Black Friday: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές και συστάσεις από την ΕΕΚΕ
Σε συστάσεις προς τους καταναλωτές ενόψει της Black Friday προχωράει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ. Η ΕΕΚΕ σε σχετική ανακοίνωσή της τονίζει:
Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένους αριθμούς ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλές επιλογές ως ευκαιρίες για αγορές.
Η Ε.Ε.Κ.Ε. συστήνει στα να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει το μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, προτείνει διαχρονικά την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
1. Να κάνετε έρευνα αγοράς και να ελέγξετε όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητήσετε στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλεγεί βάσει κωδικού ή μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιο ότι η τιμή που έχει εντοπιστεί είναι η πιο συμφέρουσα.
2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν τη λίστα με τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίοι θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, δεν είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
4. Ειδικά για τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά και γενικά για όλες τις εκπτωτικές περιόδους, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι σε κάθε ανακοίνωση για τη μείωση των τιμών υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της. μείωση της τιμής. Η μείωση της ανακοίνωσης της τιμής είναι κάθε ανακοίνωση του εμπόρου ότι έχει μειώσει την τιμή που χρειάζεται για ένα προϊόν ή υπηρεσία. Για παράδειγμα, η μείωση της τιμής μπορεί να έχει τη μορφή:
Ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση»
Συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»
Αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανιστεί σε διαγραμμένη μορφή. Π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ»
Άλλων διαφημιστικών πρακτικών, όπως «αγοράστε σήμερα χωρίς να πληρώσετε τον ΦΠΑ», η οποία ενημερώνει τον καταναλωτή ότι η μείωση της τιμής είναι με την αξία του ΦΠΑ (χωρίς να σημαίνει ότι ο ΦΠΑ δεν εισπράττεται)
Ανακοινώσεις όπως «εκπτωτική» τιμή, «ειδικές προσφορές» ή «προσφορές Black Friday»
Θυμίζουμε ότι ως τιμή νοείται η πραγματική τιμή πώλησης που διαθέτει το προϊόν ο έμπορος.
5. Να ζητάει πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Λόγω του ότι οι αγορές μας τη συγκεκριμένη ημέρα ή γενικά τις εκπτωτικές περιόδους γίνονται πλέον, σε μεγάλο ποσοστό, ηλεκτρονικά, θυμίζουμε τους κανόνες ασφαλών ηλεκτρονικών αγορών τους οποίους πρέπει να ακολουθήσουμε με ιδιαίτερη προσοχή.
Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με το μάρκετινγκ προκαλεί μεγάλους παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «Πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.
Για κάθε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνετε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος
On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
e-mail:info@eeke.gr
Τηλ: 210-8817730