που είχαν κατασκευαστεί για να προστατεύουν από τα θαλάσσια κύματα έχουν καταστραφεί εντελώς.
Η πολυαναμενόμενη ανάπλαση της παραλιακής λεωφόρου όπως όλα δείχνουν καθυστερεί σε σημαντικό βαθμό, αφού στη δικαιοδοσία της εμπλέκονται τόσο ο δήμος Αλεξανδρούπολης όσο και ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Η εμπλοκή και μόνο δύο φορέων είναι ικανή στη χώρα μας να μπλοκάρει μία σειρά από έργα πνοής που εδώ και χρόνια θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί, ώστε η πρωτεύουσα του Έβρου να έχει σήμερα μία εντελώς διαφορετική εικόνα και μορφή από αυτή που εμφανίζει.
Η αρχή της ιστορίας
Ας πάρουμε όμως την ιστορία της από την αρχή: Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είχε εκπονηθεί μία μελέτη για την ανάπλαση του συγκεκριμένου σημείου της Αλεξανδρούπολης, που περιλάμβανε «ελαφριές παρεμβάσεις» στο χερσαίο τμήμα της, όπως είναι η κατασκευή προβλητών, παρεμβάσεις στο κομμάτι της ακτής και κατασκευή κυματοθραυστών σε απόσταση 150 μέτρων από την ακτή από το ύψος του Δυτικού Λιμενοβραχίονα μέχρι και το ύψος του πάρκου Εγνατία.
Η συγκεκριμένη μελέτη είχε οριστικοποιηθεί από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο της Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο ποτέ δεν υλοποιήθηκε, διότι μετά από μερικά χρόνια συντάχτηκε το Master Plan του λιμανιού, στο οποίο περιλαμβάνονται αρκετά κοινά σημεία με αυτά της μελέτης του δήμου για την ανάπλαση της παραλιακής. Η «σύμπτωση» και μόνο των κοινών σημείων, ήταν ικανή για να παγώσει κάθε δράση είχε προγραμματιστεί από την τότε Δημοτική Αρχή και τις μετέπειτα.
Ο «Γόρδιος δεσμός»
Σε παλαιότερο δημοσίευμα της «Θράκη Press» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Αλεξ/πολης Χρήστος Γερακόπουλος μας είχε αναφέρει ότι τα κοινά σημεία των δύο μελετών αφορούν το τμήμα της Παραλιακής Λεωφόρου από το Δυτικό Λιμενοβραχίονα έως και το ύψος της οδού Ζαρίφη.
Οι επαφές από εκεί και μετά μεταξύ Δήμου και ΟΛΑ πολλές, όχι όμως ικανές να βρεθεί μια κοινή συνιστώσα ώστε αυτό το έργο πνοής να ξεκολλήσει και να ξεκινήσει η υλοποίησή του.
Το μοναδικό που επιτεύχθηκε είναι η συμφωνία μεταξύ ΟΛΑ και δήμου Αλεξανδρούπολης, για την παραχώρηση στη Δημοτική Αρχή ορισμένων τμημάτων της παραλιακής και συγκεκριμένα το τμήμα όπου βρίσκεται ο ναός του Αγίου Εύπλους και το κομμάτι από το ύψος της οδού Ζαρίφη έως και το πάρκο Εγνατία. Ωστόσο όλα τα παραπάνω έχουν παραχωρηθεί από τον ΟΛΑ μόνο στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δυο φορέων, χωρίς να έχει μέχρι και σήμερα λάβει την ανάλογη έγκριση ο ΟΛΑ από το αρμόδιο Υπουργείο.
Η περίπτωση της Απολλωνιάδας
Όσον αφορά το τμήμα της παραλιακής λεωφόρου στο ύψος της Απολλωνιάδας, όπως μπορείτε να δείτε ίσως να είναι απλά θέμα χρόνου η κατάρρευση κάποιων σημείων της. Η ξεχωριστή μελέτη που έχει εκπονήσει ο δήμος Αλεξ/πολης σύμφωνα με τον κ. Γερακόπουλο έχει ήδη εγκριθεί από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες να λάβει και τις υπόλοιπες εγκρίσεις που απαιτούνται. Το επόμενο βήμα είναι η δημοπράτηση του έργου και στη συνέχεια η έναρξη των πολυπόθητων εργασιών.
Στη μελέτη αυτή περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων τοιχίων αντιστήριξης που θα αντικαταστήσουν τα κατεστραμμένα υπάρχοντα. Ευχή όλων μας είναι η γραφειοκρατικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό και να εγκατασταθεί ο ανάδοχος εργολάβος πριν την έναρξη του φετινού χειμώνα.
Χαριτίνη Λέτσα